מענייני ומשעזעי השבוע – 17/06/2k8

1) מדענים באוניברסיטת הוואי טוענים: הסיבה שעוד לא ראינו שום סימן תקשורת מחייזרים הוא כי הם כנראה לא משתמשים בפוטונים (תקשורת רדיו) אלא בניוטרינים שהם הרבה יותר יעילים.

2) כתבתי בשבוע שעבר על מירוץ “האח הגדול”. ובכן, בריטניה העבירו הילוך: הם רוצים מאגר מידע שיאחסן את כל המידע על שיחות טלפון, הודעות טקס, דוא”ל ושימוש אינטרנט של כל אזרח.

3) זה פשוט מצחיק מכדי לוותר עליו: The Rogues Gallery – עשר התוכנות המעצבנות ביותר כיום.

4) חדשות רעות: ג’ייק גילנהל ישחק את הנסיך הפרסי, נערת הבונד הבאה תעזור לו והם כבר דפקו את התסריט.

5) איכות הסביבה השבוע: ביליונר נפט תורם לאנרגיית רוח. החווה תוקם בטקסס.

6) שני בלגים משועממים שתו יותר מדי והמציאו משהו שאני לא בטוח שמישהו היה חושב על להמציא: משחקי משתנה. המתקן מיועד לשני שחקנים (ככה שיש סיבה לקחת חבר לשירותים) ומאפשר למשתינים לפוצץ פולשים מהחלל או לגלוש סקי. נשים יצטרכו מתאם בשביל זה.

7) רובוט השבוע: שבר שיא גובה: פי 27 מהגובה העצמי שלו.

8) הדחף להרוג את הרופא שלך הוא לא נפוץ אבל קיים. מחקר חדש מנסה לברר מה גורם לו ומה משפיע עליו כדי למנוע התקפות על דוקטורים. ממצא ראשון: הדחף גובר אצל אנשים שכואב להם או שהרופא שלהם לא מפגין אמפתיה כלפיהם.

9) בואו כולם ובואו בהמונים! בואו לזכות בהזדמנות לשכפל את חיית המחמד שלכם. המחיר מתחיל ב-100,000 דולר.

10) GTAIV שבר את כל שיאי המכירות של Halo3 וכבר עבר את ה-600 מיליון דולר. אם היו מצמידים הכנסה כזאת לסרט, הוא היה נכנס מאוד מהר לרשימת המצליחים ביותר בהיסטוריה. ובנוסף לכך, כל מי שהשתתף בו היה מרוויח המון. אבל מייקל הוליק, הקול שמאחורי ניקו בליק, לא קיבל יותר מה-100,000 דולר ששילמו על התפקיד. עכשיו אני לא בטוח אם השחקנים מתבכיינים ויש לו קרש קפיצה נהדר או שהם באמת צודקים והאולפן צריך לחלוק קצת את העושר.

11) צעצועים משעשעים השבוע: Illuminum – חומר המפיץ אור. טריבל רק בצורה של ארנב. גלאי פצצות בפחית. רק צריך אור אולטרה-סגול. כרית אוויר לבישה.

12) פאק-מן הולך לקולנוע? בהחלט מוזר מדי.

13) מחקר חדש מוסיף עוד נדבך לתורת הברירה הטבעית והגנטיקה: החיידקים הנחמדים שבבטן שלנו הם חלק חשוב מאוד מהאבולוציה ומשפיעים וגם מושפעים ממה שאנחנו כן או לא אוכלים.

14) עוד מחקר. אני אוהב מחקרים. מחקר חדש טוען שהסרטונין משפיע על היכולת שלנו לתמרן מצבים מלחיצים והחלטות קשות. או בקיצור, תאכלו כריך גבינה או הודו לפני שאתם הולכים לראיון עבודה. רק אל תאכלו יותר מדי.

15) אני מניח שהצופים יצטרכו להוציא תג חדש: “כשרון בשרידת טורנאדו”. כי הוא מגיע ל-90 צופים ששרדו טורנאדו ועזרו לחבריהם הפצועים.

16) קבלו שני סופר-גיבורים חדשים: The Gas Men. מופיעים משום מקום, מוסווים על ידי כובעים ומשקפי שמש, הם ישלמו על הדלק שלך ויעלמו אל תוך הלילה.

17) משחקי מחשב זה לא טוב: כך גם אומר נשיא הועדה האולימפית: “צריך הישגים. אין הישגים במשחקי מחשב.”

18) זה מצב מעניין. מסתבר שיש סוג של סינדרום באנשים מבוגרים עם קשיי שמיעה שגורם להם לשמוע מוזיקה שלא נמצאת שם. רעיון לסיפור, מישהו?

19) עוד לא התחלנו לחקור מערכות שמש אחרות וכבר יש מי שדואג שלא לזהם כוכבי לכת בחיים מכדור הארץ. חשבתי שהמטרה היא לזהם את הגלקסיה באנושיים.

20) לכל חובבי המכונות היפניות: מכה עשה-זאת-בעצמך.


Posted in Less Interesting News by with 2 comments.

Comments

  • Nihau says:

    הנסיך הפרסי תמיד יהיה כיף יותר לשחק בעצמך מאשר לצפות במישהו אחר משחק. קודם כל כי אין שחקן חי שמסוגל ללהטוטים של הנסיך המפוקסל. במיוחד כשהוא עסוק יותר מ20% מהזמן באינטראקציה עם השחקנית. במשחק אתה מקבל הרבה יותר כיף אלגנטי אינטיליגנטי ומידי פעם צוחק קצת על הדרמה האנושית. בסרט על בטוח תקבל ערמות יפות של הורמונים מיותרים, דרמה אנושית נוטפת פאתוס ומידי פעם איזו סלטה לאחור מצולמת היטב.
    הסרט ימשך גג שעתיים והמשחק ימשך בין 5 שעות ל30 בתלות בכמות הזמן שאתה מוכן להשקיע בחיפוש אחרי סודות ושאר ערך מוסף.
    והכי גרוע- העלילה של המשחק “תשופר”- למרות היותה מסגרת קטנת משקל ובאמת מספיקה לסרט אקשן.
    האנשים שעושים סרטים פשוט לא יודעים מה כן לקחת ממשחק ומה לא.
    מי שיכול לשחק במשחק לא ימצא שום דבר טוב בסרט פרט לחיקויים עלובים של מה שהמשחק עשה כל כך הרבה יותר טוב.

  • אלודאה says:

    המחקר לגבי הרופאים איננו הראשון. כבר לפחות עשר שנים מחדירים לסטודנטים לרפואה שרופא אמפטי נתבע פחות מרופא נטול אמפטיה.

    (כמובן שקשה להיות אמפטי כלפי העארס שצורח עליך באמצע הפרוזדור כי עדיין לא הספקת לגשת אל אמא שלו, מכיוון שהמחלקה מפוצצת ואתה קורס מעבודה, אבל מילא…)