14/08/2K8 והריי החדשות…

1) למה צריך נוסעים: נכון, לדבר בטלפון מפריע לנהיגה. נכון, לדבר עם מי שבמושב לידך מפריע לנהיגה. אבל עכשיו הוכיחו מחקרית שהעובדה שיש נוסע מגבירה את הבטיחות. כנראה בגלל שהנהג דואג לעוד בן אדם ולא רק לעצמו וגם, אני מניח, עוד זוג עיניים ומישהו שמחזיק אותך במקום לא מזיק.

2) מור לא הולך לשום מקום. יש אנשים שמתחילים לפחד שחוק מור הולך להיגמר, שהתפתחות השבבים מגיעה לסיומה. אז נכון, קפיצה קוונטית יכולה לעזור או אפילו מחשוב ביולוגי אבל עדיין לא צריך לדאוג. החבר’ה הטובים ב-MIT חרטו תווים של 25nm על פיסת סיליקון. למי שזה לא אומר כלום, מעבדים היום מיוצרים לרוב בטכנולוגיות 65nm או העתידיים יותר, 45nm.

3) A,G,C ו-T מקבלים אחים חדשים. ולמי שלא יודע ביולוגיה, GACT הם סימונים של ארבעת הצמדים הגנטיים הבסיסיים, האותיות של האלף-בית הגנטי. לפני כמה זמן שמעתי שסינתזו שתי אותיות חדשות אבל עכשיו אומרים שהגיעו לארבע צמדים מלאכותיים. אז מה יהיה לנו? חוטים ואלקטרוניקה מולקולרית. אולי אפילו צורות חיים חדשות.

4) A God Game. קצת לפני ש-Spore מגיע, הנה משהו להתעסק איתו. Universe Sandbox משחק שמאפשר לכם לשחק עם כוכבי לכת, מערכות שמש וגלקסיות ובעיקרון עם היקום. לראות מה קורה כשירח פוגע בכוכב לכת, כשגלקסיות מתערבבות. בקיצור, נראה מדהים.

5) לאתר ניידים. כבר כמה זמן אני חושב על איך אני יכול למצוא את המחשב שלי מחדש אם הוא הולך לאיבוד או נגנב. חשבתי להתקין LogMeIn על המחשב וככה אני אוכל לראות מתי הוא מתחבר לרשת ואז להיכנס ולהפעיל את המצלמה. אבל זה מסורבל. עכשיו גיליתי את Adeona.

6) להניף את החרב בזמן אמת. מישהו, שלא אזכיר את שמו (:, העלה כל מיני בעיות שיכולות לצוץ עם Force Unleashed ל-Wii. אמרתי שבטח ימצאו דרך לטפל בהם. אז איך עוקבים אחרי מיקום היד עם חרב האור כל הזמן, במדויק ובזמן אמת? ככה.

7) צעצועים מעניינים השבוע: מקדחת מיקרוגל. זה מה שבונים באוניברסיטת תל-אביב. המקדחה מחממת אזור נקודתי ואז דוחפת מחט דרכו. מצוין בשביל בטון, אבנים וזכוכית. מין גרסת Light Sabre לעניים אבל חמוד.
כפפה לכתיבה ביד אחת. כל מה שצריך זה כפפה אחת ומקלט BlueTooth והיד השנייה פנויה ל… עיסוקים אחרים. :)
GM מביאה את KITT למכוניות של זקנים. או לפחות את השמשה הקדמית שלו. המטרה, שמשה חכמה שתזהיר בפני סכנות ותדגיש עצמים בכביש.

8) רובוט השבוע: יבשל את האוכל שלכם. יסתדר במטבח שלכם (אם תתאימו לו אותו) וישתמש בכלים שלכם וגם יכול לחלוק מתכונים עם רובוטים אחרים.

9) למה לא מעצבנים SysAdmins. כשהייתי בצבא, הייתי בתפקיד מנהל הרשת של הגדוד. בתור האדם בעל הידע והניסיון הכי נרחב בגדוד בנושא (כשרק שניים נוספים מתקרבים והם היו לרוב עסוקים בדברים אחרים), הייתי אחראי על כמעט כל דבר שקשור למחשבים. כמו כל חייל, גם עשיתי שטויות בצבא. חלק מהן גם היו שטויות שגרמו לאחרים (כשהם עשו אותן) להיזרק לכלא או למעצר. אבל אותי מקסימום ריתקו. למה? כי אם בשבוע שאני ברגילה מתקשרים אליי שלוש פעמים ובקושי מסתדרים בלעדיי, מה היה קורה אם הייתי נעלם לעוד פרק זמן כזה או יותר ארוך.
עכשיו, מנהל רשת של מערכת מחשוב התשתיות של סאן-פרנסיסקו נקט בדרך טיפה יותר אקטיבית. הוא מיקש את המערכת והשאיר לעצמו פוליסת ביטוח למקרה שמשהו יקרה לו. ועכשיו הוא יושב בכלא בגלל שהוא נעל את כל המערכת עם סיסמא פרטית ולא מוכן לגלות אותה.

10) שלחו אותה למקום מיוחד. זה הרעיון החדש והמעניין בשביל ה-ISS. למי שלא יודע, תחנת החלל הבין-לאומית שווה בערך 156 מיליארד דולר והיא עדיין טסה מהר מאוד לשום מקום. את רוב הדברים שאפשר היה להשיג בה, איפה שהיא עכשיו, כבר השיגו. ולמען האמת, באמת לא משתמשים בה כמו שצריך. וכאן נכנס הרעיון: רוצים מקפצה אל הצעד הבא בחקר החלל? אל תבנו בסיס על הירח שאתם לא יודעים איך הוא יסתדר. תתחילו עם תחנת חלל במסלול שכבר יכולה לקיים חיים ותמשיכו משם.

11) CAPTCHA, לאן היא הולכת? למי שלא מתעסק עם אבטחת מידע כל הזמן, המילה המוזרה הזאת בתחילת השורה היא שם של אמצעי אבטחה שבטח כבר ראיתם בכניסה לאתרים מסוימים או פורומים, כשמבקשים ממכם לזהות תמונה מעורפלת ולכתוב בתיבה את מה שאתם רואים. אז היא רק נהיית יותר ויותר מתחכמת אבל כל הזמן רק פורצים אותה. הרעיון שלי הוא לבנות CAPTCHA על בסיס של אשליות אופטיות. לתת למשתמשים לראות משהו שיגרום לאשלייה מאוד מסוימת אצל בן אדם אבל לא אצל מכונה. לדוגמה, אפשר להראות סרטון של נקודות זזות שאנוש יזהה מיד כאיש הולך אבל לא יגידו כלום לרובוט.

12) צירוף מקרים פיראטי. זה דווקא יצא מאוד מעניין. הרי כולם אומרים שפיראטיות זה רע וצריך להיפטר ממנה לגמרי אבל מצד שני, אפשר להיעזר בה. אפשר להשתמש בה, כמו שאומרים כאן: אפשר לעקוב אחרי רשתות שיתוף הקבצים וכך לדעת, לדוגמה, אם אמן כלשהו פופולארי עוד לפני שהוציא אלבום אחד.
או שאפשר ללכת בדרך של Ubisoft ולהשתמש בפיצוח של קבוצת Reloaded בשביל לתקן בעיה במשחק שלהם, Rainbow 6: Vegas 2.


Posted in Less Interesting News by with 5 comments.

Comments

  • עודד says:

    2) מה שמשעשע הוא הצורה שעושים את זה – מכיוון ששבבי מחשב צריכים מוליכים על כך קטנים שאי אפשר לייצר אותם בצורה מכנית, מייצרים אותם על ידי שרטוט באור על חומרים רגישי-אור: ליתוגרפיה. אבל הדיוק של ליתוגרפיה תלוי באורך הגל שאתה משתמש והיום משמשים בגלים ממש ממש ממש קצרים: אולטרא-סגול באזור 200nm, שזה עדיין לא מספיק בשביל השבבים החדשים. אז יש כל מיני טריקים שאפשר לעשות, לדוגמה – להשרות את כל התהליך במים כדי להגדיל את מקדם השבירה בין העדשה המקרינה ללוח הסיליקון.

    6) http://www.wiiblog.net/wii-remote-motionplus-video-with-lightsaber-859/

  • Elad says:

    מצטער להרוס את המסיבה של הליטוגרפיה, אבל אני לא מתרשם מהחבר’ה ב- MIT. היום יש פתרונות משעשעים לנושא, חלקם כאן בטכניון (כולנו זוכרים בוודאי, את התנ”ך שאוהד הדגים לפני כמה חודשים, בגודל דומה; וכבר לפני כמה שנים חוקרים בטכניון ציפו DNA בזהב והפכו אותו למוליך הרבה יותר דק מ- 25 ננומטר; ולשם השוואה – אני אישית כותב דברים בגדלים של 100ננומטר ומטה פחות או יותר על בסיס יומי). העתיד בתחום הזה יהיה כשנדע להשתלט על תחום של self assembly, וניתן לטבע להרכיב בעצמו את המערכות בשבילנו; ואנחנו די בדרך לשם. בינתיים יש לנו דברים בסגנון חידקים שיודעים לקחת במבחנות צינוריות פחמן ולהרכיב מהן טרנזיסטורים שעובדים יופי, שזה עוד לא הדבר האמיתי, אבל מגניב בפני עצמו :-)

  • אלודאה says:

    דנ”א מלאכותי זה מגניב. בעיקר כאשר שוכחים שההבדל בין ליצור מולקולת דנ”א יציבה לבין ליצור חיים מוזרים (אם משמיטים את אופציית “אופס, משהו השתבש ובטעות יצרנו את חיידק העל שישמיד את כל החיים עלי אדמות”) זהה להבדל בין גילוי האש לבין פיתוח מעבורת החלל. כלומר – הרבה שנות מחקר, הרבה טעויות מטופשות בדרך, ופוטנציאל לגרימת הרבה נזק.

  • Nihau says:

    ונקודה נוספת היא העיניין הקטן הזה של סדרי הגודל…
    זה משהו אחד להפיק רצף של בסה”כ 1500 בסיסים (שווה ערך גן קטן), זה סיפור אחר לגמרי להפיק כרומוזומים מתפקדים.