20/11/2K8 והרי החדשות

1) מרכז המידע של העתיד. או של סרטי ג’יימס בונד. מפלים מלאכותיים, רצפה דמוית ירח וערפל. מגניב.

2) עדכון ממאדים: Spirit בחיים. מצבו של פיניקס עוד לא ידוע.

3) The Dead Parrot from 400 AD. מתברר שהמערכון הידוע של מונטי פייתון הומצא לראשונה לפני 1,600 שנה ביוון.

4) איכות הסביבה השבוע: השאלות הירוקות שפחדתם לשאול. (במיוחד אהבתי את התשובה לשאלה: “מה הדבר היחידי הכי טוב שמישהו יכול לעשות כדי לעזור לסביבה?”) ומי שרוצה להוציא חשמל מהאימון שלו, צריך אחד כזה.
וביחד עם טמטום חוקי: שירות שיתוף נסיעות קיבל קנס. כי חברת אוטובוסים באונטאריו התלוננה על התחרות.
בשורות טובות לתחנות רוח. מנוע חדש מחליף את התמסורת המכנית עם חשמלית/מגנטית מאפשר לא רק להקטין את העלות אלא גם להגביר את היעילות של טורבינות רוח ב-50 עד 100 אחוז.

5) דף ה-Facebook של אלוהים. Nuff said.

6) צעצועים מעניינים השבוע: Scratch Input. בקרוב במכשירים הניידים של העתיד. רק להניח על כל משטח לא חלק ולגרד כאוות נפשכם.
Lightsabres, How Do They Work? כי זה הדבר הכי מוזר שאי פעם ציפיתם לראות ב-How Stuff Works.
רימון מצלמה. זה הפיתוח החדש שהולכים לשלוח לשטח. רק חמש וזרוק ויש לך עין מסתכלת בתוך הבניין.
Smule Ocarina. הופך את ה-iPhone שלכם למכשיר נשיפה.

7) האם סחפת הפטנטים יוצאת מכלל שליטה? כשמציעים לאנשים פרסים כספיים על ערעור מקומם של פטנטים תאגידיים?

8) הגיעו הדו”ח מ-CERN. עלות הנזק שנגרם ל-LHC: כ-21 מיליון דולר. זמן תיקון משוער: עד יוני 2009. יש לנו עוד כמה חודשים בלי חורים שחורים.

9) בדיוק המקרים האלו. אם מישהו בא ושואל אתכם: בשביל מה המדע הזה? מה כבר חדש? מה מתפתח? אז בדיוק בשביל השאלות כמו אלו יש מקרים כמו הבא: כששני מדענים גילו דרך חדשה לחלוטין שבה תאים מדברים אחד עם השני. הם קוראים להם Tunneling Nanotubes ופתאום רואים אותם בכל מקום.

10) אוסטרליה צריכה סוכנות חלל. זאת המסקנה המתבקשת ממסמך רציני שנשלח לסנאט האוסטרלי. מי רוצה להיות הראשון שכותב סיפור שבו מככבת סוכנות החלל האוסטרלית?

11) מיליארדים של פוזיטרונים. זה מה שהם מייצרים במעבדה בקליפורניה, וזה רק ממכת לייזר אחת על זהב בעובי מילימטר. אז מתי אני מקבל את מנוע האנטי-חומר שלי?

12) בשוויצריה מתחילה עונת הדבורים. ואנשי הדבורים (מה המילה לזה?) לא מתרגשים. כוורי דבורים וותיקים הופכים להיות עמידים יותר ורגישים פחות לעקיצות דבורים. עם קצת מחקר אפשר להוציא חיסון לעקיצות דבורה ובמיוחד לאנשים אלרגים. למרות שצריך להתחיל לאט ובזהירות, זה מגיע.

13) דיווח חשוב מנאסא! אסטרונאוטית איבדה תיק כלים במהלך פעילות חוץ רכבית. המסקנה? Woman Driver.
אבל החדשות הטובות: ה-ISS חוגגת עשור.

14) משחקים בחדשות: Half-Life בדולר. לכבוד חגיגת העשור לאחד מהמשחקים הטובים ביותר שאי פעם יצאו, Valve המפיצה מציאה להורדה משירות Steam שלה את המשחק המקורי ב-98 סנט עד מחר בצהריים. זאת הנחה דיי רצינית על המחיר העכשווי שלו שהוא $9.99. החבר’ה האלו יודעים למכור משחקים.


Posted in Less Interesting News by with 1 comment.

Comments