שתיית אלכוהול

“The Encyclopedia Galactica says that Alcohol is a colourless, volatile liquid and also mentions its intoxicating effect on certain carbon based lifeforms. The Hitchhiker’s Guide to the Galaxy also mentions Alcohol. It says that the best drink in existence is the Pan-Galactic Gargle-Blaster, the effects of which is like having your brain smashed out by a piece of lemon wrapped around a large gold brick. It mentions where the best Pan-Galactic Gargle-Blasters are mixed, how much you could expect to pay for one and which volentary organisations will help you rehabilitate from one.”

— The Hitchhiker’s Guide to the Galaxy, Douglas Adams

הנה דעותיי על מנהג שתיית האלכוהול, רק לשם השימור ומיטוב הדור.

כמו שנאמר באנציקלופדיה גלקטיקה, לאלכוהול יש אפקט משכר על צורות פחמן מסוימות שעניינן מעניינו, זאת אומרת, בני אדם. לכן, אני מניח שכאשר בן אדם שותה אלכוהול, הוא מכוון להשתכר. בצורה כזאת או אחרת.

איני יודע על התהליך אצל אחרים אבל אצלי תהליך ההשתכרות הולך בערך ככה: קודם אני מקבל תחושה חמימה שמלווה על ידי קלות ראש מסוימת. אקרא לזה מצב 1. לאחר מכן מגיעה הירידה בהגבלות חברתיות גבוהות ויכולת ירודה לסנן את מה שאני עושה או אומר (מה שמוביל אנשים מסוימים לחשוב שאני חמוד יותר). לזה אקרא מצב 1א. לאחר מכן מגיע כאב ראש מסוים, עייפות וכבדות. תחושה זו לאט לאט מתגברת עד הרגע שבו אני מעדיף רק לשכב בצד עד שיגיע הזמן לחזור למיטה או לקרוא לעצם קרוב כלשהו מיטה ולהתנחל שם. לזה אקרא מצב 2.

מעולם לא הגעתי לחוסר יכולת לעמוד, שכחה או הקאה. אני אספור את זה לטובת חילוף החומרים האל-אנושי שלי ולא אנסה באמת להשיג את המצב הזה.

לכן, בבואי אל אלכוהול, אני עושה את זה על מנת להשתכר בצורה כלשהי: להגיע למצב 1, מין חמימות ורגיעות קלילה שנוטה גם לסלק בבואה דאגות קטנות, או על מנת להגיע למצב 2, סוג של חוסר קשר עם המציאות שאחריו לרוב מגיעה חוסר הכרה. אם לא הייתי רוצה לעשות את זה, הייתי שותה משהו אחר.

לכן, אני מכיר רק בשתי סוגי שתייה שאפשר לקרוא להן: הדרך המהירה או הדרך האיטית.

אם אני לא ממהר ובעיקר אם אני מכוון רק למצב 1 או 1א, אני אקח את הדרך האיטית: אוסף משקאות אלכוהוליים דלי אחוז אך יחסית טעימים שינעימו את דרכי. אם אני רוצה להפיל את עצמי ועכשיו, בדרך כלל מה שקורה אם אני מכוון למצב 2 למרות שיכול לקרות אם אני רוצה את מצב 1 מהר רק שזה עלול להיות מסוכן, אז אני בוחר בדרך המהירה: משקאות כמה שיותר חזקים ולכן לא אכפת לי הטעם.

אז מבחינתי, יש שתי אפשרויות: להתענג על משקאות דלי אחוז אך טעימים או להוריד מהר משקאות חזקים ופחות טעימים. כל סוג אחר של שתייה, איני מסוגל להבין.


Posted in No Category, Practice, Thinking Out Loud by with 1 comment.

Comments

  • Eran says:

    ואני אוסיף על זה שזאת בדיוק הסיבה למה אני אוהב בייליס כל כך.
    כי הוא ליקר רציני בטעם של שוקו אז אם אני רוצה להשתכר לאט אז אני אשתה אותו באיטיות ואז הוא טעים אבל בועט ואם אני רוצה להשתכר מהר אז אני אשתה אותו כמו מים והוא בועט אבל עדיין טעים.