תדמית של חברה

יש חשיבות גדולה לאיך חברה נראית בפני העולם. חברות, באופן כללי, מנסות להרוויח כסף מהלקוחות שלהן. אבל לאיך שהן מציגות את זה יש השפעה מאוד רחבה על העסק שלהם. למשל, איך שהלקוחות או המשתמשים שלהן תופסים אותן, מגיבים להן ולכן גם עוזרים להן להרוויח כסף. למשל, Facebook הוסיפו כלי שימושי לפלטפורמה שלהם. והדבר הראשון שאנשים חושבים הוא, “איך זה יפגע בפרטיות שלי?” כי ככה Facebook מצטיירת.

Facebook: “אנחנו רוצים להרוויח עליכם כסף ולכן נשאב מכם כמה שיותר מידע ונמכור אותו.”

Instagram: “אנחנו רוצים להרוויח עליכם כסף ולכן נמכור אתכם למי שיהיה מוכן לשלם לנו.”

Amazon: “אנחנו רוצים את הכסף שלכם ולכן נספק לכם מחשב לוח במחיר אפסי ואת החנות הנרחבת והכללית ביותר שאי פעם הייתה קיימת ברשת.”

Microsoft: “אנחנו רוצים את הכסף שלכם ולכן נשתמש במונופול הכבד שלנו כדי לדרוש מכם מחירים מגוכחים עבור תוכנות מגוכחות יותר.”

Apple: “אנחנו רוצים את הכסף שלכם ולכן נשכנע אתכם שהמוצרים היפהפיים שלנו טובים יותר ממוצרים פחות יפים ויותר שימושיים.”

Google: “אנחנו רוצים להרוויח עליכם כסף ולכן אנחנו צריכים את המידע שלכם. בשביל להשיג אותו ניתן לכם חבילת שירותים מתקדמת, יעילה ונוחה כך שאתם תרצו לשתף איתנו את המידע שלכם.”

ואז אנשים תוהים למה יש כאלו (כמוני) שאומרים שאנחנו יודעים שגוגל הם פשוט עוד חברה שרוצה להשתלט על העולם אבל אין לנו בעיה עם זה.


Posted in High-Tech, IT, Practice, Thinking Out Loud by with comments disabled.