“שלא תהיה מחלוקת”

אז גם אני קראתי על 50 “הרבנים המעופפים”, האירוע הכל כך מגוחך שהוא הגיע עד לפארודיית החדשות האמריקנית The Colbert Report (גם אם כקטע קצר).

אז אני כבר רגיל לחרדים שעושים מעשים שהיו נראים מטופשים גם בעולם פנטזיה. נתעלם לרגע מהמחשבה שתקיעה בשופר ומלמול תהילים במהלך טיסה בשמי הארץ באמת יעשה רגע להפגת מקרי שפעת החזירים בארץ ונתעלם מכך שהם מאשימים את הפריצות והזנות ומזהירים שכדי לא להידבק צריך לשמור על הפה, לא לדבר לשון הרע ולברך לפני האוכל. נסתכל רגע על הפסקה האחרונה להלן…

‘”דבר נוסף שעלול היה להביא לידי התפרצות ה”מגיפה”, לטענתו של הרב שמואלי, הוא המתח בין הדתיים והחילוניים על רקע הפרשות האחרונות –”האם המרעיבה”, “האברך הדורס” והאשמות נגד החרדים על הסתה שהובילה לאירוע הירי בבר-נוער בתל אביב, הרב אומר כי “אחד הדברים הרעים בישראל הוא המחלוקת, צריך להיזהר שלא יהיה מחלוקת, הוא מזכיר את מצעד הגאווה כ”אחד התועבות הגדולות של היום” אך מבקש שלא לכעוס על החילונים כיוון שהם “תינוקות שנשבו. הם נשמות טובות שנטמאו”.”‘

שלושה דברים כאן מעלים לי את הסעיף וגורמים לכל העניין להיות מכוער יותר ממפלצת מונטי פייתונית אחרי חמישה סובבים מול טייסון ועיוות ממוחשב: אחד הוא כמובן עניין ‘תינוקות שנשבו’, שהם חושבים שאנחנו באמת מאמינים, או רוצים להאמין, ורק אין לנו את היכולת או עוד לא הגענו לזה. אבל זה כבר מוכר. בסדר. נתעלם.
דבר שני הוא התסביב על מה שחילונים ואתאיטסים אומרים, שרק רוצים שלום, שקט ושלווה ושכולם נחייה ביחד באחווה. וזה עלול להיראות כאילו זה באמת מה שהם רוצים. וזה מעצבן שהם מכניסים מילים חדשות לטיעון ישן כדי לגרום לאנשים לחשוב שזה מה שהוא אומר.
וזה הדבר השלישי, שצריך להבין משהו חשוב. בעוד האתאיסטים המדברים באמת מדברים על אחווה, על כל אחד שחי איך שהוא רוצה בלי להפריע לשני, עם כבוד וחיוך, החרדים מדברים על ‘חוסר מחלוקת’ בו כולם חרדים בדיוק כמו שהם מאמינים, עושים מה שהם אומרים, מכבדים רק אותם. וכמובן, מה שנגרר מאותו כבוד הוא חיסולם של אותם תועבות כמו מערכת המשפט, הממשלה, החופש לעשות כרצונך, מצעד הגאווה ואולי גם להיפטר מאותם הומוסקסואלים שמארגנים אותו.

תזהרו במילים, “אבנים ומקלות ישברו עצמות אבל מילים גורמות לנזק בלתי הפיך.”


Posted in Humanity, Less Interesting News, Religion, Thinking Out Loud, Weird by with comments disabled.