Rockstar מעצבנים אותי

אני חושב את זה כבר הרבה זמן: Rockstar Games מעצבנים בדרך שבה הם מוציאים משחקים. הם מוציאים משחקים רק לקונסולות כשאין ממש סיבה לא להוציא גם למחשב. סדרת Red Dead ועכשיו L.A. Noire יצאו רק לפלייסטיישן ואני חושב שזה ממש לא נחמד בעיקר כשמדובר על כמה מהמשחקים הנחשבים ביותר כיום, כשהחדש יותר פורץ דרך בצורה יוצאת דופן. זה מעצבן כי אני ממש רוצה לשחק במשחקים האלו אבל אני לא יכול. ולא רק כי אין לי פלייסטיישן. אני בטוח שגם אם היה לי לא הייתי מצליח יותר מדי.

אני צופה שני טיעוני נגד: לא משחררים משחק למחשב כי הפיראטיות הופכת את זה ללא רווחי.
זה באמת שטויות. טוב, פיראטיות שואבת מכירות, כן. אבל בכמות הרבה יותר קטנה ממה שראשי התעשיה רוצים שתחשבו. הרבה מאלו שמורידים משחק לא חוקית גם אחר כך קונים אותו ורוב אלו שלא עושים את זה כי הם פשוט לא יכולים לקנות את המשחק ואם לא הייתה להם את האפשרות הפיראטית, הם לא היו קונים את המשחק בכל מקרה. Valve כבר הוכיחו לנו שכל מה שצריך בשביל להעלות מכירות זה קצת להוריד את המחיר ועכשיו מוכיחה CD Projekt RED, החברה מאחורי The Witcher ובעלת GOG.com: העובדה שהמשחק לא סגור עם DRM דווקא תורמת לחווית המשחק ולהרגשה הטובה של הלקוחות.
טיעון שני: רגע, אבל מה עם משחקים כמו Crysis ששוחררו בלעדית לחלונות?
נכון, גם זאת בעיה וחבל. אבל לפחות הם חזרו בהם ב-Crysis 2. אבל למען האמת, אני מסוגל יותר להבין את הטענות של Crytek שהקונסולות היום פשוט לא נותנות להם את הכוח שהם צריכים בשביל להריץ את המשחק. זה הגיע למצב שמפתח מהצוות התלונן שלקונסולות אין מספיק זכרון בשביל כל הפרטים שהוא רצה להציג. אבל לפחות הם עשו את המאמץ להוריד את דרישות המערכת וגם אם משחררים משחק באיכות טיפה יותר נמוכה, הוא עדיין מגיע.

הסיבה שאני מעלה את זה עכשיו היא בדיוק הפוכה מהטיעון האחרון. קראתי כתבה על שחקני דיגיטליים וכצפוי, בסוף הם הזכירו את L.A. Noire. במקרה ולא ראיתם, ל-L.A. Noire יש כיום את אנימציית הדמויות הריאליסטית ביותר שאפשר למצוא במשחק מחשב. כל דמות משוחקת על ידי שחקן (חלקם מוכרים יותר) שכל פניו נסרקו ומופו לכדי תנועות פנים מדויקות לרמת הנקבוביות. הם עשו את זה כי ההבעה של המרואין חשובה מאוד לבלש שמנסה לגלות אם הוא דובר אמר, משקר או מסתיר משהו. וזה נראה מדהים. ומה הם אמרו על זה בחברה? זה לא היה איכותי כמו שרצינו כי קונסולות היום לא מסוגלות לרנדר איכות גבוהה בזמן אמת. למה יש לי את ההרגשה שמחשבים היום יכולים? כששיחקתי את Crysis 2 הודהמתי מהאיכות של הדמויות. הסביבה הייתה מרהיבה ביופייה ושוב הייתי עוצר מדי פעם רק כדי להסתכל על הפרחים ושאר הצמחים כי הם היו כל כך יפים. ואם מסתכלים על ההדגמות של מה שהמנועים הקיימים היום מסוגלים לספק, למה שלא נקבל להנות מהאיכות הזאת?

והנה עוד וידאו, שלפי דעתי, מדגים יופי למה קונסולות כבר פחות רלוונטיות היום.


Posted in Gaming, Practice, Thinking Out Loud by with 7 comments.

Comments

  • דרגורן says:

    המממ… האם זה לא מטריד אותי באותה הצורה בגלל שיש לי קונסולה ו-PC?

    יש מיליוני משחקים שיוצאים רק לפורמט אחד ולא לאחרים – ללא קשר לטכנולוגיה או ליכולות מעבד.
    יש משחקים שיוצאים רק לקונסולות ניידות, או רק לקונסולה ספציפית (לדוגמא זלדה שיוצאים רק לקונסולות של נינטנדו).
    שלא נדבר על המשחקים החדשים שיוצאים רק למערכות הפעלה סלולריות…

    בצד הפרקטי, אתה (או אתם) תמיד מוזמנים לקפוץ לביקור, יש לי את L.A.Noire, ועוד כמה משחקי קונסולה שלא יצאו ל-PC (לדוגמא Heavy Rain, Final fantasy 13, Red dead redemption ועוד כמה)

  • Eran says:

    אני חושב שזה חבל מכל כיוון. חבל ששחקני קונסולות לא יכולים לקבל את Crysis ו-Star Craft ו-Red Alert כמו שהם אוהבים אבל הרבה יותר חבל לי על Heavy Rain (שלא יצא ל-PC מאיזו סיבה בדיוק?), על Fable, על Red Dead ו-L.A. Noire, על Halo והאקסקולסיביות המיקרוסופטית שלו ובטח שעל Final Fantasy, להזכיר רק חלק.

    חוץ מזה שזה מרגיש מאוד לא נחמד וקצת גס רוח לבוא לבקר אצלכם רק כדי לשבת מול המכונה במשך כמה שעות במשחק ליחיד. וגם אם כן, Heavy Rain הוא משחק QTE אז מילא. אבל אני דיי בטוח שעם Red Dead Redemption תהיה לי קצת בעיה.

  • דרגורן says:

    בהתחשב במצב הנוכחי, אני אשמח לחברה או שאתה/ם יכולים לבוא לשמור על החתולים בסופ”ש שאני נוסע לדרום (שמסתבר הולך לקרות הרבה ב-4 חודשים הקרובים, כי לניהאו יש ניסויים והיא לא תחזור למרכז)

    כל המשחקים הללו כולל RDD הם חוויה לצופה ולא רק לזה שמחזיק את השלט.
    ובמקרה הכי גרוע? יש עוד מחשב, ערימות של משחקים וספרים, ובקיצור – אין לך שום סיבה להרגיש “לא נחמד” או “גס רוח” – אני הזמנתי אותך לשבת מול המכונה לשחק כמה שעות במשחק ליחיד!

  • Eran says:

    אתה בן אדם מוזר ומשונה ואני שמח שאני מכיר אותך. :)

    אז אולי תעדכן אותי מה התוכניות בערוץ פרטי.

  • דרגורן says:

    וחזרה לנושא המקורי.
    קל יותר לפתח לקונסולות.
    אתה לא צריך להתבחבש עם התאמה לכל מיני דברים, החומרה ידועה וקבועה (נכון שדברים כמו DirectX אמורים לעזור בהתאמה לכל חומרה), התוכנה ידועה וקבועה (כבר ניתקלתי במשחקי PC שדרשו Service pack מסוים ומעלה, או WINDOWS מסוים ומעלה)
    אחת הנקודות החזקות של ה-PC היא שאתה יכול לבנות ולהתאים לעצמך את המחשב, לשנות גודל זכרון, כרטיס מסך ועוד
    אבל החוזקה הזאת היא חולשה כשאתה מנסה לכתוב משחק שירוץ על “כמה שיותר מחשבי PC”
    גם מבחינת הצרכן זה יותר יעיל – כשאני קונה משחק ל-PS3 הוא תמיד ירוץ לי על ה-PS3 שלי, כשאני קונה משחק למחשב, אני עלול לגלות שאין לי מספיק זכרון, או שכרטיס המסך שלי ישן מדי (ואז או שהמשחק רץ לאט, או שהוא לא רץ בכלל!)

    נכון – זה מבעס, אבל זה לא נראה לי משהו שהולך להשתנות “בקרוב”

  • Eran says:

    אני יודע שזה נכון. אבל מבחינתי זה שוב חוזר לעניין של איך אתה רוצה שטכנולוגיה תתייחס אליך.
    הטכנולוגיות של המחשב האישי מתקדמות כל הזמן וחברות שרוצות להוציא משחקים מתקדמים יותר נאלצות להגביל את עצמם למערכות מדור כזה או אחר.
    זאת גם בחירה שצריך לעשות, האם אתה רוצה לפנות לקהל יותר גדול או שאתה רוצה את האפשרות להשתמש בטכנולוגיה יותר מתקדמת? כש-Halo 2 יצא, התבאסתי שהייתי צריך DirectX 10 בשביל לשחק אותו. אבל זה אני מעדיף להתבאס מזה, לחכות קצת זמן ולקנות מערכת חדשה, מאשר להתבאס לגמרי מכך שאת Halo 3 אני לעולם לא אוכל לשחק.

  • Nihau says:

    אל תגיד “לעולם לא” כי ברבות הימים תהיה לך גישה להכל.
    אני לא שיחקתי half life כשהו יצא, אני שיחקתי אותו דרך steam בשנה האחרונה.
    לsteam או לvalve יש תוכנית להעביר המון משחקים לפורמט חוצה מערכות, כך שתהיה לך גישה למשחק בלי קשר לקונסולה עבורה הוא פותח.
    יש אור בקצה המנהרה וזה לא בהכרח רכבת.