Facebook באז ומה שביניהם

תשמעו, אני לא אומר שאני בטוח צודק ו-Facebook הוא בוודאי מקור כל הרוע. אני פשוט אומר שאני לא משתמש בשירות הזה, אני חושב שהם עובדים לא נכון ולא צריך להשתמש בהם ואני מציג את הטיעונים שלי.

הדיון הקצר שלי עם מעין על האם לגוגל יש רשת חברתית או לא הסתכם בכך שהיא אמרה שכל עוד בבאז אין Farmville אז זאת לא רשת חברתית. אני אמרתי ש-Farmville לא מגדיר רשת חברתית אבל לא היה עוד מה להוסיף.

למען האמת, אני חושב שכל התוספים האלו רק הורסים את הרשת החברתית והנה עוד סיבה למה. כי ברגע שמקלידים מידע פרטי שאמור לעבור בין חברים ונותנת השירות שלכם מתחילה לחלק אותו חינם אין כסף לכל מי שרוצה, זאת בעיה.

אני לא אוהב את המשחקים הקלילים האלו ברשת אבל מי שרוצה שיבושם לו. אין שום קשר בין זה לבין רשת חברתית. אם אנשים רוצים לשחק טרוויאן או Farmville או מלחמות מאפיה או כל דבר אחר, ברצון. יש להם אתרים פרטיים (אאל”ט) בהם אפשר לחלוק רק שם משתמש וזהו.

כי בשבילי, רשת חברתית היא רשת חברתית ולא חור שחור לכל בן אדם שאי פעם היה בקשר עם מי שיצאה עם הגנן של השכן של הבן דוד של מי שהיה הנהג של המ”פ של הפלוגה השכנה למשך חודשיים בצבא. הרשת החברתית שלי היא האנשים שאני קורא להם חברים ומכרים ושהייתי רוצה באמת לשמוע מה קורה איתם בחיים ומה שלומם ומה יש להם להגיד.

ובשביל זה, לדעתי, באז מתאים לחלוטין.

כי אין לי שום בעיה שהדפדפן שלי ינגן וינהל לי את לוח השנה ואת הדואר כי אלו בכל מקרה דברים שאני עושה באותו הזמן. אין לי בעיה שטלוויזיה גם תנגן ותקליט ותוריד לי תוכניות או סרטים כי אלו שירותים קשורים. כשחבר שלי מציע לי להצטרף לשירות חביב שמאפשר לאנשים למצוא מומחים דרך קישורים חברתיים אני אומר סבבה, נשמע נחמד. מה שאני לא אוהב הוא שאותו שירות, בשביל להירשם, דורש ממני לחשוף את כל הפרופיל של גוגל ולזה אני לא מוכן.

רשת חברתית צריכה להיות רשת חברתית ולא להתערבב עם כל דבר אחר. או לפחות, להציע את האפשרות הטהורה יותר.


Posted in Geekdom, Humanity, IT, Less Interesting News, Practice, Thinking Out Loud by with comments disabled.