רומא – הוותיקן

התכנון היה לקום מוקדם, לקחת רכבת לכמעט קצה הקו וללכת מהר אל התור של הוותיקן. אז קמנו, לקחנו רכבת והלכנו אל התור לוותיקן. לא התחלנו במקום אידיאלי. הלכנו אל תוך קהל תיירים. ובדרך עצר אותנו מישהו שנראה כמו נציג רשמי בהתחלה אבל התברר שהוא סתם מנסה למכור למעט כרטיסים מהירים. אז לקח קצת זמן אבל בסוף הגענו אל התור של השעתיים.
אחרי זמן ניכר גם הצלחנו לראות את זה.

אחרי החיפוש הגופני הצפוי, קצת בלבול והרבה התייעצות במפה, יצאנו לדרכנו. אני חושב שלא אתאר את הטיול הזה בפרטים כי זה הולך בערך ככה: “ראינו דברים מגניבים, ניווטנו בין טונה של אנשים, אכלנו מתישהו ויצאנו החוצה.” ואולי עוד משהו על זה שאנשים לא מסתכלים למעלה במקום שמקושט מכף רגל ועד ראש (במיוחד במקום שבו הציור הכי מפורסם נמצא על התקרה).
ומעכשיו, תמונות.

מכיוון שאסור לצלם בקאפלה, אין לי את התמונה המפורסמת, לא משנה כמה אחרים ניסו לצלם בחשאי. ואחרי זה יצאנו לאותה רחבה ממנה נכנסנו, בהינו באנשים שרק עכשיו עומדים בתור, והמשכנו אל הבסיליקה. להלן, בסיליקה.

wpid-20141006_135332.jpg

2014-10-06 13.52.57 Outside the Basillica

אחרי זה, החלטנו לחזור לדירה לנוח… ולשחק טאקנוקו.

wpid-20141006_185040.jpg

אחרי שנחנו, יצאנו אל הפאב שעמית ואמלי המליצו לנו. בעסה שהמטבח היה חצי סגור אז אכלנו כריך קטן. הקולה הביתית, לעומת זאת… מדהימה. טעמנו גם בירות אבל, שוב, אנחנו לא שתיינים גדולים. אז נהנינו אבל… בסדר.

יצאנו משם שוב לכיוון פריג’ידריום. קנינו קופסה גדולה.

wpid-20141006_234836.jpg

אכלנו ממנה רק קצת בלילה והשארנו הרבה חלק מספיק גם למארח שלנו.

בבוקר, לא מיהרנו. התארגנו, יצאנו לארוחת צהריים גדולה ומושקעת אחרונה וחזרנו לקחת את עצמנו לשדה התעופה. היו לנו קצת בעיות ולחצים בדרך לשדה התעופה, טיסה חזרה שהייתה סיוט לשנינו, לכל אחד בדרך אחרת, וכמה אנשים מעצבנים בדרך. אבל פגשנו אנשים נחמדים ברכבת ובשדה התעופה ויערה אספה אותנו בשלוש בבוקר. שזה היה מאוד נחמד מצדה. אז סימנו את אל-על בספר השחור אבל חוץ מזה, אני מעדיף לזכור את הדברים הטובים. כמו זה, התמונה האחרונה שצילמתי באיטליה.

wpid-20141007_141456.jpg

כן, ראינו את הרבי.
:-)


Posted in Maayan, No Category by with comments disabled.