אקדחים הורגים את בעליהם

זאת אכן שאלה מעניינת שעולה אצל חברים שלי מדי פעם וגם אצלי. אחרי הצבא, הלכתי עם אקדח למשך שנה-שנתיים. זה היה תחליף מעניין לתעודת הלוחם שלי שפג תוקפה ואיפשר לי להיכנס בלי בעיות למקומות עם שמירה. “יש אקדח?” “כן, בטח.”
הפסקתי בעיקר כי נמאס. לא היה לי כוח להתעסקות ולרישומים השונים. כנראה שמה שתרם הרבה להמאסות היה כנס דוג’ו 2007 בו פגשתי את החברים הטובים של הדאיטו-ריו והתחלתי ללמוד.

התשובה שלי הולכת בערך ככה: ראיתי את זה לראשונה בפרק של Criminal Minds בו הם מגיעים לחקור מקרה בשמורה אינדיאנית. הציטוט המדויק, עד כמה שאני זוכר, הולך בערך ככה:

Dr. Spencer Reid: I notice you don’t carry a gun.
John Blackwolf: Twenty-one feet.
Dr. Spencer Reid: What?
John Blackwolf: Ask Agent Hotchner there. He’s the real gun hand.
Aaron “Hotch” Hotchner: Why do you say that?
John Blackwolf: You carry two guns.
Aaron “Hotch” Hotchner: The maximum distance an attacker with a knife can close in the time it takes to react, draw your sidearm and fire is twenty-one feet.
John Blackwolf: Inside twenty-one feet, I win. Outside twenty-one, I have other options besides shooting a man.
Dr. Spencer Reid: Like negotiating.
John Blackwolf: Like running.

מחקר חדש בפילדלפיה בארצות הברית שטוען שאחזקת אקדח מעלה את הסיכוי להתקל בתקריות ירי וגם למות מהן. כמובן שאי אפשר לבקש ממתנדבים באקראי ללכת עם או בלי אקדח בשכונות מסוימות בפילדלפיה למשך כמה שנים אז זאת רק סקירה של הנתונים הקיימים. אבל זה עדיין נתון מעניין.


Posted in Humanity, Less Interesting News, No Category, Stories of My Life, Thinking Out Loud by with 2 comments.

Comments

  • איל says:

    השאלה הבאמת מעניינת זה למה אנשים עם אקדחים מעורבים יותר בתקריות. האם זה בגלל האופי של אנשים שהולכים אם אקדח, או בגלל מה שאקדח גורם לאנשים מסביב לעשות? כמובן שיש יותר אפשרויות מהשתיים האלו, אבל כמו שכתבת, אי אפשר לבקש לזה מתנדבים…

  • עודד says:

    אני לא חושב שאנשים שנושאים אקדחים בהכרח שולפים אותם (למרות הפתגם התאטרלי הנודע), אלא שאנשאים שנושאים אקדחים נוטים יותר להכנס למקומות שלא היו נכנסים אליהם אחרת, ושבהם הם לא מספיקים לשלוף את האקדח.

    את זה אני אומר מנסיון דומה לזה של ערן. הבעיה היא שרוב האנשים שנושאים אקדחים, לא יודעים להשתמש בהם – וזה כולל אותי. למרות שהחזקתי אקדח תקופה מסויימת ובמטווח אני אפילו יכול לכוון למטרה ולפגוע, אני לא באמת מאומן להשתמש במצב אמת בכלי ירי עם רק ידית אחיזה אחת (לעומת כלי נשק ארוכים יותר ;-) ). במצב אמת אדם שמחזיק אקדח להגנה עצמית לא מסוגל להתמודד עם שום תוקף – שמחזיק כלי נשק למטרות התקפיות ומתאמן בשימוש בו.