קצת מביך
אתמול גיליתי שהפרויקט שעבדתי עליו בעבודה, ובעצם כבר בדקתי וראיתי שעובד, מלא בפגמי עיצוב בסיסיים והיה צריך שכתוב מסיבי כדי להיות מהיר ויעיל יותר. בעצם, זה קצת הרבה מביך. אני לא יודע מה לחשוב על דבר כזה. מצד אחד, זה מבייש ואני מרגיש כאילו הכבוד שלי נפגע. מצד שני, זה משהו שמובן בהתחשב בכך שאני מתכנת מתחיל? ואחרי שעבדתי על זה עוד כמה שעות טובות, עדיין לא הצלחתי לסיים את היום עם משהו שבאמת עובד. קצת מתחשק לי לקבור את הראש בחול. והיום אני צריך להתקדם הרבה עם התרגיל בתקשורת אחרת אני בצרות.
Posted in Practice, Programming, Thinking Out Loud by Eran with comments disabled.
סופר צריך כמה מרכיבים
אני שומע עכשיו את ‘אלים אמריקאים’ (פעם שנייה, לא לדאוג) וממרום שנותיי בז’אנר אני מוצא את עצמי מנתח את מה שהופך את ניל גיימן לכזה סופר מוצלח ומה אני עוד צריך להשלים כדי להגיע לרמה הזאת וכך אני מובל למספר מחשבות. אני מסוגל ליצור דמויות ועולמות יחסית בקלות. היסטוריה של משחקי תפקידים, אני מניח. אני מסוגל גם לכתוב דיאלוגים שנונים מספיק. הבעיה שלי היא קודם כל עם מבנה וזרימה של סיפור. קשה לי מאוד לסגור קצוות בצורה טובה או להוביל לסוף רצוי. עוד משהו שאני צריך להכריח את עצמי וניל גיימן עושה, או לפחות גורם לזה להיראות כאילו הוא עושה, מאוד בקלות הוא להרגיש את הסצינה. עם תיאורים קצרים וקולעים של אטמוספירה וריח ופרטים קטנים של תמונות על הקיר, הוא מסוגל לראות את הדברים בצורה שאני פשוט לא. אני מסוגל להשתמש בדברים שאני כבר מכיר ואולי קצת לשנות אותם כדי שיראו חדשים אבל מה שאני פשוט לא מצליח לעשות זה להמציא דימוי חדש או באמת ליצור משהו שאף אחד לא עשה קודם. וכשאני שומע את המילים של ניל גיימן אני יודע שהוא מדמיין את הסצינה ולא רואה פיזיקה אלא אמנות. וזאת לפי דעתי אולי הבעיה הכי גדולה שלי, או לפחות הבעיה הכי חשובה בדרך להיות גדול. כשאני מסתכל על השמיים, אני רואה כדורי גז ענקיים וריק ואסטרופיזיקה ושביטים ותנועה ניוטונית ומפץ גדול. אמן גדול מסתכל על השמיים ורואה את זה.
Posted in From the Writing Desk, Geekdom, Practice, Thinking Out Loud by Eran with 2 comments.
שתיית אלכוהול
“The Encyclopedia Galactica says that Alcohol is a colourless, volatile liquid and also mentions its intoxicating effect on certain carbon based lifeforms. The Hitchhiker’s Guide to the Galaxy also mentions Alcohol. It says that the best drink in existence is the Pan-Galactic Gargle-Blaster, the effects of which is like having your brain smashed out by a piece of lemon wrapped around a large gold brick. It mentions where the best Pan-Galactic Gargle-Blasters are mixed, how much you could expect to pay for one and which volentary organisations will help you rehabilitate from one.” — The Hitchhiker’s Guide to the Galaxy, Douglas Adams הנה דעותיי על מנהג שתיית האלכוהול, רק לשם השימור ומיטוב הדור. כמו שנאמר באנציקלופדיה גלקטיקה, לאלכוהול יש אפקט משכר על צורות פחמן מסוימות שעניינן מעניינו, זאת אומרת, בני אדם. לכן, אני מניח שכאשר בן אדם שותה אלכוהול, הוא מכוון להשתכר. בצורה כזאת או אחרת. איני יודע על התהליך אצל אחרים אבל אצלי תהליך ההשתכרות הולך בערך ככה: קודם אני מקבל תחושה חמימה שמלווה על ידי קלות ראש מסוימת. אקרא לזה מצב 1. לאחר מכן מגיעה הירידה בהגבלות חברתיות גבוהות ויכולת ירודה לסנן את מה שאני עושה או אומר (מה שמוביל אנשים מסוימים לחשוב שאני חמוד יותר). לזה אקרא מצב 1א. לאחר מכן מגיע כאב ראש מסוים, עייפות וכבדות. תחושה זו לאט לאט מתגברת עד הרגע שבו אני מעדיף רק לשכב בצד עד שיגיע הזמן לחזור למיטה או לקרוא לעצם קרוב כלשהו מיטה ולהתנחל שם. לזה אקרא מצב 2. מעולם לא הגעתי לחוסר יכולת לעמוד, שכחה או הקאה. אני Continue Reading →
Posted in No Category, Practice, Thinking Out Loud by Eran with 1 comment.
לופר והבעיה של מסע בזמן
במקרה חביב אך “מענין” קיבלתי לראשונה תגובה אמיתית על ביקורת שפרסמתי דרך The Bottom Line. הפעם על Looper. אומרים על לופר שהוא אולי לא מסביר את מכניקת המסע בזמן שלו אבל “הוא הגיוני במסגרת החוקים שהוא מציב”. על זה אני אומר את זה. אין לי שום בעיה שלא מסבירים אבל מה שכן מציגים צריך להיות הגיוני עם מה שידוע. ו-Looper לא מסתדר לי. הוא לא מסתדר לי עם שלוש התיאוריות לגבי מסע בזמן והוא לא מנסה להציג אחת חדשה בצורה עקבית. ולכן, המכניקה של לופר מציקה לי. אבל זאת לא הבעיה היחידה עם הסרט. לא משנה. שלושת התיאוריות למסע בזמן הן כדלקמן: 1) תיאוריית הקו היחיד (תיאוריית המסע בזמן משפיע על היקום, התיאוריה הסטנדרטית, מה שיש בחזרה לעתיד): יש קו זמן אחד, כשאתה חוזר לאחור את חוזר לאותו יקום ולאותו קו זמן ולכן צריך להיזהר כי כל דבר ישפיע על העתיד ולכן עליך ופה חיים הפאראדוקסים שכולם מפחדים מהם. זאת התיאוריה שאומרת שאם מרטי מקפליי מפריע להורים שלו להיפגש אז הוא לא יוולד ולכן הוא לא קיים. אבל זה יותר נכון כמו שעשו את זה בתצפית עבר וברגע ששולחים חלקיק אחד לעבר אז כל העתיד משתנה מיד. 2) תיאוריית הגורל (תיאוריית ההכל כבר קרה, תיאוריית ההגנה על קו הזמן, מה שיש בספר יום הדין): יש קו זמן אחד אבל הוא כבר קבוע מראש. כל העבר קבוע וכל העתיד קבוע ולא משנה מה תעשה. טוב, משנה קצת מה תעשה אבל “הזמן הוא כמו נהר ענק: אפשר להשפיע עליו קצת פה וקצת שם אבל אי אפשר להסיט את Continue Reading →
Posted in Geekdom, Reviews, Thinking Out Loud by Eran with comments disabled.
Astronomy Pictures of 2012
זה הסיכום שלי לשנת 2012. בעיקר, כי אני לא אוהב להיות חקיין. אז זה מה שאני עושה, ואני מקווה, אף אחד אחר לא עושה. היו 381 פריטים בשנה הקלנדרית של Astronomy Picture of the Day. 25 סרטים ואחד Scale of the Universe. 62 תמונות היו, לדעתי, ראויות כתמונות רקע והן זמינות להורדה. בהתחשב בכך שהקובץ לא הפריע לי במשך שנה ועכשיו יש לי עוד 25 גיגה בייט אחסון, תודה לתוכנית האוניברסיטאות של Dropbox, כנראה שהקובץ הזה ישאר זמין עד אותו סיכום בשנה הבאה. הפעם, לשם שינוי, לא נתקלתי בתמונות שחזרו על עצמן בשנים קודמות. יש שני הסברים לזה שאני מסוגל לחשוב עליהן: א) החמרתי את הקריטריונים שלי למה נחשב ראוי לתמונות רקע. ב) הוספתי למיון שלי את גודל התמונה. יכול להיות שיש תמונות חוזרות באיכות אחרת. למשל, אני יודע שיש תמונת Earth at Night חדשה שצולמה השנה אבל היא כנראה איכותית יותר מהקודמת. השנה, ה-MSL נחת על מאדים, המעבורת האחרונה נחתה ולא תמריא שוב, היה לנו מעבר של נוגה וכמה שביטים מעניינים. בתקווה, שהשנה האסטרונומית הבאה תהיה טובה יותר מכל הבחינות.
Posted in Less Interesting News, Memes and Stuff by Eran with comments disabled.
Violent Video Games – Again
A few weeks ago, there was horrible incident in Newtown, Connecticut. If you haven’t heard about the Sandy Hook shooting, it’s about time to start. It’s horrible, I won’t say it’s not. And with the internet, all these incidents seem close to home. That is not my problem. My problem is that the blame for the psychopath is falling to games again. A senator, a word which seems to mean less nowadays, proposes, quite subtly, I’ll say, a bill to make the National Academy of Science to study the effect of violent video games on real world violence (available online). Which is something that has never been done before, of course. And they keep doing this, instead of looking at gun laws or education or mental health. And the most annoying thing, the NRA, the fscking NRA, is condemning violent video games as the cause of the shooting. In plain English, the organisation who carves it on their flag the freedom to put weapons in every hand that wants one is saying that mass murders and shootings are because of violent video games. Only in America. At least one guy acquired some sense.
Posted in Gaming, Humanity, Thinking Out Loud, Weird by Eran with comments disabled.
טכנולוגיה – מה זה באמת אומר
אני לא מאלו שחייבים לסכם את השנה כל הזמן. אני לא עושה שאלונים קלישאיים. אני עושה רק סיכום שנה אחד (יגיע עוד כמה ימים, עוד לא סיימתי להוריד את כל התמונות). אבל היו הרבה התקדמויות טכנולוגיות מעניינות השנה ובניגוד למה שאולי יגרמו לכם לחשוב, לא כולם היו במוצרי צריכה אלקטרוניים ואולי לגוגל יש חלק ברשימה הזאת, אבל לאפל ולסמסונג אין הרבה. אני מקשיב ל-TWiT וקורה בשקדנות על טלפונים ומחשבים חדשים. אבל בשביל סיכום טכנולוגיה אמיתי, אני פונה ל-New Scientist. ינואר חוקרי השפעת שיצרו גרסאות מדבקות הרבה יותר של שפעת עופות החליטו לעצור כל התקדמות במחקר עד שייסגר הדיון המוסרי על המחקר הזה. בתגובה לשתי הצעות חוק בארצות הברית, הצעות חוק שאיימו לצנזר את האינטרנט, עשרות ומאות אתרים גדולים (כולל וויקיפדיה) החשיכו את דפיהם במחאה. מדפסות תלת ממדיות תופסות תאוצה כמוצר ביתי רב שימושי ו-The Pirate Bay, אחד מאתרי ההורדות הגדולים בעולם, פותח קטגוריית עצמים תלת ממדים בה כל אחד יכול למצוא ולשתף מודלים להדפסה עצמית. פברואר התגלו תאי גזע בשחלות אנושיות, מה שמרמז על כך שביציות חדשות נוצרות במשך כל חייה של אישה. עובדה זאת יכולה לסייע בשיטות חדשות של הפרייה חוץ גופית. פריצות דרך בגפיים מלאכותיות יאפשרו לנו בעתיד לשלב שתלים קיברנטיים ישירות עם המערכת העצבית שלנו, מה שיאפשר לאנשים קטועים לקבל חזרה שליטה מוטורית עדינה ותחושות מגע ביד או רגל שכבר לא קיימת. אפריל ביולוגים סינטתיים גילו כי קיימות שש מולקולות אחרות, חוץ מדנ”א, המסוגלות לאחסן ולהעביר מידע גנטי. גוגל חושפת לראשונה את ‘פרויקט זכוכית’, משקפיים מתוחכמות המציגות מידע אל תוך שדה הראיה ומאפשרות שימושיות כמו של טלפונים חכמים רק Continue Reading →
Posted in High-Tech, Less Interesting News by Eran with 2 comments.
Texts from VS2012 – wstring
Posted in Art, IT, Memes and Stuff, No Category, Programming by Eran with comments disabled.
Length of Games
There is an ongoing debate in games in general, and now more specifically. How long should games be? And even considering that different genres should have different lengths, how long should each genre be? It starts with the usual complaint by gamers that games are too short and too expensive. I usually tend to agree with the latter but debating the former is difficult. Every game I play, I really try to make it to the end. Even when I know a game is not that great, I have to know how it ends. And, like books or movies, I pride myself on being able to say that I can count on one hand the ones that I started and didn’t finish. And I do consider it a great insult to a book if even I started and couldn’t finish (It’s even weirder when one of those books is lauded, but this is not the subject here). But if you ask around, or if you look at some Steam games achievement lists, you can see how people drop off the game by the percentage that complete story achievements. And it’s sad to say but most games don’t do much better than a 20% completion rate. And that could be really depressing. Especially for developers. And what exactly is the problem? Besides the fact that gaming is a new venture, only a few decades old, and things still need to be learned. Today, most AAA games, especially first person shooters and Continue Reading →
Posted in Gaming, Practice, Thinking Out Loud by Eran with 2 comments.
Texts from VS2012 – Value for Attribute
Posted in Art, IT, Memes and Stuff, No Category by Eran with comments disabled.