קונסולות, תפסיקו!

למה כל המשחקים שיוצאים עכשיו מכוונים למכונות המשחקים הביתיות? שמישהו יסביר לי את זה.
תמיד סלדתי ממכונות המשחקים האלו. השלטים הזוועתיים, ההיצע המוגבל, העסקאות המוזרות וחוסר מרחב התמרון. אני חושב שאת הדעה שלי בנושא סיכם מאמר שקראתי כשה-XBox הראשונה רק יצאה שאמר משהו בסגנון של: “איזה יופי, לנינטנדו יש מכונה פופלארית, סוני ממציאה מחדש את המחשוב עם כל גרסה של המכונה שלהם ומיקרוסופט לקחו מעבד אינטל ושבב של nVIDIA ובנו מחשב ישן כדי למכור ביותר כסף.” כי זה פחות או יותר היה נכון.

ועכשיו, לא הרבה השתנה. הקונסולות יוצאות ונשארות ואולי מקבלות שדרוגי קושחה מדי פעם. החומרה שלהם לא משתדרגת למרות שהפיתוחים ממשיכים. אבל AMD עובדים על מעבד בעל 12 ליבות שיאפשר עיבוד מקבילי שמחשבים ביתיים פשוט לא מכירים ו-NVIDIA מוציאה כרטיס מוכוון DirectX11 (כאשר ATI כבר עשו את זה) ומפתחות המשחקים עדיין דובקים ב-DirectX9. המעבד הגרפי של ה-XBox-360 שווה ערך ל-X1900 (שהיה נהדר לפני שנתיים-שלוש) וב-Playstation 3 פועם משהו שהוא בערך GeForce 7800, מתקן שלא הייתי שם גם במחשב mid-range היום.

זה מה שגרם לי לחשוב על הנושא מחדש אבל זה לא מה שמציק לי בעיקר. הרבה משחקים, ומתוכם הרבה שמגיעים למחשב האישי, מתחילים כמשחקי קונסולות. ואני חושב שהבעיה העיקרית היא מערכת השליטה. כי למען האמת, אין לי יותר מדי בעיה עם החומרה. אם התוכנה מותאמת וזה נראה טוב ועובד חלק, אני מוכן לוותר על כל השכלולים החדשים. אבל מערכת השליטה, לפחות ב-PlayStation 3 וב-XBox-360 (המשחקים של ה-Wii פחות Hardcore ולא ממש מגיעים למחשב האישי), היא נוראית.
אני רגיל לשחק עם שתי הידיים שלי, אני רגיל לחופש ודיוק של העכבר ולכמות האפשרויות של המקלדת והשלטים המעצבנים האלו מנטרלים לי כמעט 80 אחוז מזה. ואני מאמין (ויש לי מחקר אחד שתומך בזה) שזה דומה אצל שאר השחקנים, גם אם הם לא שמים לב לזה. ואז מפתחות המשחקים מפתחות משחקים שבנויים לרמה כזאת נמוכה של שליטה, משחקים כמו Batman – Arkham Asylum שהיה מגניב, כן, אבל מכניקת הקרב שלו הייתה סוג של “תרביץ, תרביץ, תזוז, תרביץ, תקפוץ, תרביץ, תרביץ, Takedown”. ואני אוהב את היכולת להגדיר את המקשים שלי ולהגדיר שלושים מהם ושילובי אפשרויות וכאן זה מציק לי.

לפי דעתי, מישהו צריך להוציא את הקונסולות להורג. אלא אם כן, הקונסולה היא משהו כמו OnLive או Gaikai.


Posted in Gaming, Less Interesting News by with 3 comments.

Comments

  • איל says:

    אני אכן מבין על מה אתה מדבר עם השליטה. למשחקים שתורגמו מהקונסולות יש ממשק שהיה במשחקי המחשב לפני 10-15 שנים (מישהו אמר duke nukem 3d?).

  • Dragoran says:

    לקונסולות מקום משל עצמן, והן טובות הרבה יותר מהמחשב בסוגי משחקים מסוימים, ולעומת זאת יש משחקים שבהם מחשב הרבה יותר טוב מקונסולה.
    אני דווקא הייתי יוצא בצעקה “מיקרוסופט תפסיקו” כי את הנזק הם עושים בשני השווקים:
    מחשבים – עם מערכות ההפעלה שלהם
    קונסולות -עם ה- XBOX שלהם

  • Eran says:

    הבעיה עם זה היא כוחות השוק. אמרו על לינוקס כי לא שווה לפתח לזה כי זה לא שוק. ועכשיו אומרים שלא ממש צריך לפתח למחשב האישי כי זה לא שוק. רק משחקים כמו Torchlight שהם חביבים ובעלות נמוכה שווה לפתח כי הם יחזירו את עצמם.