משחק תפקידים ברשת?

אני יודע שהבעיה העיקרית שלי בנושא היא למצוא את האנשים, להסביר להם שאפשר לשחק משחק תפקידים בכתב, ברשת, מתי שבא להם ובלי חוקים ואז לגרות את היצירות שלהם מספיק כדי שהמשחק יהיה מעניין. אבל יש עוד גורם במשוואה הזאת שעכשיו חשבתי על פתרון יותר טוב בשבילו: המדיום.

עד עכשיו הלכתי לפורומים איפה שכבר היו אנשים בניסיון להביא את ההר אל מוחמד. אבל רוב הפורומים לא עובדים כל כך טוב כי יש להם תת-פתילים מתפזרים ואנשים יכולים ללכת לאיבוד או להגיב במקביל ולסתור אחד את השני.
ואז חשבתי, למה לא לעשות את זה פה? כמו ב-WebRPG הישן והטוב, בבלוג שלי אין את האפשרות להגיב לתגובה (ועכשיו אני שוקל באמת לא להוסיף את האפשרות) ולכן כל התגובות משורשרות לפי הסדר הכרונולוגי בלי שום קשר למי דיבר אל מי. ככה אפשר לסדר את המשחק כך שרק התגובה הראשונה תתפוס וכל מי שסותר אותה אחריה ימחק.

אז אני יכול לפתוח דף חדש בבלוג ובו להריץ משחק בתגובות. מישהו רוצה?


Posted in Practice, Role-Playing, Thinking Out Loud by with 26 comments.

Comments

  • Morticia says:

    (הגעתי מהבלוג של בוג’י)
    אמממ… וכמה השקעה וזמן אינטרנט ידרש?

  • Eran says:

    ההשקעה היא כמה יצירתיות שאת רוצה ותלוי בזה ובכמה מהר את חושבת בין 10 דקות לחצי שעה כל יום יומיים.

    אז Space-Age Adventure?
    מישהו רוצה להנחות או שנשחק בלי?

  • BluePrint says:

    ?no user specifications found, loading defaults

    בזמן שאנו מחכים(?) לדעתו של אייל, הנה הצעתי לבעד\נגד מנחה: חובת השלכת פרטים זניחים.
    כל משתתף יתבקש להוסיף פסקה קצרה המכילה מידע שאינו מתקשר ישירות לתוכן ההודעה שכתב (פיסת היסטוריה\שמועה\מעשיה\תאור של מקום\עצם\ארוע\ישות), שתהיה “ברשות הציבור” עד שמישהו יאמץ אותה לסיפור של דמותו.

    אם זה עבד בשביל דוגלאס אדאמס והביא לו תהילת עולם, אין סיבה שזה לא יעבוד גם בשבילנו. (לפחות לצורך הוספת עניין והמשכיות למשחק)

  • Eran says:

    אתה מתכוון לפיסות מהמדריך לטרמפיסט?

  • BluePrint says:

    בדיוק.
    כשכתב את המדריך, בכל פעם שנתקע, המציא ערך למדריך, חיבר אותו לסיפור והמשיך הלאה.

  • Eran says:

    אז מכיוון שזה עוד משהו שאני מאוד אוהב, אני ממשיך להדגיש את Space Age Adventure בעיקר אחרי שהסתכלתי קצת על מפות של המערכת של Firefly.
    http://wydraz.110mb.com/firefly/index.html
    http://www.fireflyrpg.com/rpg/maps.html

    מדובר במערכת שמש אחת מאוד צפופה ומאוד גדולה אבל שהכל עדיין נמצא באותו מקום. אז יש הרבה מרחב אבל לא צריך להתפרש על כל הגלקסיה (או אפילו על זרוע שלה, כמו שניסינו במשחק הקודם).

    ולא ממש חייבים להתייחס לשום דבר מעבר למבנה החברתי שם. את כל השאר אפשר להמציא.

  • BluePrint says:

    .looks unrealistically oversettled
    שלושה כוכבי לכת מיושבים במערכת שמש אחת זה הגבול העליון שאני מסוגל להאמין בו, כל נקודת ישוב נוספת חייבת להיות מתקן סגור ללא מרחבים פתוחים, בניגוד ל-Firefly.

    אם המשחק כולל טיסה בחלל עמוק, מיקום נקודות הישוב הוא זניח.
    עקיפת מהירות האור היא הכרח טכני כדי להמנע מהשפעות יחסיות אז הנע על-אורי קיים, מה שמקצר את זמן ההתרחשויות במשחק וחישוב תנועת כוכבי הלכת הופך למיותר או פשוט מספיק כדי לספור רק רבעי הקפה.
    כשהמיקום זניח אין מניעה להתפרש על גלקסיה שלמה, לאפשר אין ספור סוגי חיזרים ו\או מושבות אדם “אבודות”, וכמובן, שטחים נרחבים של לא-ידוע.

    ללא הנע על-אורי, אם רוצים להמנע ממדידת זמן משחק בשנים, איזור המשחק צריך להיות מוגבל לכוכב לכת או שניים, ולוויניהם.
    גם אז תנועה בין כוכב לכת אחד לשני יהיה עניין של חודשים כך שבמקרה הטוב פעמיים הלוך וחזור זו שנה, ובחברה טכנולוגית מתקדמת (מישהו אמר טיסה בחלל שאינה טכנולוגית ומתקדמת?) כידוע לכולנו, ארועים מתרחשים מהר יותר מתנועת האנשים במרחב.

    מסקנה:
    או שמשחקים בשטח מאד קטן, או שמפה איננה נחוצה.

  • Eran says:

    זהו שהוא לא נורא מיושב. רוב הכוכבים הם בשלבים שונים של terraforming ובכל מקרה רק אלו שבליבה, תחת חסות הברית, הם מיושבים בכבדות. רוב האחרים נראים כמו המערב הפרוע רק יותר דליל.

    ואני רוצה לפשט. זאת אומרת, לא להסתבך עם יותר מדי הסברים טכנולוגיים. זה ממש לא משנה איך המסע בחלל מתבצע כל עוד הוא מתבצע ואחת הסיבות לסגור את זה במערכת שמש אחת זה כדי למנוע סיבוכים של מסע מגמ”א. וזה לא משנה כמה המערכת לא סבירה וזה לא משנה שבמזל גדול מצאו אותה, מה שמשנה זה שהיא שם.

  • BluePrint says:

    כשאני אומר “מיושבים” אני לא מתכוון לכמות האנשים אלא לקיום אנשים בכלל.
    אם היה כוכב לכת במקום שבו יש לנו את חגורת האסטרואידים, בהנחה שהיו בו מים, היה נראה כמו Hoth מ-Star Wars: קפוא כולו, קיום חיים אפשרי רק תחת האדמה, ולצאת להשקיף בחוץ ללא כלי רכב סגור ומחומם אפשר רק בשיא החום, שהוא עשרות מעלות מתחת לאפס.

    ומה עם נוגה?
    אם היה יכול לאפשר חיים, סדר היום בו היה דומה יותר לזה שבכוכב הכלא ב-Chronicles of Riddick. ללא התכה של פני השטח עם הזריחה, אבל חום קטלני זמן קצר אחר כך.
    זה חם ומדברי, אבל זה לא בדיוק המערב הפרוע.

    גם אם המשחק “מגודר” בשתי מערכות צפופות למדי, עדיין צריכות להיות יותר נקודות ישוב מלאכותיות מכוכבי לכת.
    לא סתם כדור הארץ ממוקם במה שנקרא The Goldielocks Zone, כי מחוץ לטווח המרחקים המאד מצומצם בהגדרה זו, קיום חיים כמו בכדור הארץ הוא בלתי אפשרי.
    אני מוכן להרחיב את הטווח עם תהליכי ‘הארצה’ אבל גם כך, ממרחק מסויים מהכוכב ‘הארצה’ לא תעזור או תהיה בלתי אפשרית, כי התהליך לא יצליח להביא את כוכב הלכת ליכולת “תחזוקה עצמית” של תנאי ‘ארץ’.

  • Eran says:

    ולמה זה באמת משנה?