קנאה במקום העבודה

אני חושב שמשכורות זה משהו שצריך להיות פומבי במקום העבודה. בדרך כלל, התגובה שאני מקבל היא שזה יגרום לאנשים לקנא. לדעתי, זה דבר טוב. כי רוב האנשים לא חושבים על זה אבל יש שני סוגים של קנאה. השפה העברית פשוט לא מכילה את המילים בשביל זה.

באנגלית, אפשר להבדיל בין Jealousy ל-Envy (למרות שגם דוברי אנגלית לרוב לא יתייחסו להבדל הזה). כשאומרים קנאה, רוב האנשים חושבים על Jealousy. זאת המחשבה שלמישהו לא צריך להיות משהו בגלל שלך אין אותו. זאת מחשבה מאוד שלילית ועוינת ואני מבין למה עדיף להימנע ממנה, במיוחד בין אנשים שאמורים לעבוד ביחד. אבל זאת הגישה הנמוכה והשלילית ואני מעדיף לנקוט בתער של האנלון. Envy היא הרצון גם להשיג משהו שלמישהו אחר יש. ואלא אם כן מדובר במשהו ייחודי (כמו בן זוג של מישהו), רוב הזמן לא מדובר בלקחת לאותו מישהו את מה שיש לו.

איך שאני רואה את זה, אם אני רואה שלמישהו יש משהו מגניב שאני אוהב, אני אחפש איפה אני גם יכול להשיג כזה. אם למישהו באותו תפקיד כמו שלי יש זכויות מסוימות או משכורת טובה יותר ממני, אני אבדוק מה אני יכול לעשות כדי שגם יגיע לי, אני ארצה להשתפר. ומה רע בזה? בכלל, מה רע בלשאול את הבוסים ישירות, “מה אני יכול לעשות כדי שיעריכו אותי יותר? מה המדדים פה? תפוקת קוד גבוהה יותר, יותר יוזמה, הצעות ייעול, הדרכה של חדשים? אני רק רוצה לדעת מה חשוב פה כדי לדעת איפה לרכז מאמצים.”

אז תזכרו להבדיל, קנאה (Jealousy) זה לא דבר טוב אבל קנאה (Envy) זה סבבה אם זה גורם לכם לרצות להשתפר בעצמכם ולא להוריד אנשים אחרים.


Posted in Humanity, Thinking Out Loud by with comments disabled.