קסם כסוג של סינסתזה?

העולם שאני בונה לסיפור של להב הוא מושפע בכבדות ממרוצללים אבל אני לא רוצה שהוא יהיה מרוצללים. חלק מהסיבות הן עניין של זכויות יוצרים אבל לא רק. בכל מקרה, אני לא אתכחש גם להשפעות מניורומנסר ו-Snow Crash ויצירות דומות אחרות. אבל בכל מקרה אני רוצה שיהיה כוחות על טבעיים בעולם אבל אני לא רוצה שזה יהיה קסם באמת כמו שיש במרוצללים (למרות שמכניקת הקסם שם מאוד מגניבה).
בהתחלה חשבתי על ה-Spell Slingers בתור פסיונים, אנשים בעלי כוחות מנטליים על טבעיים שמסוגלים לתמרן את הפיזיקה ולעבור מעבר לה בעזרת ‘מוח על חומר’. אבל זה יוצר לי בעיות כשאני רוצה לדבר על גזעים פנטסטיים. אז עכשיו, נראה לי שאני כן אכניס את זה כקסם אמיתי אבל עם אלמנט מדעי בעזרת סינסתזה.

אז הקסם קיים אבל האנושות איבדה איתו את הקשר. היו סינסתזים בעבר שראו אותו, שתפסו אותו דרך החושים האנושיים המוגבלים ופירשו אותו בצורה מוגבלת כמו שרק אנושיים יכולים. חלק הצליחו להשתמש בו ולהפעיל קסמים. כמעט את כולם אם לא את כולם השמידו האינקוויזיציות השונות. את מי שלא, הן כנראה דחפו למחתרת עד שהקסם נעלם מהעולם המודע. מאז, המוטציה הגורמתי לסינסתזות השונות התפשטה או התפתחה מחדש והקסם חזר בטפטוף, בעיקר לכתות שהתמחו בו, שמרו עליו והסתירו אותו.
במאה ה-21, כשאוטיזם נהיה נפוץ יותר אבל פחות קריטי ממה שעשו ממנו, קמו כמה וכמה גאונים אוטיסטים בעלי יכולות מדהימות מהמתמטיקה ועד האמנות. הסינסתזה, אוטיזם וגם אפילפסיה באו לרוב בשילובים ועד אותו הזמן לא התייחסו אליהם כיותר ממוזריות מדעיות. רק כמה עשורים אל תוך המאה ה-21 החלו לערוך ניסויים רציניים בנושא, ניסו לגרום למוטציות האלו, לפתח גאונים על ידי תמרון גנטי וניצול המוזריות הקיימת. תוך עשור כבר היו בידיהם כמה וכמה אנשים שהיו מסוגלים לתפוס את המישור הנוסף, את הממד האסטרלי, ואיך שהוא לתרגם אותו לצבעים וצורות, צלילים ורעשים או טעמים נוספים. משם, הדרך הייתה קצרה ליישומים מעשיים. חלק נשארו עם הפרויקט, חלק יצאו ממנו, חלק שמעו עליו ועשו ניסויים באופן עצמאי, חלק למדו להשתמש בכישורים שלהם על ידי מיקוד עצמי ומדיטציה. עד אמצע המאה ה-21, רוחות ושדים, אלים וחיים אחרי המוות עדיין היו בגדר דיון תאורטי לא מוכח אבל הקסם כבר היה מוכר לכולם. כשכמות הגאונים המוזרים בעולם בקושי עובר את מאית האחוז מהאוכלוסיה ומתוכם רק חלק קטן מסוגלים לקסם פעיל, מטילי לחשים הם לא כוח אדיר אבל הם כזאה שאי אפשר להתעלם ממנו.

עכשיו אני רק צריך לחשוב איך הגזעים הפנטסטיים משתלבים בזה. אולי בתור ניסוי קסום שיצא מכלל שליטה? אולי השפעות קסומות מהממד האסטרלי אחרי שהסחר נפרץ שוב? הערות? הארות? רעיונות נוספים?

עדכון: והנה בדיוק מה שהייתי צריך. היפנוזה לגרימת סינסתזה. לא לכל אחד יש את האפשרות לקבל סינסתזה אבל זה לא בהכרח מלידה.


Posted in Role-Playing, Thinking Out Loud by with 3 comments.

Comments

  • בוב says:

    דבר ראשון, סליחה על הבורות, אבל מה זה בדיוק סינסתזה?
    בקשר לדבר השני אני צריך לדעת איך הסינסתזה עובדת…

  • עופר says:

    בקשר לגזעים קסומים- אולי הם ישויות שחיות בעיקר במימד האסטרלי והסתקרנו מזה שהשכנים חזרו לדבר איתם?

  • Eran says:

    אולי אייתי אחרת אבל אפשר למצוא: http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A1%D7%99%D7%A0%D7%A1%D7%AA%D7%96%D7%99%D7%94

    זה לא הרעיון שמתאים פה, אני רוצה את הגזעים הפנטסטים כחלק מהעולם, חבר’ה רגילים שמנסים לחיות את החיים ומפלים אותם לרעה.