הגיע הזמן לדבר על בלוגים שוב

יש סיפור בניו-יורק טיימס (אחד מהמקורות העקיפים לשם של הבלוג הזה, דרך אגב) על בלוגים נטושים. הציטוט מגיע מטכנוקראטי, אתר קישורים וחיפוש לבלוגים, שטוען שרק 7 וקצת מתוך 133 מיליון הבלוגים הקיימים ברשת באמת פעילים. 95% מכל הבלוגים באינטרנט לא פרסמו שום דבר במשך 120 ימים, מה שהופך אותם, בצורה רשמית משהו, לנטושים, יתומים או כל מילה מעוררת רחמים אחרת שאתם רוצים לשייך להם.

מתברר שרוב האנשים שכותבים בלוג עושים את זה בגלל ההייפ, מצפים לעשרות אלפי קוראים בחודש ומקווים להוציא לפחות חוזה לספר מהבלוג אם לא עצמאות כלכלית מלאה, עבודה מהבית והכנסה של אלפי דולרים מפרסומות. ואני, לעומת זאת, בחודשים האחרונים, מנסה להוציא יותר ויותר רשומות, לפחות אחת ליום, כדי שלא יהיה משעמם.

ואני יודע שאת הקהל הקבוע שלי אני יכול לספור על האצבעות שלי ואני לא אצטרך את כולן ואני יודע שכמעט כולם חברים טובים שלי וכנראה קוראים ומגיבים רק כדי לא להעליב ולמען האמת, בלי להעליב אף אחד בעצמי, זה לא נורא משנה לי. כבר אמרתי את זה בעבר: הבלוג שלי הוא לא הבית שלי, הוא יומן רשת, הוא במה וכמו בפינות הנאומים, אני אעלה ואדבר ואציג ואלהטט גם אם לא יהיה אף אחד שיעמוד ויסתכל. אני עושה את זה, דבר ראשון, בשביל עצמי, אחרי זה בשביל שאר העולם. אני מעט גרפומן ולפה אני פורק את זה. כל אחד צריך מקום לפרוק את הבעיות שלו. תסכול, לחץ ושגעון יתר אני פורק על משחקים וכנסים ופרצים יצירתיים בלתי נשלטים אני פורק לפה.

אני לא חושב על בלוגים בתור קריירה צדדית או מקום הכנסה (עד עכשיו נכנסו לי בערך 9 סנט מהמודעות פה) אלא כמקום בו אנשים שרוצים יכולים לראות מה קורה איתי ומקום בו אני יכול לדבר על מה שאני רוצה ובמקום לצרוח אל תוך החלל הריק (או אל dev/null/) או לכתוב למגירה אני שם את זה במקום בו אנשים יכולים לדבר גם. כי כמו בעין הדג, הרשומה היא רק הפתיחה של הדיון ואני מקווה גם לשמוע עוד דעות.

בקיצור, הבלוג מעסיק לי חלקים מסוימים מהתודעה והוא כיף. ברגע שהוא יפסיק להיות שניהם אז אני אפסיק אבל עד אז… יש עוד זמן.
ואם כבר בנושא בלוגים, מרכז הבקרה שלי אומר שעברתי את ה-1000 במספרי רשומות. הוא לא התחיל לספור בדיוק מ-1 אבל זה גם עוד ציון דרך מעניין.


Posted in Humanity, IT, Less Interesting News, No Category, Other Blogs, Thinking Out Loud by with comments disabled.

Pingbacks & Trackbacks