חב”דניקים בצומת

ביום חמישי, בדרך למרכז, ראיתי שני דתיים בצומת. אני רק מניח שהם חב”דניקים כי הם נראו ככה. הם קיבצו נדבות, כל אחד בדרכו שלו. אני נגד כל הנושא הזה. אני מעדיף שילכו לעבוד וחבל לי שהם כנראה מרוויחים יותר טוב בקיבוץ נדבות מאשר שהיו יכולים להרוויח מעבודות נקיון או שמירה. אבל אם כבר קיבוץ נדבות, יש גם דרך לעשות את זה. הדתי השני שראיתי באותו יום עשה את זה בצורה מנומסת. מילא הוא מנסה להרוג את עצמו בצומת אבל לפחות הוא לא מציק. הדתי הראשון שראיתי היה כל כך מעצבן שאני כבר חשבתי על ללכת ולהרביץ לו בעצמי.

הדתי השני היה בצומת, החזיק פחית ושלט ופשוט הלך בין המכוניות. מי שהחליט לתרום לו, עצר אותו ותרם. למל”מ מושלם.
הדתי הראשון היה, קודם כל, לבוש כמו כלומניק, כמו מישהו שגר בבית מתפרק ואמא שלו זרק אותו החוצה עם הדברים היחידיים שיש ללבוש בבית רק שיפסיק לרבוץ. והוא הסתובב באחד הצמתים העמוסים ביותר בנתניה והיה דופק על חלונות של אנשים כמו נקר עד שהיו פותחים לו. וכשהיו פותחים לו, הוא היה נשען פנימה ומציק (אני לא יודע בדיוק מה הוא אמר) עד שהיו נותנים לו כסף. אז אני התחלתי לדמיין איך, אם אני הייתי באחת המכוניות, הייתי פותח לו את החלון רק קצת, צועק עליו שיפסיק להיות כלומניק ושיילך להשיג עבודה, וסוגר את החלון בלי שום קשר להאם הוא הכניס את היד שלו פנימה או לא. ואם הוא היה מתעצבן ומגיע אליי לדלת אז הייתי רק מחכה לנסיון הראשון שלו לאלימות לפני שהייתי מפזר אותו על האספלט.

ואז באותו הערב ראיתי בחדשות כתבה על ילדים פלסטינאים שחוטפיםמביאים אותו מהרשות לצמתים של אום אל פחם ומקומות דומים בשביל לקבץ נדבות. באיזה מין מדינה אנחנו חיים כשיש ישיבות קבועות בנושאים האלו ואף אחד לא עושה כלום?


Posted in Humanity, Religion, Thinking Out Loud, Weird by with 3 comments.

Comments

  • Nihau says:

    זה לא חוקי לקבץ נדבות בצמתים
    אתה יכול לוותר על האלימות המקומית, לצלם אותו מציק לנהגים ולהתלונן במשטרה עד שיעיפו אותו.

  • עודד says:

    אין ספק שזה מה שיעזור להפתר מקבצנים בצומת.

    אני חושב שיש הרבה יותר סיכוי שיעיפו את החב”דניקים שמעמידים את הפולקסוואגן החבוטה שלהם על אי התנועה ומחלקים מנשרים בזמן שהרמקולים על הגג מפזרים מזמורי תהילים, מאשר שיטפלו בבעית הקבצנים בצמתים (רמז – אף אחד מאלה לא יקרה, ואני יודע כי התקשרתי כבר להתלונן).

    מה שכן, ערן, קצת מטריד אותי ששם התואר העקבי שלך למקבצי הנדבות המעצבנים הוא “דתי”.

  • Eran says:

    יכול להיות שזה רק אני אבל זה מה שראיתי. השוויתי בין שני אלו. מרוב מקבצי הנדבות אני פשוט מתעלם אבל זה פשוט עצבן אותי.