Cut Through the Crap

זאת הצעה מעניינת אבל לא מספיק טובה. לכל אחד שיודע קצת איך להשתמש במחשב אבל בכל מקרה נאלץ להתקשר לתמיכה טכנית בטח נמאס כבר לחכות שעות עד שהטכנאי בצד השני יבין שהוא לא מדבר עם אידיוט.
הרעיון לחתוך דרך כל הזיון שכל בצורה קצרה וחלקה קוסם לי אבל ההצעה שעולה שם לא הכי טובה. כל אחד יכול ללמוד להגיד פיזבין ולמען האמת, אפילו לי זה לא אומר כלום. אני בהחלט בעד הרעיון השני: “כן יש לי בעיה וזאת לא בעיית ID-10-T.”
אבל גם זה לא בהכרח ייקלט מהר או יעבוד לאורך זמן או על כל האנשים. בהחלט יש את ה”טכנאים”, כביכול, שיושבים מול מחשב משלהם ומקריאים מתסריט כמו עזרה של חלונות (“תנסה לסגור ולהפעיל מחדש, עובד?” לא. “תנסה לשנות את הכתובת, עובד?” לא. “האם המחשב שלך דולק?” לא…)

לחיצת יד סודית/אוניברסלית לא בהכרח תהיה הפתרון. אני יודע שאני טועה אבל אני עדיין בעד להניח מראש שהבן-אדם איתו אנחנו מדברים הוא אינטילגנטי כמונו אם לא יותר. אז אני חושב שהמשפט הכי טוב יהיה: “בוא נניח ששנינו יודעים איך להפעיל מחשב וניסיתי כבר את כל הדברים הפשוטים והרגילים. עכשיו בוא נעבור בזריזות על כל מה שאתה חושב שאני צריך לעשות.”


Posted in Less Interesting News, No Category, Thinking Out Loud by with 4 comments.

Comments

  • ניהאו says:

    אני גם בעד לוותר על יצירת עוד מילת ז’ארגון מיותרת לחלוטין.

  • אלודאה says:

    למלכה יש קטע מדליק שבו היא מתקשרת לתמיכה הטכנית, מגוללת פבניהם את כל מה שהיא עשתה למחשב, ואז אומרת – “ועכשיו תני לי לדבר עם מישהו שמבין”, כי ברור לה שהיא מבינה יותר מהאיש בצד השני.

    אני סתם מפילה את כל הבעיות על הבעל.

  • Eran says:

    אולי בתמיכה טכנית מאמינים הפוך אבל אני עדיין חושב שצריך להתייחס לאנשים כחכמים ולא כאידיוטים. אני מתחיל עם תמיכה טכנית בלתת את כל מה שאני יודע על הבעיה תוך כדי שאני משתמש בכמה שיותר מונחים מקצועיים. ככה, בתקווה, הבן אדם מבין עם מי הוא מדבר.

  • ניהאו says:

    אני תומכת בגישה שלך- זו דרך חיים טובה יותר לדעתי.