Religion, You Just Can’t Help it

סקר חדש שמפציע מאוניברסיטת בוסטון טוען שגם אנשים מבוגרים וגם אנשים בעלי רקע מדעי נוטים להאמין להצהרות שהנחת קיום המטרה בבסיסם והן נוטפות מחוסר מדעיות. וכמובן, אנשים נוטים לעשות יותר טעויות כאלו כשהם לחוצים בזמן.

אולי זאת חלק מהבעיה, החלק הזה של התודעה. אנחנו מודעים לעצמנו וזה גורם לנו להניח דברים מראש. אם אנחנו מודעים לעצמנו, אולי מישהו אחר גם מודע לנושא וכבר עשה משהו בנידון. אני חושב שזאת בעיה מאוד חמורה שיש לאנשים כיום ושצריך ללמוד להיפטר ממנה. לא לכל דבר יש מטרה ולרוב הדברים אין. אז מה אם אין מטרה מובנית מראש? קשה ליצור אחת מאפס? זה כמו הדבר המציק הזה שנקרא ‘רצון חופשי’. אז מה אם זה לא באמת קיים. אל תתנו לזה להפריע לכם.

—===—

ובנוסף, כימאי אוסטרי עבד וחקר את הנושא במשך שלוש שנים וטוען שהוא מצא הסבר למוך שמצטבר בטבור. חשוב מאוד לדעת.

—===—

אם אתם חושבים לעצמכם, כמו שאני חושב על הרבה ענפי ספורט, מה הטעם בכל מרוצי הפורמולה 1? סתם מכוניות, סתם מהירות. זה לא באמת ספורט כי המכונית היא מה שמשנה ולמה בכלל להשקיע מיליוני דולרים בצוות שכל מה שהוא עושה זה לתכנן, לבנות, לתחזק ולנהוג במכוניות האלו.
אז דבר ראשון, זה כן ספורט מעניין. המכוניות נורא חזקות אבל מוגבלות במהירות ועם עוד כמה חוקים מעניינים. הספורט הזה הוא בהחלט מבחן טוב ליכולות נהיגה (למרות שאני מעדיף ראלי). והטכנולוגיה שיוצאת מכל העסק יכולה להיות מאוד שימושית.

הנה כל מיני דברים שאנשים למדו מפיתוח ובנייה של פורמולה 1.

—===—

ואם חשבתם שהיקום לא יכול להיות מוזר יותר, הנה מגיעים הבשמים ומי הקולון בהשראת Star Trek, הסדרה המקורית.
“טיבריוס קשה להגדרה ובלתי אפשרי לסרב” מזמין גברים “ללכת באומץ” (או בקרחות, תלוי איך קוראים את זה).
“חולצה אדומה” מאפשר לכם לחיות כל יום כאילו הוא האחרון כי “יתכן ומחר לא יגיע”.
“פון פארר” מתוכנן לשגע את הגברים ומומלץ לשימוש רק פעם בשבע שנים.


Posted in Less Interesting News by with 2 comments.

Comments

  • אלודאה says:

    אני רוצה את הבשמים האלה, וישא”ק!

  • ניהאו says:

    לירות שאלות מהר מכדי שתוכל לחשוב עליהן לא אומר “במה אתה מאמין” אלא אומר “איך אתה רגיל לחשוב”.
    אחת התכונות הכי יוצאות שופן של המין האנושי היא השימוש בכלים- טכנולוגיה על כל גווניה.
    יש לנו נטייה טיבעית ואוטומטית לזהות את היכולת שלנו להשתמש בדברים מסביבנו ולהתאים דברים למטרותינו.
    הסקר יותר מוכיח עד כמה הנטייה הזאת נפוצה מאשר איך אמונה קשורה לכל העיניין הזה וכל ההתעסקות בדת במאמר היא יותר סוג של גימיק פרסומי מאשר ניסיון אמיתי לזהות את חשיבות תוצאות המחקר.
    כמו המשל של דאגלאס אדאמס על הדג בבריכה ההולכת ומתייבשת שמתפלא עד כמה הגדות מתאימות בדיוק לגודל העולם המימי שלו- ולפיך חייב היה להיות יוצר כל יכול מודע ופעיל לעולמו.