מענייני ומשעזעי השבוע – 17/07/2K8

1) צעצועים משעשעים השבוע: עזבו את לוחות המקשים הסטנדרטים, אם אתם רוצים מנעול מגניב וחביב, השתמשו ב-RGB Combination Lock.
This Spacesuit’s Made for Walking. או לפחות זה הרעיון עם עיצוב חליפות חלל חדשות בשביל נאסא ותוכנית האוריון שלה.
מי צריך פנסים נשלפים כשהמכונית יכולה לעצום עיניים. זאת GINA, המכונית החדשה מבית BMW. היא מכוסה בחומר דמוי בד ולא במתכת. רכב עם אישיות?
wii בלי ה-wii. זה מה שמציעה חברת Cam-Trax. עם ה-CamSpace כל מה שאתם צריכים זה מחשב, מצלמת רשת וכל דבר אחר (אפילו בקבוק ריק של ספרייט) שישמש כשלט. הכי אהבתי את הימ”ר שהוא משחק עם שתי אצבעות כמו הדק על אקדח.
R2-D2 מנטר לכם את הרשת. זה מה שקבוצת חנונים יפנים עשו. הם לקחו את הנגן האולטימטיבי להיום, מכשיר של יותר מ-2000 דולר וחיברו אותו לרשת כדי שיציג להם את הנתונים של השרת! חבורת מטומטמים! וואי זה מגניב.
קפה אינטרנט. או יותר נכון, מכונת קפה שמתחברת לאינטרנט. למה? כל מיני סיבות. למה באמת? כדי שיהיה אפשר לפרוץ אליה מרחוק.

2) לנחור עם סכרת. מחקר חדש טוען שהקשר בין נחירות לסכרת סוג 2 הוא כל כך חזק שרופאים שמטפלים באחד צריכים לחפש גם את השני. מישהו שאתם מכירים נוחר? אולי זה הזמן לדאוג באמת לבריאות שלו? אולי כדאי שאני אלך לרופא…

3) כדאי להיות משחקנים. ואפילו עדיף להיות יוצרי משחקים. מייסדי Codemasters הפכו להיות Commanders of the Order of the British Empire.
Keep wiiFit in the World of Warcraft. כי שני גרמנים כתבו תוכנה שמתרגמת את התנועות של ה-wii Board לתנועות של דמויות במשחק הפופולארי.
Nintendo wii Strikes Again. אחרי שאנשים כבר התלוננו על שלטים שעפים להם מהידיים, חפצים יקרים ואנשים יקרים לא פחות נפגעים כתוצאה מאותו קליע מהיר וחודרני, עכשיו מגיע האיום החדש מבית נינטנדו – ה-wii Fit. מסתבר שגם הלוח הפשוט והלא מאיים מחביא סוד הרסני. חובבי בריאות שהתאהבו במשחקונים שומרי הכושר גילו שתוך כדי ביצוע בעיטות מסוימות, לעציצים ולחיות בית יש גם נטייה להיפגע. ואני חושב לעצמי: לכל הרוחות! כשאנחנו משחקים טניס, או אגרוף או משחק מוזר שבו זורקים כדורי כדורת על לבנים מזהב אז אנחנו דואגים למרחב תמרון של לפחות שני מטר על שני מטר לתנועה חופשית. אפילו כשמפעילים את המשחקים האלו יש אזהרה: ‘נא לא להשמיד טלוויזיות או להוציא לאנשים עיניים עם השלט’ (תרגום חופשי מיפנית גרפית).
Full Combo ראשון על Through the Fire and Flames. זה שיא חדש שאפשר להוסיף לגרסת המשחקנים של ספר השיאים של גינס. משחקן תחת הכינוי iamchris4life ביצע את ה-FC הראשון על שיר הספיד-מטאל של Dragonforce ב-Guitar Hero III ברמה הכי קשה. מה שזה אומר זה שהבן אדם הצליח לנגן בסביבות ה-9 תווים בשנייה ולא לפספס יותר מתו אחד מ-20. אז באים “מוזיקאים אמיתיים” ויורדים עליו. אבל אני באמת חושב שכן, הוא לא יפרוץ לנו פה בסולו מטורף על גיטרה חשמלית, אבל מגיע לו הכבוד.
ושוב משחקנים מתבקשים להציל את העולם. לא, לא צריך שתביסו את הרוסים/טרוריסטים/נאצים (מחק את המיותר), תגרשו חייזרים או תנטרלו נשק השמדה המוני כזה או אחר. הפעם ביולוגים מאוניברסיטת וושינגטון מבקשים שתמצאו חיסונים לאיידס ולמחלות מגעילות אחרות על ידי קיפול חלבונים.

4) Danger, Geohashers! Danger! חבר שלי גרם לי לקרוא XKCD. וזה דווקא משעשע. הוא ממציא שם דרך מעניינת למצוא מקומות להרפתקאות שנקראת Geohasing (זה מורכב מדי בשביל כמה שורות, כנסו לקישור). והפעם, חבורת Geohashers נתקלה בחוואי עצבני עם רובה ציד שלא כל כך אהב את התחביב המוזר.

5) ניורוני מראה מכים שוב. ניורוני מראה הם סוג של ניורונים במוח שמגיבים גם כשאדם עושה משהו וגם כשהוא רואה משהו מתבצע. אז זה ידוע ועדיין עושים ניסויים בנושא כדי לגלות על זה יותר. אז עכשיו עשו את גרסת קינזי לניסוי: בדקו את התגובות המוחיות (והפיזיולוגיות) של גברים כשהם צופים בפורנו.

6) איכות הסביבה השבוע: מתכנת לשעבר מקליפורניה מציג את מה שיכול להיות מהפכה בתחום הדלק: חיידק שאוכל זבל ומחרבן נפט, או משהו מאוד קרוב לזה. אי מאוד מקווה שזה יעבוד.

7) Recombobulation Area. לכל מי שלא אוהב ללכת לשדות תעופה, חושב שזה מלחיץ, שונא את חוסר ההומור והרצינות התהומית של השומרים והפקידים, שיקרא את הכתבה הזאת. עדיף, כי ייקח לי יותר מדי זמן רק להסביר את המילה הזאת.

8) Save the World! Read! ערוץ המד”ב האמריקני ערך סקר לרשימת 10 הדברים שצריך לראות, לקרוא או לעשות כדי להציל את העולם. מקומות ראשונים: בלייד ראנר, פיירפליי, 1984 ולקרוא. הרשימה מעניינת בכל מקרה. וגם מצחיקה.

9) הנפצות מבית דל. מסתבר שדל, בדיוק עכשיו כש-XP יוצאת מהתו”ל, רוצה לדרוש בין 20 ל-50 דולר יותר על מחשבים ניידים שמכילים מערכת הפעלה חלונות XP מותקנת מראש במקום Vista. אם לא הבנתם, הנה תרגום: דל רוצה שתשלמו לה יותר על משהו יותר ישן. על מה הם דורשים יותר כסף? על הניג’וס והעבודה או אולי בגלל ש-XP באמת יותר טובה מויסטה?

10) פרסים לנצח. למי שלא יודע, יש מפריך סדרתי בשם ג’יימס רנדי שאוהב להוכיח לאנשים שמרמים אותם (הפיל את אורי גלר למי שרוצה). הוא גם העמיד פרס לפני כך וכך שנים למי שיצליח להוכיח לו בתנאי מעבדה תופעה על טבעית. הפרס, כרגע עומד על מיליון דולר, עדיין לא נקטף.
ועכשיו, במהלך שנראה מאוד דומה, שני כותבים מדעיים, שהוציאו ספר על תרופות משלימות – ובעיקר אילו מהן עובדות ואילו לו – הציעו פרס משלהם. אחרי שקיבלו ביקורת שלילית מחובבי הומיאופתיה, הם אומרים להם: “אז נראה אתכם.” ושמו על השולחן 10,000 £ (בערך כמה שרנדי שם בהתחלה) למי שיצליח להוכיח בניסוי קליני עיוור כפול שהומיאופתיה עובדת. התשובה שקיבלו: “אנחנו לא צריכים להוכיח כלום ובטח שלא לאנשים צרי מוחין.”

11) “Because here, in this world, the bad guys can win!” וזה, פחות או יותר, מה שמחקר חדש אומר. מסתבר שלאנשים בעלי אוסף של תכונות ‘רעות’ (נרסיסיזם, פסיכופתיה ומקייוליאניזם) יש חיי מין מאוד פוריים. אז ככה תכונות שפוגעות בסיכויי ההשרדות בחברה ממשיכות.
אז בקיצור: Study Hard! Be Evil! Get Lots of Girls!

12) כך תלמד את מחשבך למקם תמונות. או לפחות זה מה שמנסים לעשות כמה חבר’ה באוניברסיטת קרנגי מלון. הם מנסים ללמד את התוכנה שלהם לזהות איפה צולמה התמונה רק מלהסתכל עליה. נכון כולנו רוצים מחשבים חכמים יותר? נכון?

13) רובוט השבוע: נראה כמו דובי חמוד ומזהיר נהגים שלא ינהגו שיכורים.
הוא משאית מעופפת שיביא ציוד לשדה הקרב.

14) פורנו ילדים? במחשב שלי? אם כבר מזהירים אנשים מסכנות מחשוב מוזרות אז הנה סיפור אמיתי: חוקר תאונות תעשייתיות פוטר מעבודתו בגלל שהמחשב שלו הכיל פורנוגרפיית ילדים. מחקר מעמיק גילה שההגנות של המחשב שלו היו כל כך עלובות, התחזוק שלו כל כך מתחת לכל ביקורת כך שהמחשב שלו הודבק בתוכנות מזיקות שהורידו, בין השאר, גם פורנוגרפיית ילדים למחשב שלו.


Posted in Less Interesting News by with comments disabled.