משחקי אסטרטגיה הם לא עכשוויים?

למי שלא יודע, 2K Games מוציאים גרסה חדשה של X-Com. למי שלא יודע, X-Com הייתה סדרת משחקים משנות התשעים והכילה כמה ממשחקי האסטרטגיה הטובים ביותר שהיו, בטח שכמה ממשחקי האסטרטגיה בתורות הטובים ביותר שהיו. אבל הגרסה החדשה של X-Com היא סוג של משחק יריות.

היו שלושה משחקי X-Com עיקריים. הראשון היה טוב, השני יותר טוב, השלישי בסדר. הם היו בין מייסדי ז’אנר. ואז החליטו להוציא את Interceptor ו-Enforcer, סימולטור חלל ומשחק יריות והם היו חרא.

בשנים האחרונות יצאו כמה המשכים רוחניים ל-X-Com שאני מחשיב את טרילוגיית UFO גם כבין המשחקים הטובים ביותר ששיחקתי וכאלו שאני גם ארצה לחזור אליהם בעתיד.

וכששמעתי שמחזירים את X-Com אז התלהבתי. ואז ראיתי שזה הולך להיות משחק יריות. זה היה כמו לראות את ההכנות לסרטי מקס פיין והנסיך הפרסי – משהו שהיה ממש טוב, שאתה מקווה שיעשו שוב טוב אבל אתה יודע שזה הולך להיות רע.

ומה התירוץ של המנהל של 2K Games? “משחקי אסטרטגיה הם לא עכשוויים וצריך לעדכן את המשחק למה ששחקנים רוצים היום.” שטויות.
כמו ש-GameSpot אמרו בעצמם: “משחקי אסטרטגיה לא עכשוויים? זה אומר המפיץ של Firaxis, החברה שלפני שנה הוציאה את Civilization 5 בהצלחה מסחררת ועכשיו שיחררה את Civ World לרשת החברתית.”

שוב נראה לי שהחברות המפיצות לא יודעות באמת מה הלקוחות שלהן רוצים ורק הולכות לדפוק אותם יותר. הלוואי שה-X-Com הזה יכשל. אני חושב שאני מעדיף שלא יעשו יותר X-Com (אלא רק מחוות לו) מאשר שימשיכו ככה.


Posted in Gaming, Less Interesting News by with 4 comments.

Comments

  • עודד says:

    ניטפוק קצר: X-Com אינו משחק אסטרטגיה (אפילו לא ברמה של משחקי “RTS” פופלאריים כמו C&C, שגם אינם משחקי אסטרטגיה, אבל לא משנה). זה היה משחק טקטיקת לוחמה זעירה קלאסי (כאן “קלאסי” במובן שהוא המציא את הז’אנר). נכון שב-X-Com היו גם מוטיבים אסטרטגיים – כמו בנית הבסיסים והמחקר – אבל הם היו מעטפת עלילתית למכניקת המשחק העיקרית שהיתה הלוחמה הטקטית.

    לקרוא ל-X-Com משחק אסטרטגיה זה כמו להגיד ש-Star Control 2 זה arcade shooter בגלל שיש שם קרבות של חלליות במבט עילי.

  • Eran says:

    זה חלק מהמשחק. אבל זה באמת ניטפיקינג.

  • Nihau says:

    UFO enemy unknown is one of the best
    I find it hard to see how they can improve it without ruining it other then graphically, and even that is questionable.

  • דרגורן says:

    בתור התחלה אני חושב שהזאנר רחוק מלמות, הוא פשוט הולך לכיוונים חדשים – דוגמת Sins of a solar empire
    שהוא משחק אסטרטגיה בחלל (חלליות, כוכבים, בסיסי חלל וכו’)
    או RUSE

    לגבי UFO Enemy unknown.
    אין ספק שהוא משחק מעולה, אבל אני חושב שיש הרבה מקום לשפר אותו.
    מה שחשוב זה לא לאבד את ה-Soul של המשחק :)
    לדוגמא:
    *יותר הסתעפויות של טכנולוגיות (ומגוון יותר גדול שלהם)
    *יותר גזעים של חייזרים עם יכולות שונות
    *מנגנון דיפלומטיה עם החייזרים – פותח אפשרויות טכנולוגיות חדשות, סוגי חיילים חדשים וכו’
    *מנגנון יותר יעיל של אימון החיילים
    * AI יותר חכם
    *הוספת כוכבים נוספים/סביבות נוספות – כוכב עם כבידה גבוהה יותר, או כוכב עם 95% מים (נשקים שונים עובדים שם, ובאופן כללי הסביבה מתנהגת שונה)
    *מבני כרייה – הגנה עליהם, השתלטות עליהם ועוד
    *הוספת יכולות משחק שיתופי – אפילו חשבתי על רעיון שבו שחקן אחד שולט על הצד האסטרטגי, ושולח את השחקנים השונים למשימות טקטיות שונות
    *בסיסים ניידים
    ועוד ועוד