מחשבים כדרך חיים

אני חושב שהבנתי משהו. מחשבים זה פלטפורמה להרבה דברים אבל מחשב, מתפקידו הבסיסי, הוא מכונה שאמורה לפתור בעיות, להקל על אנשים, ליעל תהליכים. אני אוהב מחשבים ואני אוהב לשפר, ליעל, לעשות בכלל יותר טוב.

ועכשיו, כשאני לומד מבני נתונים, אני סוף סוף מבין את הקשר: זה מה שאנשי מחשבים עושים, זה הבסיס של העבודה של מדען מחשב, זאת חזית המחקר, זה מה שאנחנו צריכים ללמוד. זה לא ליצור את המכונה או לכתוב את התוכנה שתבצע את המשימה, זה לחשוב על הפתרון, למצוא וליישם את הכלים, בשביל לתת את הפתרון הכי יעיל שאפשר.

וככה אני חיי את החיים שלי. מנסה למצוא את הדרך היותר טובה. כל הזמן להשתפר. לשאוף למעלה. או כמו שאוהבים להגיד במסע בין כוכבים: “To better ourselves.”

אני לא יודע איך אני הולך להתמודד אם זה אבל אני דיי בטוח שזה יהיה מעניין.


Posted in No Category, Thinking Out Loud by with 2 comments.

Comments

  • ניהאו says:

    עוד דבר שמדעני מחשב צריכים ללמוד זה שרוב האנשים שמשתמשים במחשבים אינם מדעני מחשב ולכן תפקידם של אנשי המחשבים לגשר בין סוג ההבנה שיש להם לסוג ההבנה שיש למשתמש הרגיל- ולעשות את זה בלי להתייחס לכל מי שמחוץ לתחום כאילו שהם ילדים קטנים ומטומטמים.

    וד”א זה נכון לכל תחום מחקר, במיוחד אלה שמלאים בז’ארגון.

    זה אפילו נכון לכל תחום מלא ז’ארגון- כמו למשל להסביר דרג”ש למישהו שלא שיחק מ”ת מעולם.

  • Eran says:

    אני חושב שאת מערבת מדי ‘מדען מחשב’ עם ‘טכנאי מחשב’ או דברים דומים אחרים. זה לא בדיוק אותו דבר.
    כמו שלא היית מצפה מבנקאי השקעות להסביר ללקוח של הבנק איך בדיוק הוא משתמש בכסף שהוא הפקיד כדי להרוויח לבנק כסף. זה לא הקשר הנכון.