לשנות רק את המצב הכי גרוע

אתם יודעים מה? עזבו אתכם מחברה שיוויונית לחלוטין. עזבו מסוציאליזם או אנרכיה או כל רעיון אידיאלי אחר. קחו את הקפיטליזם שלכם ותחנקו עליו. מצידי, שמנהלי החברות הענקיות ירוויחו 20 מיליון בשנה. לא מעניין אותי.

כל מה שאני רוצה זה האזרח הקטן אך תורם לחברה שנמצא במצב הכי גרוע שיש באותה חברה, אני רוצה שהוא לא יצטרך לדאוג איך הוא גומר את החודש, איך הוא משלם על הדירה או איך הוא מאכיל את הילדים שלו. לא צריך שהוא יוכל להרשות את כל המותרות שהוא רוצה או אפילו ללכת לסרט פעם בחודש אלא רק שיוכל לפרנס בכבוד את משפחתו ההגיונית (אישה, בעל וילד או שניים) ושיוכלו לשבת כל ערב סביב שולחן חבוט עם כלים שירשו מסבתא-רבה ורק לא לדאוג שמה בסוף החודש לא יהיה להם גג או מאיפה תגיע הארוחה של מחר בערב.

ואני רוצה שהאזרח הלא תורם, הבן אדם שהחליט ללכת נגד חוקי החברה ונענש על כך, גם אם הוא תקוע בחור של שניים על ארבע מטר בלי הרבה חופש תנועה, גם אליו צריך להתייחס בכבוד, לא להתעלל בו ולתת לו את האפשרות לשפר את עצמו.

ואני רוצה שאף אחד לא יחיה על חשבון החברה שבה הוא חי אם יש לו אפשרות אחרת. שכל אדם שלוקח הרבה, אם יכול לתת קצת שיתן.

עזבו את החברה האידיאלית. בואו קודם נשיג את זה. זה, לפי דעתי, המינימום בשביל חברה המכוונת לשפר את הרווחה הכללית והממוצעת של חבריה.

אחר כך אפשר לדאוג לגבי חברה אידיאלית ושיוויון מוחלט.


Posted in Humanity, Less Interesting News, Thinking Out Loud by with comments disabled.