12/02/2K8 והרי החדשות

1) צעצועים מגניבים השבוע: חדש ב-Google Earth 5 – Google Ocean.
השלמת דיבור. מכירים זיהוי דיבור? אז טכנולוגיה חדשה מיפן מציעה השלמת דיבור. התוכנה משלימה שברי משפטים ומילים מוחמצות כמו בהשלמת טקסט. יכול להיות מאוד שימושי. בטח ישגע כמה אנשים.
כיסא מרחף. הוא מגנטי, הוא לא נורא יפה ולא נורא נוח אבל הוא מרחף וזה מגניב.
גיטרה משנה קול. סטודנטים ישראלים ב-MIT, לא סתם. הפעם, אחד מהם בנה גיטרה שמסוגלת לחקות קולות של כלי נגינה אחרים רק על ידי החלפת הלוח הפנימי.
בובות רובוטיות אישיות. בובה קטנה שנראית כמוך, מדברת בקול שלך ואפשר אפילו להתחבר אליה בשלט רחוק ולדבר דרכה אם לא בא לך להגיע לישיבה. התחלה של אנשי הכבשן?
תודה שהתקשרתם, SmartAction מדבר. AGI הן ראשי תיבות של Artificial General Intelligence, בקיצור, מה שאנחנו באמת חושבים עליו כשאנחנו מדברים על בינה מלאכותית. לא רק מחשב שמשחק שח אלא ב”מ שמסוגלת להתמודד עם מגוון משימות וללמוד תוך כדי. אז את SmartAction מציעים ב-30,000 דולר כדי שיענה לטלפונים כמו בן-אדם. עוד לא הגענו לסקיינט או ג’יין אבל זאת עוד מדרגה בדרך.
Rotundus GroundBot להגנה קרקעית. מדובר ברובוט כדורי עם שתי מצלמות לתצפית 360 מעלות. מדובר במשהו שנראה כמו מכונת מלחמה מסרט או משחק מד”ב ולכן לא ממש צריך להתאים לו כלי נשק. מספיק שאנשים יראו אותו ויברחו.

2) הומור סגול: לא היו לנו קשתות בענן לפני 20 שנה. מה זה הדבר הזה שיוצא לי מהממטרה? מה שמים לנו באספקת המים? מה שמים לנו באספקת האוויר? צריך לראות כדי להאמין.

KDE4 או חלונות 7? מסתבר שאנשים לא באמת יודעים. או בקיצור: אם המשתמש הממוצע לא מסוגל להבדיל, חושב שלינוקס נראה יותר טוב, קל יותר ואם לינוקס באמת עובד טוב יותר, למה המשתמש הממוצע לא עובר?

כן, זאת באטלת’ אמיתית. צעיר כבן 20, נכנס לשני מכולות בלילה של השלישי לפברואר עם גרסה מוקטנת של החרב הקלינגונית וניסה לשדוד אותן. הוא הצליח בצורה מסויימת באחת מהן. מה שמשעשע אותי יותר מהכל הוא ששני המוכרים בחנויות ידעו לזהות את הנשק ואת השם שלו.

3) משחקים בחדשות: הצבא מגייס. אני חושב שאבטלה זה סתם תירוץ. תמיד אפשר למצוא משהו לעשות ואם לא אז זאת אשמת הממשלה כי היא בטח יכולה לחשוב על משהו לתת לאנשים לעשות (כמו שאובאמה עושה). הצבא גם מנצל את האבטלה לגייס עוד חיילים והוא גם מנסה לפנות לילדים על ידי מרכז לוחמה וירטואלי בו אנשים יכולים להעמיד פנים שהם בהאמר, בלאק-הוק או אפאצ’י ולשחק משחקי מלחמה בכאילו. נשמע כיף.
מכל דבר עושים משחק. לא בהכרח סרט. אחרי הנחיתה המרשימה על ההדסון של מטוס נוסעים, כבר עושים מזה משחקי פלאש. לא מרשימים במיוחד אבל לפחות יש.
The Fire at the Source. אוניברסיטת דורהאם העדיפה להשתמש במנוע ה-Source של Valve כדי לדמות תרגיל שריפה במקום לבנות אחד מאפס. זה עבד לא רע עד שהכניסו את המשחקנים למשוואה. הם העדיפו לרוץ דרך דלת בוערת מאשר למצוא דרך אחרת.
שחקן Guitar Hero הצעיר בעולם. בן 5 מנצח את Monkey Wrench ב-Expert. ניקוד של 78%.

4) איכות הסביבה השבוע: מדפסת קפה ידנית. בתחרות המכשירים הירוקים זכתה מדפסת שמדפיסה עם פולי קפה משומשים ומונעת על ידי ידי המשתמש כמעט לחלוטין. נשמע מגניב. וככה גם אפשר לתרץ כתמי קפה על המסמכים שלך.
פתחו את העיניים – אנרגיה מתחדשת היא לא כל כך מתחדשת. כוח סולרי זה אחלה דבר, חבל שלוחות סולריים צריכים אינדיום, יסוד מאוד נדיר על כדור הארץ. תאי דלק הם אלטרנטיבה לבנזין ונפט אבל התאים היחידים בשיקול היום דורשים פלטינה, יסוד שגורם לאינדיום להיראות נפוץ כמו חול. אתנול גם יכול לשפר את תעשיית האנרגיה אבל רוב השיטות היום דורשות שנקדיש לו אדמות שהיו יכולות לשמש לגידול אוכל.

5) A Server by any Other Name. שמות שרתים, לא רק רעיון משעשע בשביל להפוך את המשרד לצבעוני יותר, זה גם עוזר לתקשורת בין המשתמשים והמנהלים. וזה גם נותן שעות רבות של הנאה. יש למישהו רעיון לשמות למחשבים במעבדה הספרתית?

6) בנו מכשיר רדיו ודיברו עם תחנת החלל. ארבע בוגרי האמבר קולג’ בטורונטו, לפרויקט הסיום שלהם, בנו מכשיר רדיו מאפס והשתמשו בו כדי לדבר עם תחנת החלל. אומרים שלמרות שמפעילי רדיו חובבים מדברים עם תחנת החלל, זאת הפעם הראשונה שעושים את זה ככה.

7) פורנו פוטבול. מסתבר שבאמצע שידור המשחק הגדול, הספקית ComCast הזרימה בטעות כ-30 שניות של פורנו. הם מיד התנצלו והציעו מתנות אבל אותי יותר מעניין מה בדיוק קרה. מישהו פרץ להם לתחנת השידור והצליב ערוצים? מישהו יירט את השידור והחדיר פנימה חבילה? זה סיפור מעניין.

8) Toast the Toasters. לכל מי שעדיין לא נמאס מ-Battlestar Galactica, יש אתר נחמד שנקרא Battlerstar Extras שמציע עוד כמה דברים משעשעים על התוכנית. ביניהם קוקטיילים של Battlestar Galactica. חובבי האלכוהול מוזמנים לנסות ולדווח.

9) מדע מגניב: חול הידרופובי/חול חסין מים. מדובר בציפוי נאנומטרי לחול קיים שחוסם מעבר מים. צריך רק לזרות את החול מתחת לרמה של הצמחים והוא מונע מהמים לברוח וממי מלח לעלות למעלה וכך מייצב את טבלת המים. הפרחת המדבר? ניסוי אראקיס?
מעבדים הסתברותיים. מה אם מחשב לא היה צריך לתת תשובה סופר מדויקת כל הזמן? מה אם היה אפשר להסתפק בתשובה נכונה רק ברוב המקרים? אז המחשב הזה היה פי שבע מהיר יותר, על 1/30 החשמל, מאשר המעבד הטוב ביותר כיום. מי מוכן להתסכן בכמה פיקסלים תועים פה ושם?
שעוני לייזר אטומיים. זה אחד הדברים המגניבים ביותר שקראתי השבוע. עד עכשיו, היו לנו שעונים אטומיים מבוססים צסיום, מדויקים עד שנייה כל 80 מיליון שנה. יש אטומים יותר טובים אבל השיטה כבר לא מתאימה להם. אי אפשר להשתמש במיקרוגל, צריך לייזרים ברמות אנרגיה שמתקרבות לאור הנראה. אז עכשיו בונים את הדור הבא של השעונים האטומיים, שעונים שהיו סופרים את כל הזמן שעבר מאז יצירת היקום ועד עכשיו בלי להחמיץ אף רגע. שעונים כאלו מביאים הרבה טכנולוגיות מעניינות לדיון: דיוק של סנטימטרים ב-GPS, מכוניות שנוהגות בעצמן, מטוסים שנוחתים ללא התערבות. אבל זה גם יוצר כל מיני בעיות בגלל מרקם הזמן-חלל. עזבו את השפעת המהירות על הזמן, מדובר על השפעת הכבידה על הזמן. שעונים כאלו יהיו כל כך מדויקים שהם יראו זמן אחר תלוי כמה גבוה על הקיר הם ייתלו.
Pharm Animals. במסצ’וסטס הם מגדלים כבשים מהונדסות גנטית כדי לייצר חלבון אנושי. בקרוב, תרופות בחלב.

10) גייטס והיתושים. כנראה שלביל ממש משעמם. בנאום שנשא בכינוס TED על הצורך להילחם במלריה, גייטס שחרר מלוא הצנצנת של יתושים לחלל האולם כדי להדגים לאנשים את המצב במדינות הנגועות. לקח לו דקה להגיד להם שהיתושים לא נושאים מלריה. מעניין כמה באמת נכנסו לפניקה.

11) הגרמנים מקימים גדוד פורצים. היישר מהאוניברסיטה הם מגייסים אנשים להיות ‘האקרים במדים’, קומנדו סיור אסטרטגי, לחדירה, תמרון וגרימת נזק לרשתות עוינות. צריכים להיות פעילים החל מהשנה הבאה.

12) סיסמאות זה חשוב. תראו איזה מין סיסמאות בוחרים לעצמם המשתמשים באתר phpbb. האקר שפרץ לאתר לאחרונה פרסם רשימה של סיסמאות והתוצאות… דיי מטרידות. בנוסף, בכל רשת, צריך להיזהר מהמחשב של הבוס, הוא בדרך כלל הפגיע יותר.

13) 130 כספומטים ב-49 ערים בעולם בתוך 30 דקות. עזבו את דני אושן, זאת כנראה הגנבה המגניבה ביותר שיש. האקר/ים פרצו למערכת תשלומים שמשלמת באשראי לכרטיסי חיוב. הם לקחו את המידע הנחוץ ושיכפלו כרטיסים של אנשים אחרים. בתקיפה מתוזמנת מדהימה הם רוקנו כ-9 מיליון דולר ונעלמו. צריך לכתוב על זה ספר.

14) האסטרואיד מגיע! הזהירו את נכדיכם! אחרי אפופיס, שנדע רק בעוד 20 שנה בערך אם יפגע בנו או לא, שכרגע עומד על סיכוי של 1 ל-45,000 לפגיעה, האסטרואיד 1999RQ36 עומד על סיכוי של 1 ל-400 לפגיעה בין 2169 ל-2199. אבל אם נרצה להסיט אותו בזמן, כדי שנפעל עד 2060 כי לאחר מכן יהיה הרבה יותר קשה להבריח אותו.

15) Windows 7 – רק 3 תוכנות בו זמנית. באחת מההחלטות התמוהות ביותר, מיקרוספוט החליטו שגרסת Starter של מערכת ההפעלה החדשה תוגבל לשלוש תוכנות רצות בלבד בו זמנית. למה? כי הסקר שלהם קובע שהמשתמש הממוצע מריץ לא יותר מ-2 תוכנות בו זמנית. זה איך שהוא מתיישב עם 70% מהמשתמשים שפותחים 8 עד 15 חלונות בכל רגע. ולמה זה יותר תמוה? כי מי שירצה את גרסת Home Premium רק יצטרך לקנות מספר הפעלה אחר.


Posted in No Category by with comments disabled.