מחוננים – אואטר: פיזיולוגיה של מחוננים למתקדמים

אואטר, הדף, הדממה, וסטטית ישבו באחת מחדרי הישיבות הזמינים לנוטרים. דוקטור ליבנשטיין עמד מול הלוח המחיק והסתכל עליהם. “לטובת החדשים יותר מבינינו שאולי עוד לא שמעו את זה, הנה קצת מבוא למחוננים א’,” הוא אמר וחייך. “אנחנו לא יודעים את המקור של המוטציה הזאת או מתי היא התחילה, כי קשה לנהל מחקר כזה ועדיין לשמור על הסודיות שאנחנו צריכים, אבל אנחנו כן יודעים שיש כמה הבדלים מאוד מסוימים בין מחוננים לבני אדם רגילים.” הוא עצר לרגע את שטף הדיבור כדי לצייר שתי דמויות מקל על הלוח.
“למקרה ואתם תוהים, לא. עדיין לא מצאנו מחונן בלי יכולת על-אנושית כלשהי ועם מערכת דפוקה לחלוטין.  הייתם חושבים ששינוי גנטי כזה יגרום לבעיות אבל…” הוא משך בכתפיו. “אנחנו עוד לא יודעים למה. אבל כן אפשר לזהות את ההבדל הביולוגי או, כמו סטטית פה, את ההבדל המנטלי.” הוא צייר שלושה קווים ליד הדמות הימנית. אחד בגובה מרכז הגוף, אחד בגובה הראש ועוד אחד מעליו. “אם זה עוזר לכם, תחשבו על איך מחשב עובד: יש את החומרה הפיזית…” הוא כתב ‘Bioware’ על הקו הנמוך. “או כמו שאנחנו אוהבים להתייחס אליה. יש את התוכנה…” הוא כתב ‘Wetware’ על הקו השני ליד הראש של הדמות. “או בשם החיבה המקצועי שלה. ואז…” הוא נקש על הקו העליון עם העט שלו. “יש את זה. אין לנו עדיין שם מתוחכם לזה. אני לא אדם רוחני במיוחד אז אני אמנע מהשימוש במילה ‘נשמה’…” הוא עצר לרגע ואז חייך חיוך קטן,” מעכשיו, אבל ההנחה הנוכחית שלנו, מבחינת כמה שהמדע מבין את התהליכים, היא שמה שהופך אותך לאתה יחודי אלו התבניות המשתנות שרצות על אותן תוכנה וחומרה. סוג של… המצב הקיים הנוכחי של תוכנה רצה. ומחונן יכול להיות פיזי, מנטלי, או… כזה.”
הוא הסתכל על ארבעתם לוודא שכולם עדיין עוקבים. סטטית גם הפנתה את מבטה על השאר כי היא כבר ידעה את החלק הזה. הדממה ואואטר נתנו את מיטב תשומת ליבם בעוד הדף נשענה לאחור, נראית משועממת אבל סטטית ידעה שזה מצב המנוחה שלה אז זה בסדר.
“הדף פה, למשל,” ד”ר ליבנשטיין החווה לכיוונה, “היא מחוננת פיזית. היכולת שלה טמונה בגוף שלה. אם רוצים להשפיע על היכולת שלה, צריך להשפיע על הגוף שלה. ההנחה שלי בהתאם למה שאני יודע על הכוח שלך, אואטר, הוא שאם תשתלט על הגוף שלה ואז תחזור לשלך, דבר לא ישתנה. לעומת זאת, עם שני האחרים, המצב נהיה מורכב יותר ולפעמים קשה מאוד להפריד ביניהם. סטטית היא כנראה מנטלית והדממה הוא כנראה… אה… תבניתי. איך זה משנה אם אואטר ינסה להשתלט עליהם? אני לא באמת יודע. זה אחד הדברים שמעניין אותי לחקור. אני כן בטוח, בסבירות מאוד גבוהה, שיכולת שינוי הצורה של זיקית היא פיזית ולכן–”
“אם אני עוזב את הגוף הזה,” אואטר נכנס לדבריו, “היכולת הזאת לא תבוא איתי. זאת אומרת, אם אני אי פעם רוצה לעזוב את זה, אני צריך קודם להבין איך אני משנה מישהו אחר.”
“וזה גם אומר,” סטטית הוסיפה, “שכרגע אתה תמיד צריך לחזור לזה בסוף כי אנחנו צריכים את היכולת הזאת.”
אואטר השפיל את מבטו. הוא לא אהב לחשוב על להישאר עם היכולת הזאת לנצח, וכל הבעיות שהיא כרגע גורמת לו, אבל הבין לגמרי את הצורך המבצעי ואת היתרונות שזה מביא לצוות שלו.


Posted in No Category and tagged , , by with comments disabled.