המדענים ב-V הלכו לאיבוד

אז אני במקלחת ואני חושב לעצמי…
דבר ראשון שעולה לי לראש הוא לגבי הגוגל גל. אין ממש תיבות אישיות בגל. בצורה הזאת זה עובד כמו קבוצות שיחה כאשר השיחה עצמה נשמרת במקום מרוכז ולא אצל מישהו מסוים. לכן, אין הגבלת גודל על תיבות. העלתי כבר כמה קבצים לשם ולא ראיתי שום אזהרה על הגבלה, מה מותר ומה אסור. אני מניח שלגוגל לא ממש אכפת אם הם במילא מציעים תיבה של כמעט שמונה גיגה-בייט לכל מי שרוצה. אבל יש משהו נוסף: הרבה יותר נוח לגשת לקבצים דרך הגל מאשר דרך הדואל, הרבה יותר נוח לגשת לשיחות שמורות בכל צורה, כל מה שצריך זה קישור מסוים.
אז כמה זמן נראה לכן שיעבור עד שנראה, באתרי שיתוף הקבצים, קישורים לגלים? ומה יגידו גוגל אז?

מחשבה שנייה שהייתה לי הייתה לגבי הסדרה החדשה V. לא ראיתי את הסדרה הישנה עדיין (אני רוצה) אבל כן שמתי לב למשהו שמציק לי וזה רק אחרי שלושה פרקים. הרעיון שם הוא שחייזרים מופיעים פתאום בפני דרי כדור הארץ עם מסר של שלום וטכנולוגיה אבל יש כאלו שחושדים במטרות נבזיות יותר והם כנראה צודקים.
ומה שמטריד אותי הוא לאן נעלמו כל המדענים?
היום אנחנו מקבלים התראות של חודש מראש על עצמים בגודל מאה מטר עם סיכוי פגיעה ואף אחד לא שם לצי של ספינות אם בגודל של כמה בלוקי בניין עד שהם הופיעו פתאום מעל הערים הגדולות? אני מניח שאפשר להסביר את זה אבל הם עדיין לא טרחו.
ואז מופיעים החייזרים והם נראים בדיוק כמונו. כמה סביר זה יכול להיות? גזע שהתפתח על פלנטה רחוקה מאיתנו כמה שנות אור, שהצליחו להגיע עד לפה ולאף אחד לא מפריע שהם נראים בדיוק כמונו? נותנים להם תעודות דיפלומטיות ואף אחד לא חשב לשים אחד מהם תחת רנטגן, MRI, CT או סתם שיקוף מגנטי?
בנוסף לזה הם גם מדברים בכל שפה שקיימת בעולם (וכנראה בו זמנית). מתי הם הספיקו לאסוף את המידע, לעבד אותו, ללמוד אותו וליישם אותו? זה פחות או יותר הדבר המטריד ביותר. כל אחד עם קצת שכל בראש שמסתכל על העובדה הזאת צריך להתחיל לפתח תיאוריות קשר לגביהם.


Posted in Art, Practice, Thinking Out Loud by with 8 comments.

Comments

  • ניהאו says:

    לגבי גוגל גל- עד כמה נשמרת הפרטיות שלך ושל השיחות שלך?

    לגבי V- אתחיל בגילוי נאות- לא ראיתי את הסדרה החדשה, רק מהתאור של האיש הטוב התברר לי שאין לי שום סיבה לראות אותה. המדע בV לוקח מקום רביעי אחרי הדרמה האנושית (רומן רומנטי עם מפלצות קניבליות), המסר החברתי (אל תסמוך על הצהרות שלום של חייזרים), אלמנט האימה והמתח (מה??? הם אוכלים בני אדם!!!?) ורק אז במקום הרביעי מגיע האלמנט המדעי (סדרת מדע בדיוני).
    החייזרים בV סובלים מכל המגרעות האקולוגיות של הנוסע השמיני ואפילו עוד יותר גרוע. והם סובלים מכל האי-סבירויות של הנוסע השמיני שעליהן לא דיברתי בהרצאה כי רציתי לשמור את זה כגורם מפתיע בשלב הדיון שאחרי אבל לא נשאר זמן :)
    קבל אתגר: מה הן 3 האי-סבירויות הגדולות של החייזרים?

  • Eran says:

    הפרטיות של השיחות בגל? בערך כמו הפרטיות של כל השיחות שלך דרך Gmail. זאת אומרת, הן נשמרות על השרתים של גוגל אבל אין להם ממש סיבה לחטט לך בפרטיות (חוץ מלאסוף מידע בשביל פרסומות) אלא אם כן יבקשו מהם.
    אז כמו בכל שירות של גוגל, אני לא דואג לגבי הפרטיות שלי יותר מדי מבחינה כללית אבל לא הייתי שם שם שום דבר שראש גוגל היה מחשיב כ’לא נחמד’.

    שלוש האי-סבירויות? הדבר הראשון שעולה לי לראש הוא ‘באיזה עולם הוא התפתח, לכל הרוחות, שגרם ליכולות ההשרדותיות האלו?’ ואז ‘איזו נישה בדיוק הוא יישב?’

    וחוץ מזה, אני חושב שצריך לשסות אותך באווטאר. אני רוצה לשמוע את הדעה שלך על האקולוגיה של העולם והביוספירה שלו.

  • עודד says:

    לא זכור לי מהסדרה הישנה (גם לא ראיתי את החדשה העדיין, רק את הסדרה הישנה) שהם אוכלים בני אדם. ואם זה היה ככה, זה היה ספוילר די נוראי למי שראה שלושה פרקים.

    בקשר למסרים של V, הם די בדיוק האנטי-מסע בין כוכבים‎: חייזרים לא נראים כמו בני אדם (אלא אם הם מתחפשים), אי אפשר להאמין למה שהם אומרים ואי אפשר לעשות איתם שלום.

    בקשר לאי-סבירויות – שוב, על בסיס הסדרה הישנה, אני לא רואה בעיות מהותיות: הכל ניתן להסביר בעזרת טכנולוגיה מתקדמת או דמוגרפיה. למה דווקא כדור הארץ? יכול להיות שפלנטות נושאות חיים (טעימים) הן די נדירות בגלקסיה ומסיבות כלכליות חברתיות לחייזרים יותר זול לכבוש עוד פלנטה מאשר לגדל אוכל בעצמם.

  • ניהאו says:

    נישה- פרזיטואיד טורף יוסוציאלי (eusocial- מבנה חברתי כמו של חרקים- בעל חלוקת תפקידים מוגדרת מלידה).
    זה לא מהווה “אי סבירות”.

    איזה עולם? סביר להניח עולם שיש בו הרבה כלור, הרבה מימן, הרבה סיליקאטים. ההשערה שלי היא עולם שחשוף לקרינה מיותר משמש אחת ובעל תנאי שטח קשים ואקולוגיה קשוחה יחסית לשלנו- בעיקר מבחינת עמידות בתנאי סביבה.
    גם זה לא מהווה “אי סבירות” זה פשוט נעלם.

    יש 3 אלמנטים מתוך מה שאנחנו *כן* יודעים על הנוסע השמיני שאינם סבירים ביולוגית גם אם יוצאים מנקודת הנחה שההיסטוריה האקולוגית והפיסיולוגית המיסתורית שלו הם ברי היתכנות.
    רוצה רמז?

  • Eran says:

    אולי פשוט תגלי לי? P-:

  • Dragoran says:

    בסדרה המקורית אכן המדענים נעלמו.
    ה-V עשו קמפיין להעלים או להכפיש את שמם.

    לגבי הנוסע השמיני, הייתי מהמר על הלחמה גנטית – גנים זה לא לגו שאתה “סתם” ככה יכול לפרק ולהרכיב.
    מאסה – משלב ה-Chest buster לבוגר.
    אבל אלו רק ניחושים

  • ניהאו says:

    1. כימיה ביולוגית שונה
    2. הדגרה בפונדקאי איתו אין היסטוריה אבולוציונית משותפת
    3. גידול מסה מהיר בצורה לא סבירה

    דווקא אלמנט הפלסטיות הפנוטיפית שדרכה מתאים את עצמו החייזר לאוכלוסיית הפונדקאים אינו נוגד את תאורית האבולוציה. בהנחה ושני הגורמים הראשונים לאי סבירות נפתרים בדרך כלשהי.

  • ניהאו says:

    לגבי הלחמה גנטית- זה קורה רק בסרט בו המדענים מנסים לשבט את ריפלי הנשאית מדגימה באיכות ירודה (למטרה שלהם). וכמו שראית בהרצאה שלי- זה לא מצליח להם כראוי באף ניסיון.
    במעגל החיים הסטנדרטי של החייזר אין שגיאות הלחמה שכאילה. החייזר שואב אלמנטים עיקריים ברמה המבנית- לא ברמה הכימית, לא ברמה החושית*, לא ברמה הפנים-תפקודית- רק ברמת הביומכאניקה.

    * אלא אם יש לכם עדויות ליכולת ראיית אינפרא-אדום של הטורף מוטמעת בחייזר.

    נ.ב
    פלטת הצבעים שלך איומה. תחליף למשהו פחות עויין בבקשה- קח דוגמא מאווטר אולי…