07/08/2K8 והרי החדשות…

1) Do We Have The Technology? אתר NewScientist החליט לעבור על הרשימה ולראות מה באמת כבר אפשר להחליף בגוף האנושי. בקיצור: עצמות, מפרקים, שיניים, דיסקים, ברכיים, גידים, עצבים, כמעט כל רקמה, שלפוחיות, פינים, לבבות, מערכת הלימפה, חלקים מהאוזן, העין, גפיים ויש כאלו שמנסים לבנות היפוקמפוס אלקטרוני.

2) צעצועים מעניינים: Muscle Mimic. חולצה חדשה מודדת את תנועת ומתח השרירים מתחתיה ובתקווה תאפשר לשכפל כל תנועה. בקרוב כשרונות למכירה?
רוצה עינוי עם הבוטנים שלך? זאת הכותרת של כתבה על רעיון חדש של ה-DHS. במקום כרטיס עלייה למטוס, תקבלו צמיד. צמיד חביב ויפה שיכול לעקוב אחריכם במטוס לחשמל אתכם מרחוק אם המרשל רוצה. יש גם סרט.

3) חשבנו שראינו הכל. כבר מכרו הכל ב-eBay, מכריך חצי אכול דרך סבתא ועד חיים שלמים. אבל עכשיו מישהו ניסה למכור את הקול שלו בבחירות הבאות בארצות הברית. השלטונות לא כל כך מרוצים והוא צפוי לקנס ולמאסר. מעניין מה הייתה ההצעה הכי גבוהה?

4) איכות הסביבה השבוע: One-Liter. ככה קוראים למכונית החדשה של VW. קוראים לה ככה כי זה כל הדלק שהיא צריכה, עם ניצול של 282 MPG.
וטויוטה לא נשארת חייבת. הדור הבא של הפריוס יגיע עם לוחות סולאריים בשביל להפעיל את האלקטרוניקה.
כל הכבוד למרצדס-בנץ. חברת המכוניות הגדולה מתכוונת להוציא את מוצרי הנפט מפס היצור עד 2015. זה כבר לא “מנסים” או “בדרך”. זאת הכרזה.
מאז 1980, אירופה התחממה במעלה אחת בממוצע. למה? מחקר חדש טוען שזה בגלל הורדה בכמות הארובות ומזהמי השמיים האחרים.
מים מהאוויר. ועכשיו בגרסת התמי-בר. כל מה שצריך זה להעמיד את ה-WindTrap הזאת במקום הנכון ויש לכם מאגר מים מתחדש מעצמו.
ארה”ב – מעצמת אוויר. הנפט הולך ונגמר. מה עושים? הופכים את ארה”ב לערב הסעודית של הרוח. טורבינות רוח שייצרו 25% מצריכת החשמל של המדינה.

5) Hellboy is Going Places. Lots of ’em. Just follow the videos

6) עצה לרופאים. מסתבר שלשחק משחקי מחשב לפני הניתוח יכול להגדיל את היכולת הטכנית עד 50%. מכשירי אימון רפואיים מתקדמים? מאות אלפי דולרים. ווי? 250 דולר. לשחק משחקי מחשב לפני ההכנה לניתוח? priceless…

7) התאם ספרים. שירות חדש בשיתוף פעולה עם גוגל ינסה להתאים ספרים לאנשים ואנשים לספרים לפי ניתוח של סגנונות כתיבה, כמו נקודות על פנים וזיהוי ביומטרי. לי, יותר מהכל, זה מזכיר את הסיפור ההוא על רובוטים שכותבים סיפורים.

8) Chess Boxing Champion. הוכתר אלוף העולם בספורט המעניין של ‘אגרוף שחמט’. תלמיד מתמטיקה בן 19 ניצח שוטר בן 37 בשחמט בסיבוב החמישי. הרי קצת קשה להתרכז במהלכים נכונים אחרי שלפני שנייה חטפת מכות לפרצוף.

9) Webinar, malware, netroots, pretexting, fanboy ועוד כמה מילים שהמילון של השואש לא מזהה אבל גיקים הצליחו להכניס למילון של מרים-וובסטר.

10) לגוגל אף פעם לא נמאס. והנה המוצר החדש מבית גוגל: Lively. עולם וירטואלי חדש, מוטמע בתוך דפי רשת (עם תוכנית לקוח מיוחדת). רק לקחת את הייצוג שלכם לטיול ברשת. הם כרגע הכי קרובים ל-Metaverse, נכון?

11) משחקים אמיתיים. המשחק החדש בסדרת Fallout נאסר להפצה באוסטרליה. למה? “הוא מציג שימוש ריאליסטי בסמים באופן חיובי” (ציטוט לא מדויק).
במשחק, סמים יכולים להגביר את הכוח, הסבולת, עמידות לנזק ואת הזריזות ונקודות הפגיעה של הדמות. אוקיי, נשמע אמיתי. מצד שני, הדמות יכולה להתמכר לסם והסם עלול לפגוע באינטילגנציה. וכמובן שכל ההשפעות זמניות. בנוסף, המשחק מציג שיטות צריכת סמים בצורה מאוד חזותית ואמיתית.
אני לא רואה מה הבעיה פה. המשחק לא משקר לאף אחד. הוא מציג תופעות אמיתיות של שימוש בסמים, גם חיובי וגם שלילי. מה רע שאנשים ילמדו קצת?
ציטוט משיר של Pitchshifter…

Another group of monster teenagers shot up their school today.
What makes them do it? Video games? Marilyn Manson?
Oh, it can’t be the parents, or the fact that school sucks,
or that the jocks do get patted on the head every time they beat up the weirdos,
and the jobs you get once you graduate from school are stupid,
boring, meaningless, and a dead end to insanity!

12) רובוט השבוע: מנצח אנשים בהוקי אוויר. (או סלאם, איך שתרצו). אחרי ש-Deep Blue ניצח בשחמט, Polaris ניצח בפוקר, הרובוט של Nuvation מנצח שחקנים מקצוענים שלוש לאחד.

13) האבירים הטמפלרים מחפשים פיצוי מהוטיקן. מה הם רוצים? התנצלות, את השם הטוב בחזרה, לבטל 700 שנה של עלבון… ונכסים בשווי מוערך של מאה מיליארד יורו. הם אומרים: “אנחנו לא רוצים להרוס כלכלית את הכנסיה הקתולית”. אני אומר: “אבל זה יכול להיות נחמד, נכון?”

14) טומפסון הולך הביתה. עורך הדין שכל משחקן אוהב לשנוא כנראה שמסיים את תפקידו, לתמיד. השופטת במשפטו החליטה ששלילה של 10 שנים זה קל מדי והיא ממליצה לשלול לו את הרשיון לערוך דין לתמיד ולמנוע ממנו להצטרף מחדש. וגם לשלם את שכר בית המשפט, רק ליתר ביטחון.

15) סוגרים את החלונות. במיקרוספוט יצאו בהכרזה. החל מנובמבר, חברת התוכנה הגדולה כבר לא תאשר ליצרני מחשבים להפיץ מחשבים עם חלונות 3.11.
התעשייה סופגת בימים אלו מכה אחרי מכה. זה התחיל עם DirectX10 רק לויסטה (או שאולי זה התחיל עם ויסטה), לאחרונה אמרו שהם סוגרים את חלונות XP ועכשיו גם זה? איך אנחנו אמורים לחיות ככה?

16) חלומו של מתכנת. לקבל לוח בן 12, 35 מגה-הרץ, 128 מגה-בית של זיכרון, לעבוד בשיתוף עם שני צוותי נוספים על כמה מיליון שורות קוד עם כמות מוגבלת של ניסיונות לטעייה וכל זה… כדי לקחת את 700 הקילוגרם של אחת מחבילות החומרה היקרות והחשובות ביותר ההיסטוריה ולהנחית אותה על מאדים. בלי כריות אוויר.
ראיון עם המתכנת הראשי של פרויקט Phoneix.

17) חלונות היא מערכת ההפעלה הנפוצה ביותר, נכון? אז הנה רשימה של כמה מקומות יותר מוזרים, מסוכנים ומטופשים לשים מערכת הפעלה לקויה כמו חלונות. הוא לא מזכיר את העובדה שחלונות זאת המערכת שנמצאת במחשבים המוקשחים של צה”ל. מהמגן למשואה ועד מחשב הקרב של המרכבה 4.

18) זה כל כך אפל. ידיד שלי הראה לי משהו לפני כמה ימים: זאת תוכנה חדשה ל-iPhone או iPod Touch והיא עולה אלף דולר. מה היא עושה? כלום. שמה לך סמל מוזר בתחתית המסך שמראה לכולם שאתה עשיר ולא יודע מה לעשות עם הכסף שלך. Only in the Apple Community.


Posted in No Category by with 4 comments.

Comments

  • עודד says:

    2) אהבתי את הוידאו – פחד-פחד-פחד-פחד-אהא!יש-לנו-פיתרון: תנו לנו לשתק ולהכאיב לכל הנוסעים. הבעיה העיקרית עם הפתרון הזה (חוץ מזה שהוא מזכיר משטרים אפלים) הוא שכנראה קל מאוד לתוקף להתגבר עליו – מספריים שהוחבאו בהצלחה או פשוט שרוול פלסטיק דק שיושחל בין הצמיד ליד שניה לפני התקיפה ימנע מהצוות את האפשרות לשתק את התוקף. חמור מזה – אני לא רואה דרך שבה הצוות יכול לזהות במהירות מי התוקף ולשתק רק אותו – סביר שהצורה שבה זה ימומש היא שהצוות יוכל לשתק רק את כל הנוסעים בו זמנית. התוצאה הסופית – במקרה של התקפה על צוות מטוס, כל הנוסעים (שיכולים בפוטנציה לעזור לצוות) ישותקו, מלבד התוקף. הייתי אומר “אני לא מאמין שרשויות התעופה בארה”ב כל כך מטומטמים שהם לא רואים תרחיש כזה” אבל האמת היא שאני בהחלט יכול להאמין.

    4) מה שמעניין בארה”ב, זה שלפי חוק אנשים (פרטיים וחברות) יכולים להקטין את הצריכה שלהם או אפילו להחזיר חשמל לרשת, בזמנים של עומס, ולקבל על זה כסף. יש מספר חברות שמתקינות גנרטורים סולאריים או מבוססי רוח לאתרים בינוניים וגדולים בשיטה של חלוקת רווח – החברה מתקינה את הכל על חשבונה ומתחלקת עם בעל האתר ברווחים.

    10) לא רץ על לינוקס. Suxorz!

    12) לנצח אנשים במשחק של אינסטיקטים בלי אסטרטגיה (ואפילו בלי הרבה פיזיקה – אתה לא באמת צריך לחשב זויות, רק לחסום מספיק מהר ולהכות מספיק חזק – אם תמשיך להתקיף בלי להתעייף הצד השני יפסיד בסופו של דבר) זה לא חוכמה, כמו שלבנות AI שמנצח אנשים במשחקי סימולציית טיסה זה לא קשה- קשה לבנות AI שנותן אתגר לאנשים, לא אחד שתמיד יותר מהיר וזריז ממך.

    17) הסיפור הכי מפורסם הוא כמובן ספינת צי ארה”ב הראשונה שצוידה בחלונות תחת מערכת הניהול והניווט, וכל המערכות שלה התרסקו בשיוט הראשון לאחר שגיאה טריוויאלית של מערכת ההפעלה.

  • Eran says:

    ביום שישי הזה ראינו שמערכת תצוגת הסרטים של הקולנוע בלב המפרץ גם עובדת על חלונות. נו, טוב.

  • בוב says:

    1) השאלה היא מה עדיין אי-אפשר להחליף (חוץ מהמוח)

  • Eran says:

    יש כל מיני דברים. חלק ממה שלא אמרתי.