אלימות היא מחלה
מניסויים ראשוניים מתברר כי להתייחס לאלימות כסוג של מחלה, כסוג של מוקצה חברתי, מוריד את התקריות האלימות ביותר מ-40 אחוז. ככה, מטפלים באלימות.
וזה גם מאפשר לי להגיד דברים כמו: “כן, יש לי נטיות אלימות אבל אני לוקח את התרופה. יש לי תרופות מסוג יריות בגוף ראשון ויש לי תרופות מסוג תפקידים-פעולה ו…”
Posted in Gaming, Humanity, Less Interesting News, Practice, Thinking Out Loud by Eran with 4 comments.
אבל משחקים ה”תרופתיים” האלה מציגים את האלימות כפתרון קביל ומועדף וcool ואתה מקבל כאן מסרים נוגדים.
GTA וstreet fight אף פעם לא ניסו להיות משהו אחר.
בנוסף יש הרבה משחקים שמתמשים באלימות ככלי לשמור על העירנות שלך והמחוייבות שלך למשחק.
למשל משחקי פלטפורמה וחידות בהם אתה גם צריך להתמודד עם מפלצות ואוייבים- למשל super mario- החידות עצמן לא דורשות חיסול מפלצת. המפלצות שם כדי לספק לך עיניין רציף ומאתגר במשחק בין חידה לחידה. אפילו במשחקים כמו rayman וsonic יש לך חיסול מפלצות תמידי למרות שהמטרה האמיתית היא לאסוף חפצים כמו טבעות- שהמיקום שלהן מייצר את האתגר. הסיפור תמיד מצדיק את חיסול המפלצות מבחינה מוסרית כמובן אבל למה אנחנו רואים רק סיפורים ששמים מפלצות שם כדי שנוכל לחסל אותן בצורה מוסרית וזה הכי העיקרי מהעיניין?
אבל אני מסוגל להבדיל בין מציאות לדמיון וגם אם המשחקים אלימים אז הם עדיין רק משחקים.
ואם את רוצה, יש גם משחקים שבהם אפשר לשחק מפלצות כמו Dungeon Keeper או Overlord וכדומה…
“יריות מגוף ראשון” היא מחלה, לא תרופה:
http://www.youtube.com/watch?v=-jBKKV2V8eU
כן, ראיתי את זה בבוינגבוינג.
ודרך אגב, התחלתי לראות את העונה החדשה של Bullshit והיא דיי חביבה. הפרק על אסטרולוגיה ממש מצחיק אבל הפרק על משחקי מחשב הוא צפייה חובה.
http://www.youtube.com/watch?v=YS2HeQYOQsw
http://www.youtube.com/watch?v=19cQX4gLmG8
http://www.youtube.com/watch?v=7o2ygCRpxKw