מה הייתם מבקשים לשנה החדשה

אם הייתם יכולים לקבל דבר אחד שאתם רוצים, לא משנה כמה פנטסטי, מה הייתם רוצים? זאת השאלה ששאל דייב תומפסון, המנחה של PodCastle באחד השידורים האחרונים.

המחשבה הראשונה שלי הייתה ‘כוח על’. כל דבר על-אנושי שגם שימושי ביום-יום: מהירות על, טלפורטציה, הקפאת זמן, דברים כאלו.

ואז הוא אמר שמישהו הציע ‘אלמוות’. אז אני חושב, אלמוות זאת בחירה טובה. כן. לא בהכרח בלתי פגיעות אבל אורך חיים בלתי מוגבל וחסינות ממוות טבעי, זה נותן את ההזדמנות לנסות כל סוג חיים שרוצים, את הזמן להתנסות בהכל. ואז הגיעה ההערה: ‘אבל צריך לראות את כל מי שאוהבים מת’. ואני חושב, אבל אם אני מקבל אלמוות זה חייב לכלול את מעין. אם לא, זה לא שווה.

אז אני משנה את התשובה שלי ל’כל דבר שיהפוך אותי ליחודי בין אנשים, שיעשה אותי יחיד במינו’. והמחשבה הבאה שלי הייתה על מה שמעין תגיד אם אני אספר לה על זה, וזה בדיוק מה שהיא אמרה כשסיפרתי לה על זה: ‘כבר יש לך. אתה כבר מיוחד’. ובמידה מסוימת זה נכון. כל אחד מאיתנו מיוחד בדרכו שלו, מביא את המוזרות שלו כדי להוסיף לכלל המוזרויות של כולם. ובמיוחד מבחינת האנשים שאוהבים אותי, אני מיוחד. ולמען האמת, רק מזה אכפת לי. כי המטרה שלי בחיים זה שאחרי שאני אלך מפה, האנשים שהכירו אותי יוכלו להגיד ששיניתי משהו, שהוספתי משהו, שבאמת השארתי חותם ועשיתי את העולם טוב יותר ושיהיו כמה שיותר אנשים שיגידו את זה.

אבל אני גם לא אתנגד לאיזה שהוא כוח על.


Posted in Philosophy, Thinking Out Loud by with 2 comments.

Comments

  • Nihau says:

    אתה (והמזוודה) הסיבה להמון משחקי לוח וקלפים שיש לנו בבית (לשמחתנו ולשמחת כל חברינו).
    אתה ומעין מ”האנשים הטובים” ב”ה” הידיעה ותמיד כיף לנו (לי ודרגורן) כשיוצא לנו להפגש איתכם.
    אתה ואח שלך הכרתם לי את עולם הספרים המושמעים- עולמי הספרותי הרחיב אופק אל עולם הדיגיטל ובפועל הציל את מוחי המסכן מיסורים קשים בעת שעות ארוכות עד דמעות של עבודת כפיים משעממת… ולא רק הציל אלה גם שידרג את עולמי האקדמאי. הגרסה המוקלטת של מוצא המינים היא הגרסה היחידה שהצלחתי לסיים. יש דברים שנייר פחות מוצלח בהם מאשר שמיעה חופשית.
    יש לי עוד שבחים בדבר קיומך בעולם. תגיד לי אם אי פעם תרצה רשימה. כנ”ל מעין.
    -ניהאו

  • Eran says:

    You’re awesome. :)