אתמול ליל הסדר

קמנו בערך בתשע וחצי בבוקר. זה אחרי שהכנו עוגה וקניידלך אל תוך הלילה. טוב, מעין הכינה עוגה וקניידלך, אני ניסיתי לעזור כמה שיכולתי בשביל בן אדם שבקושי היה מסוגל לעמוד. נסענו לדואר לאסוף חבילה עם דברים שהזמנו מחו”ל, ביניהם גם עכברים מגניבים שמתחברים לאצבע שהבאנו לעודד וקרן במתנה.
אחרי זה הלכנו לארומה לאכול ארוחת בוקר. כי לי התחשק שקשוקה ולפי הנוהל של המשפחה, לילד היום הולדת יש את השבוע של היום הולדת לבקש משאלה אחת ביום. ואני אחזור לדעתי המלאה על הנושא בהמשך.
חזרנו לבית כשההורים של מעין כבר נסעו לארגן את סעודת הסדר ואנחנו רק ארגנו עוד כמה דברים לפני שעודד בא לאסוף אותנו. נסענו למודיעין לאסוף את קרן ואיתי ואחרי קצת התברברות על הסלט הצלחנו גם לצאת לכיוון דרום.

זה היה סדר אלטרנטיבי במדבר ליד מקום שנקרא עידן ויותר מזה אני לא אפרט במקרה ויש לי את היכולת לגרום לאנשים להציף את המקום שהמשפחה מחבבת. התחלנו בסתם לשבת ולדבר ולנגן ולצוד זבובים. היו שבנו מלכודות זבובים קלאסיות אבל אני ואיתי העדפנו את השיטה הידנית הישנה והטובה. בסוף התוצאה נגמרה 100:66 לטובת איתי. אני מניח שזבובים פשוט נידחים ממני יותר.
כשירד הערב התחלנו לערוך שולחן ולערוך סדר. החלטנו מראש שאנחנו רוצים סדר אלטרנטיבי, לא בדיוק כמו שצריך. אז מעין, הצעירה ביותר, ניהלה את הסדר ויוסי, הותיק ביותר הקריא את הקושיות. וגם ניסינו לשלב קטעים שונים ומעניינים. אמא של מעין הקריאה תוספת צמחונית ואני ניסיתי לשלב עובדות ידועות על ישראלים עבדים ויציאת מצרים. מעין החליטה שמה נשתנה זה מה עבר עלינו טוב בשנה האחרונה וכולנו חלקנו.
האוכל עצמו היה נהדר ואני אכלתי למצב שבו כבר לא ממש הייתי מסוגל לשבת. אז שרנו ודיברנו עד שתהליך העיכול איפשר לי לקום שוב. ואז התפנינו להכנת הגלידה. הייתה עוגת שוקולד כבדה ומוצקה כמו שאני אוהב אבל לפי המתכון (או אחת התמונות בו) צריך להוסיף לה כדור גלידה. איזה מזל שמעין קיבלה כדור גלידה ליום ההולדת (שימו לב, לא אותו כדור). כדור הגלידה שמעין קיבלה הוא כדור פלסטיק מיוחד להכנת גלידה. ממלאים אותו בקרח מצד אחד ומרכיבי גלידה מצד שני. משחקים איתו תופסת וזורקים אותו באוויר לבערך 20 דקות ואז יש גלידה. היא לא יוצאת קשה מדי, גלידה ביתי לרוב קצת נוזלית, אבל יצאה ממש טעימה.
ואני קיבלתי מתנה ליום הולדת כרטיס לחווית מצנח רחיפה. מגניב!

עכשיו לגבי השבומולדת והמשאלות. אין לי שום בעיה עם שבומולדת, חוץ מזה שאין לי מושג מה לעשות בו, אבל יש לי בעיה עם נושא הלבקש משאלות. משאלות אפשר לחלק לכמה קטגוריות של גודל כאשר הגדולה ביותר היא ‘דברים שאתה לא יכול לקבל אלא אם כן תבקש משאלה’. מתחת לה יש כנראה את רשימת ה’דברים שכנראה תצטרך להתכונן להם כל החיים’, רשימת ה’דברים שאפשר לעשות רק כל כמה שנים’ וכנראה איפה שהוא פה יש את קטגוריית ה’דברים שאנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו כל הזמן אבל זה אירוע מיוחד’. ומבחינתי, רק מהרשימה הזאת ומטה אני מרגיש נוח לבקש. אני בטח שלא אבקש מהרשימה הראשונה כי שם אחר לה יהיה ‘דברים, שגם אם היא לא באמת חושבת ככה, יגרמו לך לחשוב שאשתך נוטרת עליהם טינה’. אם זה משהו שאני צריך משאלה כדי לקבל זה כנראה משהו שמי שנותן לי מאוד מתנגד לתת וזה אני לא רוצה לעשות. אלו דברים שבסוף יפגעו בנו חזרה איך שהוא. גם הרשימה השנייה והשלישית כנראה יפגעו בנו איך שהוא ולכן אני לא מוכן לעלות מעבר לרשימה הרביעית.


Posted in Maayan, No Category, Philosophy, Thinking Out Loud by with 1 comment.

Comments

  • אמא says:

    יופי שנהנתם בחג ושהיה לך יום הולדת שמח ומענין,את המתנה שקניתי לך אני אביא ביום שישי לאזכרה בתקווה שתבואו ונראה אותכם ותוכלו לקבל את המתנה מאיתנו.
    ושוב חג שמח מכל המשפחה.