אלימות אמיתית במשחקים
כותב קומיקס בשם לאנדרי ווקר מדבר ב-Elder Geek על אלימות במשחקים, בבאטמן בעיקר. אולי כדאי להקשיב לו בנושא הזה כי הוא כותב עכשיו את הקומיקס של באטמן (אחד מהם). הוא טוען כי האלימות במשחקים היום לא כל כך ריאליסטית ואני נוטה להסכים. כשמטח כדורים מתת מקלע זה משהו שמחלימים ממנו אחרי כמה שניות מאחורי מחסה, קשה לקחת את כל הנושא ברצינות. וכן, אלימות ריאליסטית תוסיף ממד חדש של אדרנלין ופחד וריגוש למשחקים. כשכדור במקום הלא נכון יכול לסיים את חיי הדמות הוירטואלית שלך, נוטים להיזהר יותר. ואז, כשמתחילים לרסס אז מתחילים לפחד. אבל אני גם כן חושב שאלימות ריאליסטית יותר עלולה להפיג את המקרים המועטים בהם אנשים מטורללים מתרגמים אלימות משחקית לאלימות אמיתית. אם הם לא יחשבו שלירות באנשים לא עושה הרבה, אולי גם הם ישנו את דרכם.
אבל בניגוד למה שהוא אומר, כשאני מנסה להיזכר במשחקים שכן עשו את זה, למרות שאני לא מצליח לחשוב על משחק בו כדור אחד גרם לחיים לנזול מהדמות ולשחקן להתחיל לחפש בית חולים, אני כן יכול לציין לטובה את Deus Ex ואת Max Payne.
Deus Ex הציג את זה טוב. יורים בך, חור ברגל. עוד כדור, הלכה הרגל. אין רגל אין הליכה. ובגלל המבנה של הדמות (הנאנוטכנולוגיה) בוטים רפואיים יכולים לתקן אותו או שהוא יכול להזריק לעצמו נאנובוטים כדי שיתקנו את הנזק. ב-Deus Ex, טקטיקה טובה משתלמת כי דו-קרב פנים אל פנים, במיוחד נגד הסוכנים המיוחדים, זה עניין מאוד מאוד מסוכן.
Max Payne עדיין עבד כמו המשחקים הישנים, פגיעה הורידה כמות מסוימת של בריאות שאפשר להחזיר, אבל התירוצים שלו היו נהדרים. כל המשחק מתנהל לאורך יומיים בניו-יורק כאשר מקס עצבני, פועל על אדי שפיות ונקמה ושורד רק בגלל סמים. גם רואים את זה בטריילר. יורים במקס והוא נפגע ומדמם וקשה לו אבל האדרנלין, ומנה מדודה של קוטלי כאבים, מאפשרת לו להמשיך. וגם רואים בסוף המשחק, מקס מפורק כל כך שצריך לעזור לו להיכנס למכונית.
Posted in Gaming, Humanity, Less Interesting News, Practice, Thinking Out Loud by Eran with 2 comments.
גם ב -Rainbow 6 עושים את זה די טוב – אתה מוביל צוות של עד 8 קומנדו, וכל פגיעת כדור יכולה להרוג כל אחד מהם (לפעמים זה רק פוצע, אבל גם לזה יש סנקציות על הדמות).
אחלה כתבה, אהבתי.