איך ללמוד, באמת

ועכשיו, חזרה לדברים שמענין אותי לדבר עליהם: איך באמת אמורים ללמוד.

נתחיל עם איך שהמאמר מתחיל: כל מה שאתם יודעים על איך ללמוד כמו שצריך שגוי. תתחילו מההתחלה.

הטיפים:

  1. אל תתקפו נושאים. אל תנסו להצליח בדבר אחד ואז לעבור לשני. צריך לעשות כמה דברים בו זמנית. זה פשוט מקדם יותר מהר. כנראה הקישוריות של מספר דברים דומים עוזרת למוח לקלוט. אבל אם עושים את זה, צריך לשים לב שהנושאים קשורים.
  2. תלמדו בכל מיני מקומות. זאת אומרת, אם אתם רוצים לזכור את מה שלמדתם במקום שאינו חדר העבודה שלכם. וזה לא קשור אם לומדים מתמטיקה, תכנות, שפות או ריקוד.
  3. קחו מרחק בין זמני למידה. אם לומדים ומחכים אז שוכחים ככל שהזמן עובר, זה טבעי. אבל אם לומדים ומחכים ולומדים אז ככל שהזמן עובר, לומדים יותר בפעם השנייה. פעולת הזיכרון היא כאילו למידה כפולה. אבל חשוב שהמרחק יהיה מספיק כך שלא יהיה קל להיזכר אבל עדיין אפשרי.
  4. תרשמו הערות אחרי השיעור לא במהלכו. במהלך השיעור אתם מעתיקים ופועלים במצב קצרן. לאחר השיעור, אתם מכריחים את עצמכם להיזכר ולעבוד קצת קשה יותר בשביל החומר שלכם. ככה זה עובד יותר טוב.

ומה רציתי להגיד עליהם? למען האמת, אני לא זוכר. שמתי לעצמי את המאמר הזה לקריאה לפני דיי הרבה זמן וכנראה שרק בשביל לקרוא אותו וליישם. אז… זה פה עכשיו ובעברית. אני מקווה שזה יעזור גם לאחרים. ואני מקווה שאני אזכור באמת לעשות את זה בפעם הבאה שאני צריך לדחוס למבחן או משהו דומה.

 


Posted in Practice, Thinking Out Loud by with 1 comment.

Comments

  • Nihau says:

    נקודות מצויינות ועוזרות ללמוד.
    לי יש לפחות 4 מקומות למידה שונים ובמקרה הדוחק עוד שניים ברזרוות.

    לגבי לתקוף נושא- אין לי דוגמא טובה להראות שזה עובד יותר או פחות טוב. ברור שיש סינרגיה בין אלמנטים של אותו המקצוע. כשאתה יודע למה אתה לומד משהו אחד ואיך הוא עוזר למשהו אחר יש לך יותר מוטבציה להבין. עד שלא ערכתי ניסויים שדורשים סטאטיסטיקה כדי להבין את התוצאות שלהם לא הבנתי למה סטאטיסטיקה זה שימושי ולמה כל התת סעיפים על המגבלות שלהן משנות משהו.

    למידה זכרון למידה- שיטה טובה אם יש לך את הזמן ואת המחוייבות האישית לחזור לחומר במרווחים קבועים שכאילה. אולי אם תבנה לך יומן מטלות עבור כל הסמסטר מראש זה יעזור. זו לא שיטה טובה בתקופת מבחנים שלחוצה בזמן.

    לגבי הערות במהלך או אחרי שיעור- רעיון יפה אבל לא פרקטי. אם אתה לא רושם בקצרנות את השיעור איך יהיה לך חומר אמין ללמוד ממנו אחר כך? אלא אם אתה מאלה שרושמים לעצמם הערות אחרי השיעור על סיכומי שיעור שמישהו אחר (בד”כ מישהי) כתבו בשיעור במיטב חלוקת הקשב.
    בשיעורים שבהם יש חומר מוכן מראש- כמו מצגות שחולקו לכיתה לפני והשיעור ובמהלכו משתמשים בהם כבסיס להסברים- אז אפשר רק להעיר על גביהן במקום לכתוב הכל.
    לי כתיבת סיכומי שיעור היא שיטת למידה בעצמה. שיעורם שלא כתבתי בהן זכורים לי הרבה פחות טוב. המעבר בין האוזן לדף עובר דרך הראש וזה ממקד את הלמידה… כל עוד לא מדברים מהר מידי ואז גם הקשבה נטו לא תעזור כד צריך זמן להפנים מסרים בשיעור.