למה זה מסוכן להאמין בעולם הבא

משהו שעלה לי בראש כששמעתי את Into the Fire בפעם האחרונה.

השיר הזה, עד כמה שהצלחתי לגלות, מדבר על מערכת יחסים שהייתה לסולן של Disturbed, דיוויד דריימן. החברה שלו התאבדה והוא כל כך אהב אותה שהוא שקל להתאבד גם.
עכשיו, עד כמה שאני יודע, דיוויד הוא יהודי חילוני ולא מאמין באלים מומצאים. אני לא יודע, אולי הוא כן מאמין בעולם הבא. אבל, בכל מקרה, אני חושב שהשיר הזה מדגים יופי למה זה מסוכן להאמין בדברים האלו.

נכון, אמונה באלים או בתופעות על טבעיות לא בהכרח כוללת אמונה בעולם הבא או להפך אבל אני בכל מקרה חושב שאפשר להשתמש במקרה הזה כדי להדגים את הסכנה שבאמונה במשהו על-טבעי ולכן על-חומרי.

אין שום דבר מעבר, שום דבר לפני או אחרי חוץ מהריק, האין, הכלום. אם הוא היה מתאבד, הוא לא היה מגיע לגיהנום או לגן-עדן או למקום טוב יותר, הוא פשוט היה מת. הוא היה גורם למשפחתו הרבה צער, הוא היה גורם ל-Disturbed לאבד את הקול היחודי שלה והוא היה קוטע את החיים שלו (בגיל שלושים ומשהו) כשהם היו יכולים להיות הרבה יותר טובים.

למזלנו, הוא רק חשב, הוא לא ביצע.

אז, ילדים, אין טעם לגרום לעצמכם סבל ומוות כי כל מה שתעשו זה לגרום סבל ומוות, לא רק לכם אלא גם למשפחותיכם. אתם לא תגיעו לשום מקום טוב יותר אתם פשוט תחדלו להתקיים בכל מובן שהוא לא ערימת איברים ובשר משומשת. יש כל כך הרבה דברים טובים וחשובים לעשות בחיים וכל כך הרבה סיבות לחיות.

קחו דוגמה מכל האנשים במצב סופני שעושים כל שביכולתם כדי להישאר בחיים ובאמת לחיות.


Posted in Thinking Out Loud by with 11 comments.

Comments

  • Nihau says:

    אתה גורם לתקווה להשמע כמו משהו אכזרי מאוד.