איזו שנה

שנה שעברה נגמרה כל כך טוב: חברה שלי הגיע אליי לחגוג את ראש השנה. יצאנו לבילוי וביקרנו חברים. אני עדיין לא יודע מה המילים שיתארו את זה כמו שצריך. אני שם את זה פה כי אני לפחות בטוח שאני רוצה שהעולם ידע.

אבל לא עברו יומיים, פחות מארבעים ושמונה שעות עברו מאז שנפרדתי ממנה לשלום בתחנת האוטובוס ועד שקיבלתי את ההודעה, ההודעה שהשנה התחילה יותר גרוע מכפי שאי פעם הייתי יכול לתאר. קברתי חבר אתמול. לא הנחתי אותו בעצמי באדמה אבל עזרתי לכסות אותו. אני לא רוצה לעשות דבר כזה שוב לעולם. אף פעם.
כואב לי שהוא הלך. כאב פיזי ממש שמתחיל איפה שהוא מתחת לבטן, תוקע לי את הגרון וצורב לי את עיניים. כמו שאמרתי אתמול: היקום לא הוגן. אחרת אין דרך להסביר למה דברים נוראיים קורים לאנשים טובים. אני מרגיש רע על מה שקרה. אני לא יודע מה ההורים שלו מרגישים. אני רק יודע שזה הרבה יותר גרוע ממני. והדבר היחידי שעולה לי לראש כרגע הוא: “Over Macho Grande? I’ll never get over Macho Grande. Those wounds run… pretty deep.

אני לא חושב שאי-פעם נדע מה הוא חשב, למה הוא עלה לגג ביום שישי בלילה, אבל אני לא מאמין שהוא התאבד. הוא היה חכם יותר מזה. גם אם הוא הסתיר את זה טוב מספיק כך שהאנשים שיצאו איתו לבלות יום קודם לא חשדו בכלום, הוא בטח ידע מה זה יעשה למשפחה שלו. הוא בטח חשב על זה. אם באמת היה לו כל כך קשה שהוא רצה להתאבד, הוא היה מתחשב בהם מספיק בשביל להשאיר הודעה, להגיד להם משהו, להרגיע אותם. אבל כלום. אז בלי יותר מדי מידע אני בוחר להאמין שהוא עלה לשם להתבודד, לחשוב, אולי בשביל הנוף, ואמרו שהיו רוחות חזקות אז אולי הוא התקרב יותר מדי לקצה ומשב תועה גרם לו לאבד שיווי משקל.
זאת הדרך שאני בוחר להתמודד אם זה. הוא עשה טעות או שטות ושילם עליה בחייו. כולנו עושים שטויות. אני מסוגל לסלוח לו על זה. אם הוא התאבד, אני אכעס עליו, אולי אפילו אשנא אותו. תגידו מה שתרצו על חלשים וחזקים, בחירות ואפשרויות, אבל אני חושב שחוץ מבמקרים מסוימים מאוד, התאבדות היא פשוט פחדנות וותרנות. ואני מדבר על בן-אדם שלקח את עצמו בידיים והוציא מעצמו את המקסימום. אני הכרתי מישהו שהיה גאה בתוצאות שלו וכשאמרתי שאני מקנא הוא אמר שהוא בשמחה יעזור.

אז כנראה שלא אוכל להסתכל על המקום ולשפוט בעצמי, כנראה שלא אוכל לראות את התמונות של הסצנה ולקרוא את הדו”ח המשטרתי ולמרות שאני מבין אך לא מסכים עם ההורים שלו שרוצים להניח לנושא ורק לזכור אותו איך שהיה, אני בוחר להאמין שהוא נהרג בתאונה מצערת ולא התאבד.

אני גם בוחר להאמין שהשנה הזאת תהיה יותר טובה. כי אחרי דבר כזה, איך היא יכולה להשתבש יותר?

ובשביל לסייים את הנושא, אני אעלה את ה-Motivator האחרון שעשיתי. קצת אכזבתי את אסף עם האחרון ואני מודה בזה. בתקווה שזה יהיה מצחיק יותר.
120mm.png


Posted in Memes and Stuff, No Category, Thinking Out Loud by with 4 comments.

Comments

  • me says:

    נראה לה שהיא מרגישה אותו הדבר, אבל הדבר האחרון שהיא רוצה זה לקשור ככה זמנים כל כך רעים במשהו שאמור להיות כל כך טוב… אז לרקורד: היא לא אמרה כלום אבל, ככה, נו, שתדע. רק אל תדע שאתה יודע. טוב?

  • ניהאו says:

    הטלפון שלי זמין בכל שעה ביממה – מתי שבא לך פשוט תתקשר. צר לי שאין לי דרך מוחשית יותר להיות לצידך כרגע.
    רק דבר אחד ששווה לחשוב עליו… אני מצאתי שטוב לי יותר לזכור אדם אהוב לפי חייו והחוויות המשותפות איתו מאשר לפי מותו.

  • Eran says:

    אני מעדיף כרגע לא לדבר יותר מדי על זה עם מי שלא הכיר אותו כי אני מרגיש, שלמרות שאתם מתכוונים לטוב, שאני רק אכעס עליכם ואקרא לכם מתחזים אם מישהו ינסה להשתתף בצערי. כמעט נשכתי את הכיסא כדי לא להתפרץ על מישהי בעבודה היום.

  • ניהאו says:

    good point.
    you need time.