יום שלישי – סידורי אבנים פחות אקראיים

2016-05-11

כשיצאנו מ-Caw Cottage, לאחר ארוחת בוקר נהדרת, ועוד שיחה ארוכה עם ג’ים ודי, נסענו לכיוון דרום מערב. הם המליצו לנו לעבור במבצר אן גראיינן. קשה לשמוע דבר כזה במבטא אירי ועוד יותר קשה לאיית את זה כמו שצריך.
אז נסענו לכיוון הכללי וקראנו שלטים ושאלנו אנשים וטיפסנו בדרכים הרריות שנראו דיי אקראיות והרגישו כמו לנהוג על הגלבוע כשאתה לא באמת יודע מה אתה עושה. אבל בסוף מצאנו פסגה שטוחה עם מגרש חנייה ועיגול אבנים עליה, או כמו שהמקומיים מעדיפים לקרוא לזה, An Grainan Ring Fort.

משם נסענו למעגל האבנים של בלטאני. זה עוד שארית מעידן האבן של אירלנד. ושוב, בגלל שאין שרידים של תיעוד מאותו הזמן, אפשר רק לנחש מה זה אומר. אני אומר שהם כנראה סגדו לשמש. זה יסביר את המצבות המדויקות לכיוון השמש שבדרך כלל נמצאות על גבעות. מעין עדיין טוענת שהם חששו מזומבים.

ואז נסענו עוד הרבה. אבל בעיקר חווינו נוף וכבשים ופרות וסוסים והרבה מאוד כבשים. ואיך שהוא, מצאנו את עצמנו בתוך עמק מוקף הרים שגם היה יבש וצהוב. לא הצלחתי לצלם אותו אבל כן צילמתי משהו כדי שיאמינו לי שראינו דבר כזה באירלנד.

והמשכנו להסתובב ולנוע בעיקר דרומה. אבל היה ערב יום הזיכרון. וגם בחו”ל חשוב לי להיות נוכח בטקס. אז ביקשתי שיתקשרו אליי כדי שאוכל לשמוע.

ואחרי זה הלכנו לאכול בפאב מקומי והשלמנו ‘משחקי הכס’.


Posted in Maayan, No Category by with comments disabled.