משעזעי ומענייני השבוע – 02/05/2k8

1) זאת אהבה של ממש: ילדה בת שבע חטפה שישה כדורים כשהגנה על אימה. זה דיי ברור, ואחד הדברים היפים ביותר בילדים קטנים, שהם כמעט ולא מפחדים. לפעמים זה מוגזם.

2) בשיקגו הם מחסלים את הגישה לרשת מכיתות האוניברסיטה. המרצים שם מנסים למנוע מהתלמידים להסיח את דעת עצמם. ואני שואל? למי אכפת מה הסטודנטים עושים. אם הם לא עוברים את המבחן, זאת בעיה שלהם.

3) רובוט השבוע… משחק הוקי-אוויר; הוא חליפת Iron Man; קוטף תותים של יפנים זקנים.

4) יש מדען אחד שטוען שמתרגם אוניברסלי (או דג-בבל) לא יהיה קשה לבנות. הוא טוען ששפה קשורה באופן ישיר למציאות והוא מזכיר את המדריך ואת קונטקט. אבל אני חושב שהוא מתעלם מסיפור חשוב אחר: סיפור חייך של טד צ’יאנג. אם התפיסה של החייזרים את המציאות שונה לחלוטין משלנו, הדרך לדג בבל ארוכה ביותר.

5) כתבה באתר אבטחה אומרת שהנשיא הבא של ארצות הברית צריך ללמוד מהנשיא ג’פרסון ולהשליך את הלקחים מהמלחמה בפיראטים של המאה ה-18 אל”הימים הוירטואלים” של האינטרנט. משעשע ומעניין.

6) מי רוצה לרוץ את המרתון של מסייר? זאת אומרת, לצפות בכל 110 העצמים השמימיים ברשימה של האסטרונום המפורסם בלילה אחד. אפשר בכלל לעשות את זה? כולם באותה המיספרה?

7) זה טוב מדי פעם לראות רשויות ממלכתיות צועדות אל תוך העולם הממוחשב: משטרת מנצ’סטר הקימה ב-Facebook את המקבילה האינטרנטית לקו טיפים.

8) אז מה עושים עם ה-Wii השבוע? החבר’ה ב-Garage Geeks בנו חליפת סופר גיבור, WiiMan שמו, שמתפקדת שכשלט של ה-Wii כולל כפתורים, אינפרא-אדום ומדדי תאוצה.

9) איכות הסביבה השבוע: בטורונטו הם נוסעים במוניות המונעות על ידי בני אדם. בעיירה באנגליה הולכים לחגוג שנה ללא שקיות פלסטיק. נמל תעופה אורלי בפריז עובר לחימום על ידי אנרגיה גיאותרמית. צפי לקיץ הנוכחי: ים ארקטי נקי מקרח.

10) איזה כיף לבלגים שמספיק משעמם להם בשביל לנסות לשבור את השיא למספר מזרקות הקולה המתפרצות.

11) חדשות רעות לכל הנוסעים לארצות הברית: המחשב הנייד שלכם לא בטוח. מותר למבקרי הגבולות לחפש בו.

12) בליזארד ל’כדור איכס’: “לא נמכור את הזכויות לסרט של World of Warcraft, לא לך… במיוחד לא לך.”

13) מזל טוב! דואר זבל בין 30!

14) פתקים נדבקים למאה ה-21: Quickies מדגלטים את המידע, מזהים אותו ומתייחסים אליו בהתאם.

15) אז נאסא רוצים משחק המוני, נכון? עכשיו הם רוצים אותו לא תמורת 3 מיליון דולר אלא בחינם.

16) וכך נגמרה הסאגה. אחרי אחותו הגדולה שהופרשה משירות, עכשיו גם ה-Nighthawk, הידוע בכינוי F117A, גם חוסל סופית.

17) אחד הדברים שמאוד אהבתי ב-Snow Crash, ומופיע גם במקומות אחרים, הוא הראדאר המילימטרי שמאפשר לך לראות אם אנשים אחרים חמושים. אז עכשיו באמת.

18) אוסטרלים, שימו לב: מעכשיו מצביעי לייזר הם נשק מסוכן.

19) יוצא עכשיו סרט חדש מבית היוצר של האחראים על בריאתנות: Expelled. לא חייבים לראות את הסרט כי אפשר לקרוא את כל השטויות באתר התגובה: Expelled Exposed.

20) איך לדעתכם יתנהלו ענפי ספורט בחלל? לזרוק כדור ישר? מירוץ שליחים?

21) System of a Down אולי לא להקה מדהימה אבל לסולן שלהם יש רעיונות טובים. מה דעתכם על סיבוב הופעות הולוגרפי בכל מקום שרוצים, זול יותר לכולם ופחות הורס את הסביבה?

22) כשאומרים לכם “ניסוי מדעי בבני אדם” אתם בטח חושבים על אנשים שמפריעים להם לישון, נותנים להם סמים משונים או חידונים פסיכולוגיים מטרידים. מה דעתכם על ניסוי שבו מקבלים אספקה לשנה של שוקולד בלגי?

23) ובחזית הסיפורים הטובים: שריל אולסון חגגה לא מזמן את יום-הולדת ה-40 שלה. וזה כנראה היה יום ההולדת ה-40 השמח ביותר שמישהו אי-פעם חגג. כי אולסון הצליחה להגיע לשם אחרי שוירוס הרס את שרירי הלב שלה. אדם צעיר תרם לה את איבריו (והציל גם ארבע אחרים) ועכשיו היא בחיים.

24) לא זוכרים את השיר ששמעתם ברדיו היום? מנסים למצוא את השם של שיר מוכר אבל כל מה שאתם זוכרים זה את המנגינה? עכשיו יש פתרון: Song Tapper. רק הקישו על המקלדת את קצב המנגינה והאתר ימצא לכם את השיר.

25) לכל מי שנמאס מהדיברות המיושנות והעתיקות של התנ”ך, הנה כמה דיברות חדשות מבית האתאיסט המוסרי. למרות זאת, אני חושב שהדיברה של דוקינס יותר מדברת אליי: “תחשוב על העולם ועל החיים בסדר גודל גדול יותר משלך.”


Posted in Less Interesting News by with 9 comments.

Comments

  • Nihau says:

    20) בלבל אותי קלות, כלל לעומת חלל זה הבדל יפה :)
    לדעתי מישהו יממש את המשחק של אנדר ברגע שיהיה להם מספיק שחקנים וגם הבליצ’בול של פיינל פנטסי 12 – שילוב של פוטבול, כדור מים, כדורסל והאבקות חופשית במרחב תלת מימדי מימי.

    אהבתי את החדשות הטובות ושלחתי את הקישור על הפיראטים למרצה מירושליים שהעביר לנו הרצאת קיץ על הפיראטים בארבע עונות. תודה.

  • מאץ' says:

    אם נלכד את כל ההערות…
    1: יהיה סיוט לגדל אותה – היכולת הפולנית להגיד “הענקתי לך חיים” מתבטלת לחלוטין, וזה חתיכת חוב שהיא תזכור לאמא שלה כל פעם שהיא תרצה צעצוע (ואז בגד, ואז אוטו) חדש…
    2: כאילו זה יפריע לאנשים לשחק את השטות עם הכדורים הצבעוניים (נו, כמו טטריס אבל מסתובב), שזה ממילא כל מה שלפטופיסטים עושים אצלנו בחוג…
    14: הרשת שלי! מתחילה לקרום עור וגידים! לעולם לא עוד, אתה שומע, מי שלא תהיה (או תהיי) שגנב ברוע צרוף את בית השינה שלי? לעולם לא עוד!
    16: הו! זה… זה יפהפה! אתה חושב שהם יסכימו לתת לי אותו, עכשיו שהם לא משתמשים בו? אני בטוחה שאבא שלי יצליח לעשות ממנו עציץ… (תחושת הפליאה למראה הקוים החלקים, שלא לדבר על עד כמה זה… שחור, זה כל כך שחור, בנאדם, גברה על התגובה ההגיונית יותר: היי, אני מכירה כמה סרטי אקשן-זבל-טרוריסטים-מרושעים שהתחילו בדיוק ככה).
    17: תזכורת לעצמי – אם אי פעם יוצא לך לעלות על מטוס לארה”ב, ללבוש חזיה נורמלית.
    19: ולחשוב שהוא כמעט שכנע אותי! אה, רגע, לא, חשבתי על משהו אחר.
    22: כשאומרים לי “ניסוי מדעי בבני אדם” אני כמובן חושבת על עוזרת מחקר מקסימה שעובדת קשה במרתפי הר הצופים בעבור שכר רעב, וכמובן על השאלות הגדולות באמת – מתי? כמה נבדקים? כמה אלקטרודות?… אבל לרקורד: יצא לי להאכיל את הנבדקים שלי שוקולד כדי לשמח אותם בניסויים ארוכים. זו מדיניות המעבדה. :)
    23: טובים? תלוי את מי אתה שואל – ילד בן 21 מת בסיפור הזה… אבל על מי אני עובדת? גם אני חתומה על כרטיס כזה (לא שמישהו ירצה את האברים שלי בכל מקרה).
    24: חמוווד! וכשיהיה להם מאגר שירים קצת יותר גדול אז בכלל.
    25: קצת חסר לי לא תרצח, והאמת שלא מתתי על הדברות שלהם – אלה דברים שנשמעים כמו רעיונות מוצלחים (“חיי את החיים היחידים שיש לך במלואם”), בצורה מתנשאת, מובנת מאליה ומעצבנת שכזו… מה זה קשור לאתאיזם או לאתיקה, בכלל? ואם בא לי לבזבז את החיים היחידים שיש לי באומללות, אז מה? זה עושה אותי אדם פחות טוב? אתאיסטית פחות ראויה? לא אתית?

    אוף. נגמר. הגיע הזמן להתמודד עם מסיבת הפיג’מות של ילדות בנות 14 בסלון (מי אמר שאין גהנום?) או לחזור לעבודה הסמינריונית. כנראה – הו, האימה, האימה – ששניהם.

  • Nihau says:

    את יסודית את.

  • מאץ' says:

    רק בעונת הבחינות, ורק במה שלא קשור ללימודים, לצערי.

  • אלודאה says:

    התקופה היחידה בחיי שבה הבית שלנו היה נקי היתה בתקופות בחינות. מה נקי? ממורק. אפילו לאמא שלי לא היו תלונות!

  • Nihau says:

    כמובן! כלל מספר אחת לניקוי – מצא\י משהו חשוב לעשות שעבודתו מחייבת ישיבה על התחת וריכוז מסיבי על הרבה חתיכות נייר יבשושי ומיד יגיע המרץ לעשות את כל ניקוי הפסח שרק אפשר לשנוא בכל שאר ימות השנה.

  • מאץ' says:

    זה לא עובד אצלי. בעיקר לא כשאני לומדת ליד מחשב – אני עושה רק שניה הפסקה, רק נלחץ על הרפרש הזה, ונבדוק אם הגיע לי מייל, מהעבודה, נו, זה חשוב, היי, יש לי מייל חדש, לא מהעבודה, אבל יש בו לינק, אני רק אבדוק מה יקרה אם אני אלחץ על הלינק…
    נו טוב, תמיד יש את מחר (שזה לא נכון, המחרים בהחלט נגמרים בשלב מסוים, אבל אני טובה בלשקר לעצמי).

  • Nihau says:

    internet is a mixed blessing
    one one hand I cannot do research without it since I really do need it for article search
    one the other hand it has emails… and links… and online games… and blogs… and forums…

  • Eran says:

    הממ… עכשיו יש לי תקופת בחינות. אולי אני אנקה את הבית. אין לי מה לעשות השבוע חוץ ממפגשים של אור ירוק וערב משחקים ויום הזיכרון ויום העצמאות ועוד ערב משחקים ושמירת לילה… אולי אני אדחה את זה לשבוע הבא.

    The Internet. It’s all about restraint.