תינוקות מלוכלכים בריאים יותר

כמו אישור להודעה קודמת שלי על חיסון נגד הגנה, מגיע המחקר הזה. הטענה היא שהמערכת החיסונית שלנו אמורה להתמודד עם עולם מלוכלך ומלא חיידקים ואם לא מפגישים אותה עם האיומים שהיא צריכה, היא לא יודעת איך להגיב אליהם כשהם כן מגיעים.
לפי המידע שנאסף, ככל שיורדת החשיפה לחיידקים, לכלוך וזוהמה עד גיל שנתיים כך עולה הסיכוי לדלקות, סכרת והתקפי לב בגיל מאוחר. אני לא אומר שאני אשלח את הילד שלי לשחק עם החזירים במקומם הטבעי אבל כמו שאמר מדריך אחד לעזרה ראשונה פעם: “כשבן אדם משתעל אז אני לא אטפח לו על הגב, אני לא אעשה כלום כי זו התגובה הנכונה למה שמציק לו. כשהוא יתחיל להחנק ויפסיק לנשום אז אני אלך לעזור לו.”


Posted in Less Interesting News, Practice, Thinking Out Loud by with 5 comments.

Comments

  • ניהאו says:

    היום הורים יכולים לתת לילדים שלהם לסבול מקצת לכלוך כי במקרה הכי גרוע יש אנטיביוטיקה ורפואה מתקדמת.
    בעבר כשלא היו פלאי הבריאות הללו לא הייתה גם המודעות לחשיבות הניקיון.
    הפרדוקס הוא שכיום כשיש לרפואה תשובה לרוב הבעיות התפתח צורך לחנך הורים פאראנואידים להשתחרר קצת ולתת לחשיפה להתאפשר.
    האם יש לך מידע דומה לגבי הבדלי הבריאות בין אלו שהוזנו בהנקה טיבעית (המכילה נוגדנים) לבין אלו שקבלו תחליף חלב מעובד כלשהו בסגנון מטרנה?

    אם יסתבר שתינוקות שגדלו בהנקה טיבעית והורשו לזחול באבק העולם נהנים מבריאות גבוהה יותר בגיל מבוגר מאשר אלו שנהנו מפלאי העולם המודרני זו תהיה בדיחה טובה על חשבון האימא הפולניה לטובת האימא המסאית הממוצעת.

  • איל says:

    איפה שחזירים משחקים זה דוקא לא מקום כל כך רע. המיתוס של חזיר=חייה מלוכלכת התחיל כי חזירים מתפלשים בבוץ. זו למעשה דרך די טובה לנקות את העור מטפילים. כנראה שמכל החיות בחווה, דוקא עדיף לילדים לשחק עם חזירים – בעוד שחזיר מלוכלך רק מבוץ, לך תדע מה הליכלוך על כל השאר (כולל כלבים, לא כולל חתולים).

  • ניהאו says:

    חיות חווה לא יהיו נקיים כי הם כלואים ולא יכולים לבחור לחרבן במקום נפרד מהמקום בו הם חיים.

  • עודד says:

    ראיתי כתבה בטלוויזיה, לפני כמה שנים, על חוקרת שהשוותה בריאות של ילדים באזורים הכפריים בבריטניה לבריאות של ילדים באזורים פרבריים ועירוניים, ושהגיעה למסקנה דומה (אני לא מצליח למצוא קישור לזה באינטרנט בחמש דקות חיפוש).

    דווקא בנושא של חלב אם – סקר של ארגון הבריאות העולמי על מחקרים בנושא לא מצא קשר נסיבתי בין הנקה לבין שיפור בבריאות של מבוגרים: http://www.sciencebasedmedicine.org/?p=3096

  • Eran says:

    אז במקרה הזה סביר להניח שהשיפוט יהיה לפי נוחות.