31/07/2K8 – והרי החדשות…

1) יש חיים על כדור הארץ. אולי לא אינטילגנטים אבל מאוד עמידים. בניסיון למצוא חיים על כוכבי לכת אחרים, מדענים מסתכלים על מה יש לנו פה. עם גילוי הפתחים הגיאותרמיים מתחת לאוקיינוס, מדענים מצאו יצור, שקיבל את השם ‘זן 121’, על שם כך שהוא שרד תנור שמשמש לחיטוי מכשירים רפואיים (121 מעלות). יש חיים גם בימים תת-קרקעיים באנטרטיקה שם חיים יצורים בטמפרטורות קפיאה ומחקרים מראים שיש בקטריה ששורדת ב-196- מעלות, הטמפרטורה של חנקן נוזלי. וגם בים המלח, The Dead Sea, יש קצת חיים. אז מאדים הוא לא בהכרח מלוח מדי ואירופה הוא לא בהכרח קר מדי.

2) מי רוצה להרוויח 5 ליש”ט? זה עוד אחד מהשירותים לסטודנטים. מסתבר שיש תלמידי אוניברסיטה בבריטניה שמוציאים החוצה את עבודות הקורס שלהם. הם משלמים מ-5 ליש”ט עבור עבודות הסמכה פשוטות ועד 100 ליש”ט תמורת תזות ודיסרטציות. המרצים אומרים שזה לא בסדר אבל קשה מאוד לגלות את זה.

3) הסוד האמיתי של ויקטוריה: אפשר להפיק אנרגיה מתנועת שדיים. זה הרעיון עכשיו בשביל האישה בתזוזה מתמדת. יש כמה רעיונות כולל ניצול מתח הרצועה או תנועת הבד עצמו… וכמובן ששדיים גדולים יותר יפיקו יותר אנרגיה.

4) איזה שירות חביב של משרד התחבורה. בצפון קארוליינה, אם ברשותכם לוחית זיהוי המכילה את צירוף האותיות WTF ואתם מוצאים שזה מעליב אתכם, המדינה תחליף את הלוחית בחינם. למרות שאם חושבים על זה, אם תציעו את הלוחית ב-eBay, סביר להניח שתקבלו הרבה כסף בעבורה.

5) הקהל שבתוכך. מסתבר שאם נותנים לקהל של אנשים לנחש משהו (כמו כמות הסוכריות בצנצנת) אז ממוצע התשובות יהיה קרוב מאוד לתשובה הנכונה. מסתבר גם שאפשר לעשות את זה עם בן אדם אחד כשנותנים לו לנחש כמה פעמים. וזה עובד יותר טוב ככל שהמרחק בין הניחושים השונים גדול יותר. נשמע כמו דרך מעניינת לעבור מבחן אמריקני…

6) רובוט השבוע: ישייט במסלול קבוע ויתקן לוויינים במקום בני אדם. או לפחות, זה הרעיון.
סוחב את מקלות הגולף שלך לכל מקום שאתה הולך. הוא לא מפריע, לא מתנגש, והכי חשוב, הוא לא מדבר.

7) ממלכת בובות = המוח. לפני שנה התפרסם בבלי פאניקה סיפור מעניין בשם ‘גוף שני, הווה‘ על עולם שבו קיים סם שמאיט את התודעה אבל לא את המחשבה. שבוע שעבר, אח שלי סיפר לי על מחקר שטוען שרצון קיים אבל הוא לא בהכרח חופשי וזה כנראה המחקר שהוא דיבר עליו. פה הם אומרים שהמוח מגיע להחלטה עשר שניות לפני שאנחנו מודעים להחלטה, שהאזורים המוטוריים נכנסים לפעולה חמש שניות לפני וב-70% מהמקרים, החוקרים הצליחו לנבא את ההחלטה של המשתתפים. רצון חופשי? אולי, לא סביר. רצון? כן, אבל של מי? והכי חשוב: אל תחשבו יותר מדי.

8) The Sun’s Rays Will Be Caught by the Myler Sail… כן, נאסא הולכים לעשות את זה סוף סוף. בקרוב הם הולכים לשגר את המפרש הסולארי הראשון ולראות מה קורה.

9) משחקים חינוכיים. והפעם The Federation of American Scientists Presents Immune Attack. המשחק הוא סוג של ימ”ר שמטרתו לימוד הבסיס של תורת החיסון לתלמידי בית ספר או למתחילים באוניברסיטה.
משחקים בספריות. לפחות באמריקה.
משחקים ישנים. כשאני התחלתי לשחק משחקי מחשב, היינו צריכים להעמיד פנים שמלבן ועוד ארבעה ריבועים זה מכונית, שהיינו צריכים להתייעץ בחוברת ההוראות כדי להבין מה זה האקורדיון עם החוט והידית, לנו לא היה תלת ממד ולפעמים אפילו לא הייתה גרפיקה. אח… אלו היו הימים.

10) צעצועים נחמדים השבוע: המקלדת הגרמנית: Das Keyboard. היא אולי נראית כמו 104 רגילה אבל כזאת שבאמת השקיעו בכל מה שבפנים. וה-Ultimate נראית פשוט נהדר. :)
מה יותר יפה מעיגול מושלם? כדור מושלם. אז זה הרעיון פה: העצם הכדרורי ביותר בעולם. המטרה: להגדיר מחדש את הקילוגרם.
צלחת לווין מוסווית, בסגנון אינדיאנה ג’ונס. כדי לא להפוך בניינים למכוערים מדי.
מכונית חדשה/ישנה. בקרוב, מספר טכנאים בריטיים ינסו לשבור שיא שעמד יותר ממאה שנים: המכונית המהירה ביותר הפועלת על קיטור.
Brain Probe. זה מה שנאסא רוצים לשלוח לאסטרונאוטים עכשיו. הרי לא מספיק לזרוק אותם מכדור הארץ, לתת להם עבודה שתופסת יותר מ-24 השעות של היממה ולדחוף להם חיישן לכל חור בגוף, עכשיו צריך גם להסתכל להם אל תוך המוח.
איפה כל האקשן. תוכנה חדשה בשם CitySense משתמשת במידע נפוץ ואנונימי (מיקומי GPS ואותות WIFI) בשביל להציג בטלפון איפה כולם נמצאים. בינתיים רק בסאן-פרנסיסקו.
וילונות סולאריים. איזה כיף זה שכל מה שצריך בשביל להטעין את המחשב הנייד הוא לסגור את הוילונות? כשכל אחד מוסיף לוחות סולאריים לבית שלו, למה לא גם וילונות?

11) Adopt-a-Star. חברות אחרות אולי ימכרו לכם שמות של כוכבים אבל נאסא מציעה לכם עכשיו לאמץ כוכב בחצי מחיר. הם רוצים לשלח משימה למציאת כוכבי לכת קטנים ב-2009 אבל חסר להם מימון. אז בואו לאמץ מערכת שמש שאולי מכילה כוכב לכת מזמין לחיים והצטרפו לרשימת ה-Early Adopters.

12) S.P.A.M. is Bad… ולמי שלא היה בטוח בזה עד עכשיו, אני חושב שחברת מק’אפי הוכיחה את זה עם הניסוי המוזר בו דואר זבל נותב לכיוונם של מתנדבים שהיו צריכים לענות על עשרות הודעות זבל ביום.

13) משאבים נכחדים. בעלי חיים נכחדים כל הזמן וזה עצוב. הדיבור היום הוא על משאבי הנפט שהולכים ונעלמים אבל כנראה שמה שצריך להדאיג אותנו הוא המתכות הנדירות. מסתבר שכמעט נגמר הגליום, האירידיום בסכנת הכחדה, אינדיום לא יחזיק יותר מעשור, כל ההפניום יחוסל עד 2017 ובעוד 20 שנה כבר לא יהיה אבץ. אפילו נחושת יתווסף לרשימה עוד מעט. לאן נעלמים כל המשאבים? אל מסכי LCD ואלקטרוניקה אחרת.

14) אלפי ליבות. אינטל כיום מוכרת מעבד עם ארבע ליבות ובקרוב נראה את הנהלם עם שמונה ליבות. אבל החבר’ה באינטל כבר חושבים קדימה. הם כבר אומרים שצריך לקחת בחשבון מעבדים עם עשרות, מאות ואפילו אלפי ליבות. כל מה שצריך זה את רוחב הזיכרון.

15) Mob Excess Deterrent Using Silent Audio. או בקיצור: גלי מיקרו למוח. מטווח רחוק אפשר לבשל את המוח רק מספיק בשביל לגרום לרעש ולאי-נוחות. זה לפחות הרעיון. והם טוענים שאפשר לבנות דגם ראשוני תוך שנה. ואני חושב, Stay Out of My Brain!

16) BD AS Passwords. או בתרגום לעברית: במקום לזכור רצף סימנים מוזר בשביל לגשת לבנק או לחשבון משתמש, למה לא לצייר ציור על תמונה מסוימת כדי להצפין תוכן? יותר קל לזכור, יותר קשה לפרוץ.

17) שיא הורדות. כן, מוזילה רשמית בספר השיאים של גינס עם 8,002,530 הורדות בתקופה של 24 שעות.


Posted in Less Interesting News by with comments disabled.