Google Wave Countdown

זה היה לפני שנה וחצי.

זה היה לפני יותר משנה.

זה מלפני שלושה חודשים.

אני לא אשקר. זה קצת עצוב. זה כמו המכונית החשמלית: זה היה יכול להיות מיינסטרים לפני הרבה זמן אבל רוב האנשים לא מבינים ומפחדים מזה. חבל.


Posted in Humanity, Practice, Thinking Out Loud by with 3 comments.

Comments

  • דרגורן says:

    אני לא בטוח שההשוואה כל כך טובה או נכונה.
    אנחנו לא נוסעים במכוניות חשמליות ממספר סיבות, אבל “פחד” או “חוסר הבנה” לא נמצאות ברשימה.
    אז למה אנחנו לא נוסעים במכוניות חשמליות? (גילוי נאות – חלק מהמידע מגיע מביקור שעשיתי בחברת “better place” שמתעתדת למכור מכוניות חשמליות בארץ מהרבעון השלישי של 2011)
    1. תשתית:
    בשביל מכוניות חשמליות (או מונעות בגז) אתה צריך תשתית שתתמוך בהן – אתה צריך תחנות שבהן תוכל לתדלק את הרכב שלך (או להטעין אותו).
    כל עוד יש מעט מכוניות – לא משתלם להרים תשתית כזאת, וכל עוד אין תשתית כזאת – לא משתלם לנהוג במכונית כזאת (איזה כייף שיש פה טיעון מעגלי?).
    2. טכנולוגיה – כיום טכנולוגיית הסוללות הביאה למצב בו אתה יכול לנוסע כ-120 קילומטר בלי טעינה במכונית חשמלית (מדברים על שנה/שנתיים עד שקיבולת הסוללות תהיה למרחקים ארוכים יותר).
    3. אינטרסים – לחברות הדלק יש אינטרס למנוע או לעכב פיתוחים של טכנולוגיות שיגרמו להם להיות מיותרות, הייתה תוכנית מרתקת בערוץ דיסקברי שדיברה על מספר לא קטן של פטנטים שמשפרים משמעותית את צריכת הדלק של רכבים (מנוע מעגלי שמבוסס שלוש פעימות ועוד) אבל בגלל שחברות הדלק בעלות הרשיון על הפטנטים הללו, אנחנו לא נזכה להנות מהם (שימוש בפטנטים הללו יגרום ישירות הקטנת הצריכה של הדלק, ומכאן להפסדים לחברות הדלק)

    למה (לדעתי) ה-WAVE לא הצליח?
    כי הוא היה יותר מדי נישתי, והוא לא ענה על צורך קיים.
    אני מזכיר את הניסיון שלך לשכנע את ניהאו להשתמש ב-WAVE, ואיך הוא נגמר (היא לא משתמשת ב-WAVE)
    למה אני צריך את WAVE? מה חסר לי ש-WAVE נותן לי?
    כל עוד WAVE נותן את אותו הדבר “רק יותר” – לא יהיו לו משתמשים.

  • Eran says:

    חברות הנפט מפחדות ממכוניות חשמליות כי זה יפגע בעסק המרכזי שלהן. הן אפילו לא מנסות לחשוב על איך להרוויח מזה כסף.
    וכן יש היום סוללות שמאפשרות לך לנסוע 300 ובמצבים מסוימים גם 600 קילומטר. אבל מה שיותר בעיתי? זה פי 5 עד פי 10 ממה שרוב האנשים צריכים רוב הזמן. הנסיעה הממוצעת היא של כ-60 קילומטר. אבל אנשים מפחדים לשנות את דרך המחשבה שלהם לדרך המחשבה שמכונית חשמלית דורשת, של לא מילוי פעם בשבוע-שבועיים אלא מילוי כל פעם שאתה חונה.

    לפי דעתי, Wave ממש לא היה נישתי. הוא כן היה מורכב, כן היה קשה להסביר אותו ולא היה שום תהליך הסברה מסודר ומוגדר. מה שגרם להרבה אנשים פשוט לנסות פעם אחת ולוותר. ובגלל שלא היו הרבה אנשים, לא היו הרבה אנשים.