משעזעי ומענייני השבוע – 27/03/2k8

1) טרי פראצ’ט תורם מיליון דולר לחקר אצלהיימר. מישהו, הרי, צריך לתקן אותו כדי שהוא ימשיך לכתוב.

2) אוסטראלי בשם איאן החליט על מעשה מעט דרסטי. אחרי הגירושין הוא רוצה להיפטר מכל מה שמזכיר לו את העבר ולכן הוא מוכר את כל החיים שלו ב-eBay. בית, מכונית, אופנוע, אופנוע-ים, קשרים עם החברים שלו ואת העבודה שלו עלו לאתר המכירות עם תג התחלתי של כ-400,000 דולר. מישהו רוצה לקנות חיים של מישהו אחר?

3) ככה צריך לנגן סימפוניות: עם רולרבליידס, כפיות ובקבוקי יין.

4) טריילר חדש: The Waldo Ultimatum. בקרוב בקולנוע. :)

5) נניח ואתה חוקר צעיר ומבטיח שמחפש להתקדם בתחום הננוטכנולוגיה. אבל מה תעשה כשהציוד שאתה צריך מתחיל בכמה מיליוני דולרים? Rent-A-Lab!

6) כבר אמרנו שעל טיטאן יש אוקיינוסים של תרכובות פחמן אבל עכשיו, עם מידע חדש מקאסיני, אנחנו יודעים שהוא כנראה מורכב משכבה של קרח שצפה על אוקיינוס של מים ואמוניה. מה ששם את טיטאן בתור הגוף שהכי כדאי לחפש בו חיים בתוך מערכת השמש.

7) איכות הסביבה השבוע: כמובן שכדאי ומומלץ לעבור לתאורה על ידי נורות פלורוסנט קומפקטיות אבל נא להיזהר אם הן נשברות ושימו לב כשנפטרים מהן (אם הן מפסיקות לעבוד); מוסד ה-X-Prize הכריז על תחרות חדשה – תחרות למכוניות יעילות וירוקות; מימן הוא כנראה דלק העתיד לפי מה שאומרים. הוא קל, נקי והבעיה העיקרית היא שקשה לאחסן אותו. מה עושים? שמים אותו בתוך כדורי באקי. זה יעבוד.

8) אוסטראלי השתמש ב”תא התאבדות” כדי להרוג את עצמו. מסתבר שאפשר להשיג את התוכניות באינטרנט. אולי כדאי להשיג אחד לאגודה. בשביל כל אלו שרוצים את מכונת הזמן או מפצל האישיות, כמובן.

9) חוקרים בקליפורניה ייצרו שריר מלאכותי מסיבי פחמן שמייצר חשמל ומרפא את עצמו. כנראה הכי קרוב שיש עכשיו לדבר האמיתי.

10) מחקר חדש טוען: אפשר לקנות אושר בכסף. אבל רק אם תתרמו או תוציאו אותו על אחרים.

11) כוכב לכת חוץ-מערכתי חדש הוא כנראה הכי נוח לגילוי (תודות לגודלו וקירבתו לכוכב שלו) אבל, למרות שזיהו בו מולקולות מתאן, הוא כנראה המקום הכי גרוע לקיום חיים (בגלל היותו “צדק חם”).

12) ברוכים הבאים לגלריית קעקועי האנטומיה. מגניב ומשעשע.

13) שתל ראייה לעיוורים. מכשיר שיושתל במוח, ובעזרת משקפיים מיוחדים, יעביר את המסרים האופטיים ישירות לעצב הראיה. רק שלא יהיו תלונות על פיקסליזציה.

14) רובוט השבוע: מטפס על סלעים ומייצב את עצמו תוך כדי. מניח כבלים גדולים מתחת למים. נראה ומתפקד כמו עטלף (אבל עדיין לא מספיק קטן). עוזר למנתחים לבצע ניתוחי לב בביטחה. לא ינפנף בכנפיים כמו ציפור אבל הרובוט המרחף של שבוע הבא כבר יהיה Ornithopter.

15) עוד לא בדיוק הולודק אבל ה-VirtuSphere הוא בהחלט צעד בכיוון הנכון.

16) חלומות צלולים זה מגניב אבל קשה לביצוע. לא עוד. קבלו את ה-Nova Dreamer. המכשיר שיעזור לכם לחוות חלומות צלולים.

17) מסתבר שמותגים משפיעים עלינו מעבר למה שאנחנו חושבים. סטודנטים שנחשפו ללוגו של אפל ברמה התת-הכרתית הציגו רעיונות יצירתיים יותר מאשר אלו שנחשפו ללוגו של יבמ. האם לוגו פשוט מספיק בשביל לגרום לנו “לחשוב אחרת”?

18) מיקרוסופט ו-EA חתמו על הסכם רב-שנתי לפיו יופיעו פרסומות במשחקי הספורט Need for Speed ו-Burnout. האם פרסומות על שלטים בצד הכביש מוסיפים או מחסירים ממשחקי המירוץ?

19) האם האמריקנים עד כדי כך בפאניקה? עד כדי כך שהם עוצרים משחק קמפוס משעשע (Humans vs. Zombies) בגלל שהתלמידים מסתובבים עם כלי נשק בתוך שטחי האוניברסיטה? לאף אחד לא אכפת שהנשקים הם נשקי צעצוע גדולים בצהוב וכחול שכתוב על הצד שלהם Nerf?

20) ובהמשך לדיון: “אז מה טוב במשחקי מחשב?” התשובה הנוכחית: משחקי מחשב מלמדים ילדים יותר טוב מאשר בשיטה הרגילה.

21) האם יכול להיות שאפל הולכת בדרך המיקרוסופט ודוחפת לאנשים סאפארי דרך העדכון האוטומטי של iTunes? לא. לא יכול להיות. נכון?

22) מסתבר שאפשר לפרוץ, ממש לפרוץ, למכשירי בריאות מסוימים כמו קוצבי לב. מומחים צופים סכנה גוברת בעתיד כשלמכשירים האלו יהיו יותר ויותר יכולות אלחוטיות. האם בעתיד יהיה אפשר לפרוץ למכשיר שמספק פעימות קבועות למוח? זה נותן לי רעיון לסיפור. :)

23) לכל מי שעדיין יש לגו בבית: תנו לדמויות שלכם חימוש טוב. נגנב מאחי.

24) הרבה אנשים אומרים שצריך לשמור על כדור הארץ אבל אסטרונום אחד יוצא בהצהרה קצת אחרת: Save the Moon! אנחנו נצטרך אותו בשביל לתצפת גלי רדיו.

25) הברק פוצח. מדענים מאוניברסיטת Penn State פיתחו מודל שמסביר את כל האפשרויות המוכרות לברקים. עכשיו, מתי אפשר להפוך את זה למדע ישים?

26) אני נותן הרבה קישורים לאתר Technovelgy. אני מאוד אוהב את האתר הזה כאתר חדשות וכרפרנס להמצאות במדע בדיוני. אבל מה שראיתי השבוע ממש הפתיע אותי. מסתבר שדיוויד ברין המציא את Web 2.0 בספר בשם Earth לפני כמעט 20 שנה.

27) תחנת החלל הבין-לאומית היא יותר מתצפית מעניינת. עורכים בה ניסויים חשובים ביותר בביולוגיה וכימיה ו… אווירודינמיקה. הידעתם שבומרנג הנזרק בנפילה חופשית פועל בדיוק כמו בומרנג על כדור הארץ? רק אל תנסו לזרוק אותו בריק.

28) מה הסיכוי שבעתיד אפל וגוגל יהיו שנואות כמו מיקרוסופט? האם הנטייה של אפל לנעול את התוכנה והמכשירים שלה והעובדה שגוגל שולטת בשוק החיפוש והפרסום באינטרנט יגרמו לנו להושיב אותן על כס הרשע ליד ביל גייטס?

29) מתחילים לפרק את מאיץ החלקיקים של קולומביה, הציקלוטרון שעזר להתחיל את העידן הגרעיני. יש עד יום שני ללכת לראות אותו שלם. אני חושב שזה נכון. למרות שהוא נדבך חשוב בהתקדמות שלנו, אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לבזבז משאבים. כן, צריך לזכור אותו (לצלם אותו או לסרוק אותו אפילו) אבל אם הוא סיים את תפקידו אז הוא יכול, כמו כל בן-אדם הגיוני שהגיע לסוף חייו, לתרום את איבריו.

30) ארגון חדש בשם ה-InVitro Foundation מציע מוצר חדש ומעניין: חלקי חיות למאכל המיוצרים מתאי גזע של חיות אמיתיות. זה יכול להיות אוכל מעניין אבל אני חושב שהבעיה המרכזית היא לא באוכלוסיית הבקר אלא באוכלוסיית האדם.

31) אם יש מישהי שעוד דואגת לרובוטים החמודים שעל מאדים אז הנה חדשה מלבבת: נאסא חזרה בה מקיצוץ בתקציב שלהם ובקרוב הם הולכים לקבל אח קטן וחזק יותר.

32) מסתבר שבשביל לבנות משאית בשביל הירח לא צריך להיות מדען טילים. מי שרוצה לראות אותה בפעולה יצטרך להגיע לפארק במדינת וושינגטון בתחילת יוני.

33) עכברים הוכנסו למצב של השהיית חיים על ידי ריח של ביצים רקובות. או משהו כזה. בכל זאת מעניין. הקפאה קריוגנית בלי עניין ההקפאה.

34) בשביל הסיפורים האלו בדיוק אני קורא את ג’ימונדו, בשביל ההרגשה הטובה: אח אובד חזר אל חיק משפחתו בדיוק בשביל להציל את אחיו הצעיר על ידי תרומת כלייה.

35) והנה עוד אחד: מסתבר שבקנדה יש להם בעיית בריונות בבתי הספר בדיוק כמו בארצות הברית וילד צעיר אחד סבל התעללות מילולית ואיומים בגלל שהחליט להגיע ללימודים עם חולצה ורודה. בשביל לתת דוגמה ולצאת כנגד, שני בנים ותיקים יותר באו לבושים בורוד והציעו חולצות ורודות לכל מי שרצה. קרוב לחצי מ-830 התלמידים בבית הספר לבשו ורוד באותו היום. הבריונים התעצבנו קשות והוכרז על ‘יום נגד בריונות’ ביום חמישי השני של שנת הלימודים בנובה סקוטיה וב-27 לפברואר בקולומביה הבריטית שיאופיין על ידי סובלנות ולבישת ורוד.

36) וכאילו זה מה שהיה חסר כדי שהעולם יהיה יותר טוב: לפני כמה ימים ניו-יורק ערכה את “יום קרב הכריות השנתי.”

37) וכדי שלא ישעמם לנו בשנים הקרובות, חברה בשם Xcor הכריזה על ה-Lynx, מין בן דוד קטן של Space Ship Two (וגר איתו באותה שכונה) המכונה “מכונית הספורט של החלל” שמסוגל לקחת נוסע ביחד עם טייס או מטען קטן לגבול החלל ובחזרה.

38) הפתרון לקובייה ההונגרית כבר קיים וידוע אבל עכשיו מתמטיקאי מסטאנפורד הוכיח שאפשר לפתור כל בלגון של הקובייה בלא יותר מ-25 מהלכים. לקח לו 1500 שעות על מחשב חזק אבל הוא הגיע לזה. צופים שהגבול הנמוך ביותר הוא 20 אבל זה כנראה ייקח עוד כמה שנים. מישהו רוצה פרוייקט סמסטר במתמטיקה או מדמ”ח?

39) ארצות הברית מאוד לא נחמדה כשמדובר בהפרה של זכויות יוצרים השייכים לתושביה אבל לא ממהרת להתאים את עצמה לטענות זהות נגדה. השאלה המעניינת היא, אחרי מספר שנים בהם החלטות של ה-WTO לא מתקיימות, מה הם יכולים לעשות נגד מעצמת העל הגדולה ביותר בעולם?


Posted in Less Interesting News by with 12 comments.

Comments

  • מאץ' says:

    אני חושבת שהשאלה אמורה להיות: מישהו רוצה לקנות חיים כל כך גרועים שהמישהו שהם שלו במקור החליט למכור אותם באיביי?

  • מאץ' says:

    או! היי! תמיד אמרתי שאם אני אי פעם אעשה קעקוע, זה יהיה לב אמיתי מעל הלב. אבל יותר קטן (ואדום, לא שחור).

  • בוב says:

    אהבתי את ההוא שקיעקע את הוורידים על היד שלו. עושה חיים קלים לחובשים :P

    ראיתי תוכנית על ההקפאה הקריוגנים (בלי הקפאה)
    באותה תוכנית הראו בחורה שהייתה בלי דופק במשך יותר מ40 שעות. הסיבה שהיא שרדה – המח שלה התקרר לטמפרטורה מאוד נמוכה לפני שהדם שלה הפסיק לזרום. (זה על רגל אחת, זה קצת יותר מסובך מזה.)

  • Nihau says:

    לגבי 6- דורון קאלו חוקר בימים אלו ממש איך חיים יכולים לשרוד ולהתפתח בתנאים דומים על כדור הארץ- בעיקר בכוכים תת מימיים בתוך קרחונים באנטרקטיקה…
    מגניב לשמוע אותו מספר על זה.
    כנראה לא כל כך מגניב לבצע שעות ארוכות של עבודה קשה כדי למצוא את התשובות.

  • Eran says:

    – אני לא חושב שהחיים שלו עד כדי כך גרועים שהוא נפטר מהם. הוא רק התגרש ורוצה להיפטר מכל מה שמזכיר לו את אשתו.
    – גם אני חושב שקעקוע זה משהו שאני ארצה לעשות מתישהו וזה נותן לי רעיון. יותר אהבתי את זה עם הקעקוע של השרירים.
    – אז דורון נוסע לאנטרטיקה לחקור את האגם התת-קרחי? אם אני לא טועה, הם כבר פרצו אותו.

  • מאץ' says:

    או, אני אף פעם לא באמת אעשה קעקוע. אני מחליפה את האישיות שלי לעיתים קרובות מדי לסמן את עצמי בצורה קבועה. ברגע שיהיה לי קעקוע, אני אצטרך להיפטר מחצי מהאישיויות שיש לי בארון, ולארגן לי חדשות שיתאימו לו, ואז צריך להסתבך עם התאמת צבעים, וקניות, ושיחות נפש אל תוך הלילה להכיר את החברים החדשים… יותר מדי מאמץ בשביל קישוט שיימאס עלי תוך שבועיים.

  • Eran says:

    זה למה צריך לחשוב טוב טוב לפני שעושים קעקוע. כיום אפשר להסיר אחד דיי בקלות אבל לא כדאי לבנות על זה. כבר ראיתי מספר דוגמאות ואני עדיין חושב על מה אני רוצה, מה אני רוצה להטמיע בגוף שלי באופן תמידי.

  • Nihau says:

    I want one that is holographic, can move of its own, has artificial intelligence and enough memory to whisper memos and important things in my ear when it passes by it on strategic occassions

  • Nihau says:

    ooo, I forgot!
    it also should be able to glow in the dark by choice and to have a dragon-pheonix shape.

  • מאץ' says:

    ואם אפשר שהוא לא יהיה רצחני כמו זה שבתיקים באפלה, נראה לי שהיקום באופן כללי יעריך את זה.