משעזעי ומענייני השבוע – 17/04/2k8

1) לבן אדם אחד נפלו על הבית חמישה מטאורים מאז נובמבר האחרון. הסיבה הסבירה? “חייזרים מטווחים אותי. כנראה עצבנתי אותם אבל אני לא יודע איך.”

2) מחקר חדש ממערב וירג’יניה: ילדים ששיחקו Dance Dance Revolution השמינו פחות מילדים שלא שחקו. טוב שהוכיחו שהתעמלות זה טוב אחרת לא הייתי בטוח.

3) הדמייה של הסופה הגדולה של צדק על בועת סבון. כמובן. איך אפשר לחשוב אחרת.

4) גם מדענים משתמשים בסמים. 70% מקוראי המגזין המדעי הבין-לאומי “טבע” הודו בשימוש בסמים להגברת היכולת המנטלית. 80% אמרו שצריך להרשות את השימוש בסמים האלו.

5) IBM חוזרים לעשות דברים טובים: עוד לפני מחשוב קוונטי, ייצא לנו מ-IBM סוג חדש של זיכרון שצריך לשלב את המהירות של RAM והמחיר של צלחות HDD. בתקווה רבה.

6) בהמשך לפינתנו “מה טוב במשחקי מחשב”: סקר חדש. רק 3% מהילדים אומרים שהם לא משחקים בשום משחק וידאו שהוא. חצי מהנשאלים חושבים שמשחקים בכיתה יעזרו להם ללמוד. רק 16% מהמורים, 15% מהמנהלים ו-19% מההורים חושבים אותו הדבר. 11% מהמורים אמרו שהם כבר משתמשים במשחקים בלימודים ורואים הצלחה.
ועוד חדשות טובות לגיימרים: לפחות לפי בן אדם אחד (אבל בן אדם חשוב) הוליווד מפחדת מתעשיית המשחקים – החשש הוא ש-GTAIV יהרוג את Iron Man ושיש יותר תוכן במשחקים היום מאשר בסרטים.

7) ידוע שמדענים עושים הרבה דברים מוזרים לעכברים בשביל לקדם את המדע. עכשיו דווקא יותר טוב להיות עכבר כי במחקר זה גרמו לעכברים להתמכר לסמים כדי לבדוק את ההרגל הרע ואיך הוא משפיע אחרי שהעכבר, אה… אדם כבר נקי.

8) איכות הסביבה השבוע: עץ ברזילאי מפיק שמן שמפעיל מנועי דיזל. צוות של מהנדסים שעוד לא עברו שיעור נהיגה בנו רכב שנוסע כמעט 3000 מייל לגלון. פרויקט חדש לאנרגיה מתחדשת: אנרגיה תרמו-סולארית. סקירה חדשה של הנתונים צופה עלייה מטרידה יותר בגובה פני הים: 1.5 מטר עד סוף המאה. ובינתיים, בגרינלנד, בגלל שינוי האקלים, נוצרים אגמים שזורמים לאוקיינוס מהר יותר ממפלי ניאגרה. אבל, במקומות אחרים בעולם, מסתבר שאחזקה פרטית של טיגריסים עוזרת להציל את הגזע ולשמור עליו.

9) איך יודעים שחוקי הפטנטים מטומטמים וצריכים להיפטר מהם? כשפטנט על שיטת טיסה מונעת את הצלתו של לווין תקשורת כושל.

10) ככה בונים שערים לוגיים פשוטים עם חפצים הנמצאים בבית. זאת אומרת, לגו ודומינו.

11) רובוט השבוע: עושה דברים שעדיף לא לדבר עליהם. שובר שיאי הליכה ויעילות.

12) הנה מחקר שגורם לי לחשוב מחדש על סיפור שקראתי לא מזמן: מסתבר שהרגע שבו אנחנו מודעים לבחירה מסוימת, מגיע אחרי שהיא כבר נעשתה. האם באמת יש רצון חופשי?

13) הרוסים מתכננים לבנות Space Yard. הדף הוא תרגום מרוסית אבל עדיין מעניין.

14) האם אלוהים משתמש ב-Firefox? כי הלוגו הזה נראה לי מוכר מאיפה שהוא.

15) מחקר חדש, שכנראה היה הפוגה קלה בין החיפוש אחר התרופה לאיידס ובניית המחשב הבא, מראה למה קשה לשחקני בייסבול לתפוס כדור שעף כמעט ישר למעלה מהמחבט.

16) שטיח מעופף אולי אין לנו אבל שטיח ממונע יש. ה-CyberCarpet, עוד שלב בדרך אל ה-Holodeck.

17) יש פה איזה סיני אחד שחושב שהוא MC Hammer. הוא דווקא לא רע אבל בהחלט נראה שהשיר ארוך לו מדי. והאמא הסורגת ברקע קצת לא מתאימה לקטע.

18) וקצח חמידות בשביל הטעם הטוב: ברווזים בנפילה חופשית.

19) אני שמח שלפחות לפינים מספיק משעמם בשביל לעשות שטויות בסופרמרקט.

20) ה-Rocket Racing League תפתח שעריה במירוץ ראווה בתחילת אוגוסט. שני מטוסים מיוחדים מצוידים במנועים רקטיים של חברת ארמדילו (החברה של ג’ון קארמק) יעלו לשמיים ויתחרו.

21) “You Called Down the Thunder?” אמרה משעשעת של ה-Ghost מ-Starcraft. אבל יש מדענים שמנסים לעשות בדיוק עם זה. כל מה שצריך זה מערכת כיוונון עדינה, חתיכת שמיים מלאה עננים ולייזר טרה-וואט. השאלה היחידה שלי היא: למה זה טוב אם עוד לכם דרך להפיק חשמל מברקים?

22) 50 שנה אחרי שהפציצו את איי ביקיני אטול עם פצצת מימן, רצועת האלמוגים שם נראית דווקא לא רע. הקוקוסים שם, לעומת זאת, רדיואקטיבים.

23) מבין כל הדברים היפניים שהולכים להוליווד, עכשיו גם Ghost in the Shell.

24) שרות בתי הסוהר של אוקלהומה הצליחו, במכה מטומטמת אחת, גם לשחרר לחלל האינטרנט את מאגר סוטי המין שלהם וגם לאפשר לכל מי שיודע קצת SQL להוסיף את מי שהוא רוצה למאגר. מעניין מי ניצל את ההזדמנות החד פעמית הזאת?

25) שיא חדש בהצעת הנישואים הכי חנונית שיש: מתכנת מניו-ג’רזי יצר גרסת DS (כבר מאמץ לא פשוט בפני עצמו) של משחק בשם Bejewled של PopCap Games בצורה שכשחברתו תגיע לתוצאה מסוימת, המשחק יציג טבעת והצעת נישואין. תגובת החברה המפתחת: “כל הכבוד. הנה 200 עותקים של המשחק לאורחי החתונה ו-1,000 דולר לעיצוב תפאורה של אבני חן.”
למה להם לכעוס? הוא חסך להם פיתוח ל-DS.


Posted in No Category by with 3 comments.

Comments

  • ניהאו says:

    לגבי 12…
    אי אפשר להפריד בין הקיום הפיסקלי ביולוגי כימי שלך לבין המהות שלך כאדם חושב.
    אתה לא איזה ישות רוחנית שגרה בתוך איבר אפור מתחת לעצמות הגולגולת. אתה המכלול כולו ויותר ממנו.
    אז אם מצאו שיש הבדל של X שניות בין זיהוי התחלת תגובה לפי ההחלטה שלך על משהו לבין הדיווח שלך על ההחלטה הזו זה לא משנה את העובדה שאתה כמכלול עשית את ההחלטה.
    כל הסיבות שלך להחלטה נשארות רלוונטיות בדיוק באותה המידה.
    מדעי הרוח והניורולוגים מחלקים את היכולת הקוגניטיבית האנושית לסעיפים ותתי סעיפים – בדומה לבחינת מעיל כאסופה של חוטים וחלקי עור וכפתורים ורוכסן וכן הלאה וכל הדברים הנפרדים האילה לא שווי ערך לשלם שהוא מעיל.
    בסופו של יום הדרך לתפקד בפועל עוברת דרך הרבה מאוד קיצורי דרך וכללי אצבע. תאי המוח אינם מסודרים בקווים לודיים ישרים וזה מכוון- זה נותן גמישות למערכת ומקום לאינטואציה ושאר אלמנטים שאנחנו יכולים לעשות ומחשבים עדיין לא.
    הסיבה העיקרית לכך שמחשבים לא יכולים לעשות דברים שאנחנו כן היא שאנחנו לא יודעים איך אנחנו עושים אותם אז אין לנו מושג איך ללמד מחשב לעשות אותם.
    שורה תחתונה- מגיע לך יותר קרדיט על היותך איש חושב, אינטיליגנטי ובעל אחראיות להחלטותיו.

  • Eran says:

    מסכים לחלוטין. אבל איפה התודעה נכנסת למשוואה ומה התפקיד שלה?

  • ניהאו says:

    כמו מיקום האלקטרונים בטבעת הקסן- אף אחד לא יודע.
    רשמית הם מסתובבים בטבעת שמן ענן של נוכחות.
    כנ”ל גם התודעה במוח.