RadioLab מדברים על משחקים וב-EscapePod מדברים על נשמות תאומות

אני רוצה שוב להמליץ על דברים ששמעתי. קצת משעשע אותי שאני עושה את זה שוב כל כך מהר. אבל אין מה לעשות, כשזה טוב אז זה טוב.

RadioLab עשו תוכנית על משחקים. לחודית על למה משחקים גורמים לנו להתרגש כל כך, להרגיש שחיינו תלויים בהאם הוא יצליח להגיע לקצה המגרש עם הכדור או יקלע לסל משלוש.
הקטע הראשון הוא עם היוצר של Freakonomics שמספר על חיבה לכדורגל אמריקני שהפכה לסיפור חיים מעניין וכמה לקחים חשובים. הקטע השני מדבר על איך שני שחקנים ניצחו חמישה באחד ממשחקי הכדורסל המדהימים ביותר שאף אחד לא שמע עליהם. הקטע השלישי מדבר על ספר משחקי השח, ספר שמקורו ברוסיה ועכשיו חופשי לכולם, שמכיל מיליוני משחקים שכל שחקן מכיר ועל הפעם ההיא, החידוש, שמסמלת משחק שמעולם לא שוחק בהיסטוריה הידועה. ופה מגיעה הסיבה למה הפרק הזה חובה, למה משחקים מעניינים. כי הם מסמלים ומדמים את החיים האמיתיים בעשרים או תשעים דקות וכי אנחנו מחפשים את הריגוש של החידוש, אנחנו רוצים לראות את הדבר המדהים הזה מדי פעם.
ובגלל זה הענפי הספורט האהובים עליי הם אקסטרים וסייברספורט. כי בסייברספורט זה מרוכז. צבאות אדירים זזים, תוקפים ונהרגים, או שרצים במבוך בחיפוש אחר הבן אדם שצריך לחסל. וכל זה בעשרים או שלושים דקות. ובגלל המהירות, בגלל הכמות האדירה של המשתנים, בגלל מיליארדי על גבי מיליארדי הדרכים בהן אפשר ללכת, כל מהלך חייב להיות מושלם.
ובאקסטרים חובה לחדש. אם אתה לא מחדש אז אתה כלום. והגדולים… הגדולים עושים דברים שנחשבו עד אז בלתי אפשריים, ממציאים גלגלים על ימין ועל שמאל. וזה קורה כל שנה מחדש.

ב-EscapePod אפשר לקרוא ולשמוע את Soulmates של מייק רזניק. הסיפור הזה הוא על גארי שמאשים את עצמו בהריגת אשתו. ואז הוא נכנס לעבודה בתור שומר במפעל אוטומטי ומתיידד אם אחד ה-Troubleshooters, עם רובוט שמתקן דברים במפעל. והשיחות שלהם הם פשוט קלאסיקה של מד”ב, לחודית קלאסיקה של סיפורי רובוטים. כן, זה נעשה בעבר וכנראה שהמון פעמים אבל מייק רזניק עושה את זה טוב.
ובשביל שעשוע נוסף, נסו לחשוב מראש על תגובות לכל הטיעונים של גארי על כך שבני אדם הם בני אדם ורובוטים הם רובוטים. זה כיף.


Posted in Geekdom, Reviews by with comments disabled.