משעזעי ומענייני השבוע – 13/03/2k8

1) כי את הגיימרים אי אפשר לעצור: אביזרי הלייזר של Halo 3 שוחררו. צפו לחרב אנרגיה בקרוב.

2) הסיפור הזה פשוט עצוב. וזה באמת מעצבן כמה חברות יכולות להיות מטומטמות ועוינות לצרכנים שלהם: שחקן חביב וטוב הזמין את ה-XBox 360 שלו מראש ושמר עליה טוב טוב. הוא לקח אותה לכל הנסיעות שלו ואסף חתימות מצוות הפיתוח שלה, יוצרי הסדרה Red vs. Blue, כמה אנשים מ-Bungie Studios וציור מושקע של ה-Master Chief. ואז ה-XBox מתה. אז הוא שלח אותה לתיקון עם כל בקשה ואזהרה אפשרית לשמור על העטיפה המקורית של המכונה איך שהיא ולשלוח אותה בחזרה תקינה. אז מה עשו בשירות של מיקרוסופט? שלחו לו בחזרה את הקופסה שלו… נקייה ללא רבב. אני כנראה כבר הייתי בדרך לרצוח מישהו. ולא רק בגלל שהיא בטח הייתה שווה כמה אלפי דולרים איך שהיא נראתה.

3) תרופה לאיידס?

4) 35 אנשים בארצות הברית מתים מדי יום. לא בגלל מחלות או עישון או פגיעה באקלים, רק בגלל שהנתונים שלהם מוכנסים בטעות למאגר הביטוח הלאומי. הם בעצם דיי בחיים.

5) מדיח כלים שהוא גם Transformer. נכון שגם אתם רוצים? העובדה שאפשר לשטוף כמות קטנה של כלים או כמו גדולה היא לא חשובה. רק חשוב שהוא Transformer.

6) לכל מי שלא יודע, לספרים יש הרבה כוח. בקליבלנד, ספרים מספקים נקודת איחוד לאנשים חסרי בית ועוזרים להם להתמודד עם הצרות שבחיים שלהם. וחוץ מזה, ספרים גם מהווים מין ‘הגנה עצמית’ למוח שלכם. קוראי ספרים מתפקדים טוב במבחנים קוגניטיביים גם אחרי חשיפה לחומרים מסוכנים.

7) האטימות הדתית מדהימה אותי בכל פעם מחדש: הזהרו כשאתם משחקים בבעל ואישה! אם קידשת את ידידתך בבייגלה והיו שם עדים אז אתם רשמית נשואים ואז אם האישה תינשא מחדש ללא גירושין, בניה יהיו ממזרים. פה תהיה הנקודה שבה אני מוסיף עוד מחשבות בנושא אבל דבר כזה פשוט מרסק לי את רכבת המחשבות מרוב טמטום.

8) אולי אני גם צריך לפתוח קטגוריה חדשה של “מציאות מוגברת השבוע”: והשבוע… באוניברסיטת טוקיו בנו משקפיי וידאו חכמות שמקליטות ושומרות כל מה שהחובש רואה ומקטלגות את זה לאחר כך לחיפוש או עיון. מי שמרכיב אותן לעולם לא יאבד את המפתחות.

9) כבר אמרנו שמדענים פתרו את בעיית “גל הפקק” כשפקקי תנועה מופיעים משום מקום ונעלמים. אבל עכשיו אפשר לראות הדגמה של התיאוריה בעולם האמיתי.

10) רובוט השבוע: ינקה את המטבח שלכם כי כנראה שאתם לא תעשו את זה; יזדחל בתוך בניינים שעברו רעידת אדמה על ידי דחיפת מכשולים סביבו; “Has Retractable Wings Too!”; יפטרל בשכונה ויירה מים קרים על סוחרים סמים; ילמד אתכם לנגן על תופים; יורכב בחלל ויעזור לאסטרונאוטים בהליכות חלל שלהם מחוץ ל-ISS; יחפש את האשפה שלכם ויעזור לכם להיפטר ממנה תוך כדי שהוא נראה חמוד; ישחק משחקים עם עצמו. לא צריך אותך או את הווקי.

11) מחקר חדש טוען שהמעברים משעון קיץ לשעון חורף סתם מבזבזים כסף ולא חוסכים אותו, שהחסכון בתאורה מקוזז על ידי עלויות הקירור באחר הצהריים והחימום בבוקר. האם הגיע הזמן להפסיק עם השטות הזאת? או אולי למצוא שטות חכמה יותר?

12) ועכשיו לחדשות “איראן-ישראל היום”: ידיעה צצה מטהרן לפיה ממשלת איראן תחסום את הגישה לאינטרנט כמעט לגמרי בזמן תקופת “הבחירות” הבאה. הממשלה תחסום מהירויות גבוהות יותר ואתרים אותם היא מחשיבה כ”לא מתאימים” מבחינה פוליטית או דתית. הלוואי עלינו כזאת ממשלה, לפחות באיראן הם דופקים את האזרחים מקדימה ולא מאחורה.

13) הג’ויסטיק חוזר! והפעם בצורה מגנטית ותלת ממדית. מאוד דומה לממשק שתכננתי בשביל החלליות המלדיריות אבל לא מספיק קרוב.

14) דארפא עובדת בשיתוף פעולה עם בוינג לבנות נחיל של חלליות אוטונומיות שפועלות ביחד בצורה מבוזרת ומסוגלות לבצע פעולות מסוימות בשיתוף פעולה. שוב פעם, האם מישהו לא ראה את סדרת Terminator? האם מישהו צריך רענון? כי אפשר לארגן את זה.

15) תודה רבה לרדיוהד ול-Nine Inch Nails שהביאונו עד הלום. אחרי ניסוי ה”שלמו לנו מה שאתם רוצים תמורת האלבום” של רדיוהד, טרנט רזנור החליט גם למכור את האלבום החדש של הלהקה שלו דרך האינטרנט. תוך יומיים הוא הרוויח כמעט מיליון דולר רק על החבילה המוגבלת. האם אנחנו באמת צריכים את חברות הפצת המוזיקה?

16) זה סרטון ממש קלאסי. כי כולנו אוהבים חיות, נכון?

17) בקובה, מסתבר, להתחבר לאינטרנט זה יקר מדי וקשה מדי. אז האנשים מעבירים חדשות דרך מקלות מידע וזכרונות הבזק. מגניב! עוד רעיון למרוצללים.

18) לפני שיוצאים לשיט (As in Sailing, numbnuts) כדאי לבדוק את מזג האוויר ואת טמפרטורת המים ומצב הגלים וגם איפה אמורים להיות הלוויתנים.

19) האם החלקנו לגמרי על השכל? האם לנהל קבוצת למידה ב-Facebook שונה לחלוטין מקבוצה נוספת המתארגנת בספריה, בחווה או בחדר של חבר? האם היא נחשבת רמאות? האם כל מי שמבוגר יותר מ-50 כיום כל כך תקוע בתקופת האבן שהוא לא מבין את האינטרנט בכלל?

20) It’s Time to Decorate! With Solar Powered Paint!

21) גיל היקום ידוע היום לדיוק חסר תקדים: 13.73 מיליארד שנים. פלוס/מינוס 120 מיליון. יש כאלה שיגידו שהוא לא נראה מבוגר יותר מ-6000. הם טועים.

22) לנאסא יש מחסור בפלוטוניום. כן, זאת עלולה להיות בעיה. אבל בכל מקרה… קשה שלא לגחך, לא?

23) השבוע באיכות הסביבה: עלווה סולארית לפרישה ידנית על צד בניין.

24) אני יודע שאמרתי שחתולים הם לא יעילים אבל בעלי החתולים יכולים להתנחם בידיעה הבאה: מחקר חדש מצא קשר בין בעלות על חתולים לבין בריאות הלב.

25) יש משפט שאומר: “לנשים שרוצות שיוויון עם גברים יש שאיפות נמוכות”. אני מטה את זה ואומר, “אני צריך לשאוף לשיוויון, אתן צריכות לשאוף להרבה יותר.” לחלל לדוגמה.

26) לכל חבריי לתואר ומדעני המחשב באשר הם: הנה שבע העבודות שתקוו שלא תצטרכו לבצע לעולם.

27) כל מי שהקדים וקנה את ה-Macbook Air, הזהרו. כי יש אנשים מטומטמים שלא מבינים קידמה ועלולים לחשוב שהוא “חפץ חשוד”. וכן, חלקם גם עובד באבטחה.

28) וול-מארט מכרו מחשב לינוקס ירוק ב-200 דולר ומחשב נייד ב-400. זול יותר מכמעט כל מחשב אחר, נקי, ונמכר כמו לחמניות, עד כדי כך שנגמר להם המלאי בחנויות שמכרו אותו. אז מה הם עושים? לא ממלאים מחדש ומפסיקים למכור אותו בחנויות הפיזיות כי “זה לא מה שהצרכנים שלהם מחפשים”. כן, בטח.

29) פאנאסוניק תתחיל למכור בקרוב טלוויזיות LCD ופלזמה “משוריינות” בזכוכית CRT. למה? כי כנראה שהרצועות הנוספות לשלט של ה-Wii לא מספיקות ואנשים עדיין משגרים את השלט שלהם אל המסך.

30) כל הכבוד לאפל על ה-SDK החדש של ה-iPhone. חוסמים את Skype, מתנגדים ל-Firefox ומשמידים את ההסבה של Java בגלל תנאי ההסכם של החבילה. מנסים להיות כמו מיקרוסופט?

31) מצב הבינה המלאכותית כיום? בעלת יכולת מנטלית השווה לזו של ילד בן חמש פחות או יותר. אני חושב שזה מגניב ומצפה למשחקים שיישמו את זה.

32) מחקר חדש (כן, אני יודע שהדגימה לא מספקת) טוען שמעשנים מסוגלים לעבד מידע כמו כל אדם אחר אבל לא לפעול לפיו. אולי באמת חלק מהקבוצה הזאת של האנשים שלא מסוגלים ללמוד נופלים לקטגוריית העישון?

33) Sub-Vocalizing Tech 2: ועכשיו Texas Instruments מייצרים מכשיר שקולט אותות עצביים למיתרי הקול וממיר אותם לקול בלי שהמשתמש יצטרך לדבר.

34) האם זה יכול להיות שתושבי שדרות תובעים את אולמרט על כך שאין להם לייזר להגנה על העיר? למען האמת, זה נשמע הגיוני וגם רעיון טוב. זה לא משהו שיצטרך לעמוד לבדו באמצע שדה קרב.

ועוד משהו שכדאי לאנשים לקרוא.


Posted in Less Interesting News by with 2 comments.

Comments

  • yaron says:

    15) YES! take that you blagards 

    30) when it came out i had a look at it, i got till the: you need to pay 100$ to be given the privladge to have us give even more people resones to buy our product because it will have even more functionality,
    and decided that apparently, the Bill Gates mental possession of Steve Jobs was still in full affect, and thus the sdk would suck as much as google’s android,
    the sad thing: according to a friend of mine the nokia S60 full support of python, which gives it more development capability then Android or Iphone

    31) small problem with the statement: human children can hold a conversation, AI has made great progress in language but it is no where near the level of a 5 year old yet,
    as for games, dude you have skillz, don’t sell yourself short by saying you want your opponents to be 5 year olders :P
    mind you this qdvancment is older then you think, but the meshing they did is impressive

  • Eran says:

    LOL

    BTW, I read about, and it’ll probably be on the next update, that some researchers are gearing up for the Turing test with no software that just maybe be a match for a human.