About Cheating
I’m not ashamed of it. I publicise it. Like recreational drugs, I don’t think there’s anything wrong with it as long as you don’t hurt anyone else or destroy your internal organs. Every time I think of cheating, I remember a point when I was still in high school and my big brother’s friend’s mom managed our high school’s computer classes so we could pretty much have free reign there during the weekends. So, we went there and played Diablo from dusk until dawn. And even then I had my hands in it deep and I knew exactly how to break the game’s economy in the player’s favour (the item dupe cheat still worked wonderfully). And one weekend, while we were playing, one of my brother’s friends called me over and asked me to explain to him how I cheated. He explained his philosophy on that. He said, that he finished the game, through and through, the way it was intended and now he was interested in doing it another way. And that’s completely ok. And there are also other reasons. Right now, I cheat in games for two reasons: the main one is that I don’t have a lot of time. I’m a working man (or as one might put it, a workaholic) and I have a wife and so my gaming time is usually limited to maybe an hour before bed, an hour or two in the morning and a bit more during the weekends. I can no Continue Reading →
Posted in Gaming, Philosophy, Practice, Thinking Out Loud by Eran with comments disabled.
Interesting Things on Steam
Warshift is Battlezone reimagined. And it looks great. I especially love the ino-exo vehicles. However, it is very ambitious and it is still very early in development and it is being made by one man. Not one man and some contributors. Not one man, an artist and a musician. One man! So, if this doesn’t crash and burn, I predict it’s going to be one of the most talked about games of 2016 or 2017 (whenever it really comes out). Now in Early Access. XCom 2. It is now “Steam Official”. Coming in November 2015. Keen Dreams is… it’s Keen Dreams. A.K.A. Keen 3.5, it’s the weirdest of the bunch and now it comes with achievements and leaderboards. Coming on the 30th of September. Lovers in a Dangerous Spacetime has been showing around for a while now and it looks great. It works single player but it’s designed as a co-op action game in which two people pilot a strange ship with lots of interesting weapons and tools in a very dangerous world. I’m really looking forward to it. And it’s coming 9th of September. The Flame in the Flood is a rogue like survival game with some interesting mechanics, shifting the pace and flow of the genres into something quite different. And it’s made by Bioshock, Halo and Rock Band veterans so it has some merit from the start. This will surely be interesting. In Early Access “soon”.
Posted in Gaming, Less Interesting News by Eran with comments disabled.
The Creative Things We Do
גייב, מהצוות של ‘פני ארקייד’, כתב לאחרונה רשומה מאוד מעניינת בבלוג שלהם. בקצרה: אחד הדברים האחרונים בקומיקס היה סיפור קצר על עולם בו אבות המשפחה אחראים על הגנת הבית כי כל המפלצות מתחת למיטה וכל הפחדרונים שבארונות אמיתיים וצריך להיפטר מהן והסיפור עוסק בילדה קטנה שצריכה להתמודד עם זה כשאמא שלה חולה ואבא שלה כבר לא מסוגל להתמודד עם המטלה הזאת. הרשומה עוסקת באבא של גייב. הוא מספר על איך אבא שלו בא איתו פעם אחת למשחק גולף של הצוות והקשיב להם כשהם דיברו, בשיא הרצינות, על הרקע של העולם של הסיפור, על מה מקור המפלצות, על סוגי הנסיבות שיכולות לצוץ סביב הצורך להגן על הבית, על עיצוב המפלצות והדמויות בסיפור. הוא ישב והקשיב על איך הם מדברים על “דמיון ו-make believe” בצורה רצינית לחלוטין. ובתור בן אדם שעבד בתאגיד כל חייו, היה לו קשה להבין מה הבן שלו עושה. אני מציע לקרוא את כל הרשומה למרות שהיא ארוכה כי היא מאוד מעניינת, בעיקר לטיפוסים יצירתיים שעוסקים בהמצאות מוחלטות. הוא מדבר הרבה על איך זה להסביר את העבודה שלנו, את היצירה שלנו, את מה שאנחנו משקיעים בו את החיים שלנו, ל… מחוסר מילה טובה יותר, מוגלגים – אנשים שלצערי אני חושב שפשוט יש להם דמיון פחות מפותח. ואולי המשפחה שלנו תתמוך בנו בכל מה שנרצה לעשות אבל אלא אם כן יש להם את הנטייה לזה בעצמם, הם כנראה שאף פעם באמת יבינו איך זה, יבינו את התהום בינינו לבין שאר האנושות או את הסיבה למה אנחנו עושים את כל זה. ולכל אחד יש את הסיבות שלו. גייב עושה את זה Continue Reading →
Posted in Art, Gaming, Geekdom, Humanity, Me, No Category, Thinking Out Loud by Eran with comments disabled.
Interesting Things on Steam
Hard West looks like a weird western themed isometric roleplaying game with, maybe, some tactical elements. Not a lot is shown about it so far, there isn’t even a video on that page, but it looks good and interesting and a weird western take on this genre might be a vital shot in the ass. Coming this Autumn. Shift Happens looks like it was conceived at the same time and from the same juices as Shiftlings although the production values seem lower and it’s more cutesy. It’s get some room and time to grow so we’ll see. Early Access on the 19th.
Posted in Gaming, Less Interesting News by Eran with 1 comment.
How NOT to Give Everyone a Fair Salary
Company Testing Standardized Salaries Is Struggling I think what they did there was just plain wrong. The way to equalize salary considerations is not to give everyone, from the newest hires to the CEO, the same salary. That is a sure fire way of causing discontent. What they need is to give the newest, lowest ranking hires a fair base salary and then, from there, calculate everyone’s salary based on veterancy, responsibility and, most importantly, merit. And I think it’s ok for people to know their co-workers salary. There’s no reason I can think of to hide salaries that is for the employee’s benefit. If there’s a difference between my salary and someone else’s, I want to know that, if I have a higher one, there’s a good reason for it. And if there isn’t, maybe I shouldn’t get one. And, if it’s lower, I want to know what that other person did to ingratiate themselves upon the management so I can do it too and get paid better for it. For example, if someone is getting paid more than me because they have a year of company time on me, I think that’s fair. If they get paid more because they are very reliable and help whenever asked, I want to do that too. If they get paid more because they handle 3 times more responsibilities then me… well, there’s not a lot I can do about it but that’s fair.
Posted in High-Tech, IT, No Category, Practice, Thinking Out Loud by Eran with comments disabled.
Quick Recap
Sunday, I went to monthly Game Night in Tel Aviv and tried to run The Human Factor. No one registered so I ended up running one Once Upon a Time game (Translated!) and then just moping about. I did, however, write an alternative progression system that kind of fits well for the Belief, Instinct, Goal section I want to add later so maybe that’s a bonus. Monday was kind of a more normal day except for the power outages so we mostly sat around talking until the lights came on. Tuesday we went to the Magnum Bar to build an ice cream stick and it was good. We also went to see the Mentos Popup Store but it wasn’t that interesting. We road around in Yarkon Park and stood at a bus stop talking to my brother. Then we went home, noshed some baked cabbage, watched Gav HaUma and went to sleep. Overall, I think that was very productive. Wednesday, I did a lot of things at work. Maybe I do need to do 4 things at the same time to feel like I’m actually accomplishing anything. In the evening we went to see Fantastic Four. It was bad. We came home extremely late and crashed into bed. Today, we’re going to the opening of the pet garden in memory of Keren. Will do my best to stay strong. And now, I have to add a bit of sanity checking to my code so the new messaging system won’t toss out Continue Reading →
Posted in No Category by Eran with comments disabled.
Interesting on Steam
Submerged is a beautiful, water-world-esque exploration puzzle game. I’m not really sure how the main mechanic work because what I’ve seen thus far is mostly traversal and exploration but it looks interesting. Though, if you’re not automatically hooked, better wait for reviews. Available August 4th.  Empyrion – Galactic Survival is, from what is available now — which is not a lot, Terraria if it was fully 3D and also in space. It looks very ambitious. It looks very early in its development. It looks like it still needs a lot of work. But if they can bring this up to snuff, I might opt for this over Star Citizen or No Man’s Sky. Early Access August 5th. Geocore is another Descent wannabe and it looks very very basic but it is early in development by a two man team. It’s all very early so I guess I’ll have to see about this one but I would love a proper Descent reimagining. Early Access July 31st.
Posted in Gaming, Less Interesting News by Eran with comments disabled.
עייפות גוף, מוח ומחשבה
אתמול עבדתי עד מאוחר. כמה מאוחר? יצאתי מהמשרד בערך בחצות. רכבתי הביתה. הגעתי תוך חצי שעה. התמזגנתי קצת, דיברתי עם מעין, הוצאתי כלבלב, התרחצתי קצת ואז הלכנו לישון, איפה שהוא באזור 2:30. בבוקר, קמתי ב-6:30. התאפסתי על עצמי, שיחקתי קצת כדי באמת להתעורר, הוצאתי כלבלב, התארגנתי ויצאתי לעבודה. הגעתי בערך ב-9:00, נחתי והתחלתי לעבוד. עבר פחות זמן מאז שיצאתי אתמול ועד שהגעתי היום מכמה שבדרך כלל עובר בין תחילת יום העבודה שלי לסיומו. ומכיוון שכנראה לא העליתי את הנושא בעבר, הנה מחשבותיי על עייפות. אני מחלק עייפות לשלוש אפשריות: עייפות גוף, עייפות מוח ועייפות מחשבה. עייפות גוף מגיעה אחרי הרבה מאמץ. אפשר לזהות אותה על ידי שרירים כואבים, חוסר טווח תנועה והמצב בו אחרי שיושבים או נשכבים על משהו נוח אז לקום מתחיל להיראות כמו משימה מסובכת. בקיצור, הגוף שלך אומר לך שעבדת קשה מדי וכדאי ללכת לנוח. עייפות מוח מגיעה מהמחזורים הטבעיים של הגוף, הסירקדים כנראה, ואפשר לזהות אותה על ידי פיהוקים, עיניים שמאיימות להיסגר והרגשה כללית של צמר גפן בראש. זה המוח שלך אומר לך שהוא עבד קשה מדי והגיע הזמן לנוח ואולי כדאי לך לקרוא כמה ספרים על מחזורי שינה אם לא הבנת את זה עדיין. אבל אפשר להיות עם שרירים כואבים ומוח שמאיים להפסיק אבל עדיין להיות עם חשיבה חדה. עייפות מחשבה מגיעה כשעברת כבר את כל המחסומים ואת כל הגבולות ולא רק שהחומרה כבר לא מסוגלת, גם התוכנה מתחילה לקרוס. היא מאופיינת על ידי חוסר יכולת מעקב ותשומת לב, חישובים פשוטים שהופכים לאיטיים ומסובכים, איבוד ריכוז וכל שאר הדברים הכיפיים. וכשהשלב הזה מגיע, זה גם Continue Reading →
Posted in Humanity, No Category, Thinking Out Loud, Work by Eran with 2 comments.