ביקורות בשורות

Watchmen, The Last Templar, Minority Report, Aeon Flux, Spartan

Watchmen: (מד”ב, מבוסס קומיקס, אלן מור) דבר ראשון, אם כל השנאה של אלן מור לקולנוע, הקומיקסים שלו מאוד מתאימים למעבר למדיום הזה. הם רובם יחסית קצרים ומתאימים בלי בעיות לסרט ארוך או מיני סדרה קצרה. מצד שני, הסרט של Watchmen, עם כל מה שזאק סניידר אמר על לשמור אמונים למקור, הוא לא המרה אחד לאחד של הקומיקס לקולנוע. זה, כמובן, בלתי אפשרי. אבל לפי דעתי, עדיין מדובר על עיבוד מכובד ביותר ומרשים ביותר של אחת מסדרות הקומיקס הטובות ביותר שיצאו אי פעם.
הסרט הוא לא ממש סרט פעולה, מכיל כשלוש סצינות פעולה רציניות, למרות שבאותם קטעים בהחלט ניכרת ההשקעה. הכוריאוגרפיה מרשימה ביותר והקרבות נראים ממש טוב. מעבר לזה, הסרט לא נראה לי דחוס או מתוח יתר על המידה והדבר היחידי שהזכיר לי שעבר הרבה זמן מאז שהתחלנו היה הלחץ המצטבר בשלפוחית התחתונה. הוא לא נראה לי מבולבל כמו שהרבה טוענים ויכול להיות שזה בגלל שקראתי את הקומיקס לפני. הפלאשבקים לא מתערבבים ומגיעים במקום ובזמן הנכון. יש כמה דברים לא מוסברים (בובסטיס, למשל) ויש קטעים מהקומיקס שממש קיוויתי למצוא בסרט ולא ראיתי (“I’m Tired of Looking at Dead Things.”) והסוף אכן שונה מהקומיקס אבל לא בהרבה, שוב חסר קטעים קטנים וחביבים שהיה אפשר להוסיף אבל לא הוסיפו.
אחרי הכל, אני נאלץ להגיד שזה לא הקומיקס, זה Watchmen הסרט. והוא סרט טוב מאוד שכדאי לכל אחד לראות, במיוחד אם הוא לא קרא את הקומיקס. הסרט עומד בפני עצמו ויש לו זכות קיום עצמאית. הוא בנוי טוב, נראה טוב ומבוצע טוב.
The Last Templar: (מתח, מסתורין) והנה מגיע לו עוד סרט מבוסס על רב מכר מסדרת צופן דה-וינצ’י ואוצר לאומי. שוב פעם מחפשים את האוצר האחרון של הטמפלר האחרון באמת. כתוב שהספר היה ברשימת רבי המכר הרבה זמן אבל הסרט יצא ישירות לטלוויזיה. והנה למה: כשמגיעים לסוף, אז הרעיון הבסיסי, השטיק והגימיק בנוסף למודעות העצמית הגבוהה של הסיפור והאופן בו הוא מבקר את קודמיו בתפקיד אכן משעשעים משהו. הבעיה היא שעד לשם יש כמעט שלוש שעות של סיפור שבנוי גרוע, כתוב רע, נורא לא אמין, מוקף בטכנובאבל מטופש (בזמנים שהם כן מנסים) וכל התרחשות נראית כאילו היא שם כי היה צריך אותה שם ולא כי זאת ההשתלשלות ההגיונית של האירועים. יש להם שם אוסף שחקנים לא מבוטל ולא רע אבל הדמויות מטופשות וסותרות את עצמן והכל נראה מאוד טיפשי. אם יש לכם סבלנות או הרבה שיעמום או אידיוטומט ביתי אז אפשר.
אבל אני לעולם לא אסלח על המשפט “It uses carbon nanotubes to create a 3D image” כי מה הקשר בין צינוריות פחמן לבין רנטגן? אם היו זורקים את הרנטגן ואומרים “גלי טרה-הרץ” במקום זה היה נשמע הרבה יותר טוב. עדיף שלא יסבירו את המדע מאשר שיסבירו אותו גרוע
Spartan: (פעולה, מתח, בילוש) מהר מאוד אל תוך הסרט הבנתי שאני שוב רואה את הסרט בפעם הראשונה. זה קרה לי עם Sum of All Fears אבל שם רק בסצינה האחרונה הכל התחבר לי וידעתי מה הולך לקרות. פה, לא ידעתי מה הולך לקרות אבל כל סצינה נראתה לי מוכרת.
ספרטן הוא סרט פשוט וטוב. הוא לא גרנדיוזי, למרות שמדובר בחטיפה של ילדה שהיא כל כך חשובה שהשירות החשאי מעורב בפרשה. עשו יותר הו-הא מהחטיפה ב-Taken. אחד הדברים המגניבים הוא שלא אומרים בת של מי היא, רק שהשירות החשאי צריך להגן עליה ומדובר בשנת בחירות. חוץ מזה, הסרט דיי יחודי מבחינת מבנה העלילה והדברים הצפויים יותר. לא מדובר במרדף אחר עוד רמז ועוד רמז אלא זה באמת נראה כמו חקירה אמיתית. יש רמזים ויש מבויים סתומים ויש את המקרים בהם צריך להגן על עצמך למרות שאתה הורג את מי שיכול לעזור לך. חושבים שאתם יודעים מי הגיבורים ומי ישרוד עד הסוף. גם בזה אתם טועים.
הסרט גם נגמר לא במחווה ענקית או חזרה הביתה מפוארת עם תרועת חצוצרות אלא משהו הרבה יותר מקורקע. וזה מה שיפה. כל הסרט נמצא עם הרגליים על האדמה ולא מתפוצץ לכם בפרצוף כל חמש דקות. זה סרט מתח רגוע ובגלל זה הוא נראה יותר אמיתי.
Aeon Flux: לפי התוספות על ה-DVD, פיטר צ’אנג וחבריו רצו לעשות טלוויזיה יוצאת דופן ושוברת כללים ואני חייב להודות שהם הצליחו. הם הצליחו כל כך שאם חלק מהפרקים עוד אפשר להבין בצורה כזאת או אחרת, על חלק גדול יותר אי אפשר שלא להסתכל ולחשוב WTF? על מה לכל הרוחות הם חשבו?
לשבור כללים זה טוב ונחמד אבל עדיין צריך להיות איזה שהוא סיפור הגיוני. גם אם אתה הורג את הדמות הראשית שלך כל פרק, עדיין צריך איזה שהוא סדר עלילתי שאפשר להבין. כשמה שקורה על המסך לא אמין או סתם הולך על הדבר הלא צפוי, לרוב מה שיוצא זה ערבוביה אנטיקליימקטית שבקושי אפשר להגיד עליה שהיא נראית טוב.
ואם כל הרעיונות שהם מנסים להעלות שם, חלק לא מחזיקים מעמד ועל חלק אפשר להגיד שאחרים עשו את זה יותר טוב. אם כבר רוצים טלוויזיה יוצאת דופן ושוברת חוקים אז עדיף לראות Farscape. אני אפילו חושב שהסרט יותר טוב. הוא לפחות עקבי משהו.
Minority Report: (מד”ב, פיליפ דיק) כן, עדיין סרט טוב. אפילו יותר נטול פגמים ממה שחשבתי פעם ראשונה. הוא בנוי טוב, מוצג טוב. העולם שלו נהדר וממש מגניב, במיוחד נשק הפעימות הנטען. עדיין מציק לי העובדה שאפשר לקחת לקסוס שרק כרגע נצבעה ולנהוג בה מחוץ למפעל. אם אני הייתי לקסוס, לא הייתי שם במכונית סוללה מלאה. למען האמת, שום דבר לא מגיע עם סוללה מלאה.
ראיתי את הסרט שוב בגלל משהו שדותן אמר לי. מכאן והלאה ספוילרים למי שלא ראה. דותן טוען שליאו עשה את זה, שהוא תכנן הכל. אני לא חושב ככה. לאמאר תכנן את הכל. הבלגן עם אן לייבלי היה מתוכנן מההתחלה וכל ההפללה של ג’ון אנדרטון תוכננה מהרגע שהוא גילה את המקרה של אן לייבלי. לאמאר שלף את ליאו ממתקן הכליאה והבטיח לו מוות ולמשפחה שלו כסף. מבחינת ליאו זה עדיף מאשר להיות עם ההילה על הראש.


Posted in Reviews by with comments disabled.