משעזעי ומענייני השבוע

1) עזבו את Guitar Hero. עכשיו הגיע הזמן ל-Air Guitar Hero.

2) מה עשו למען איכות הסביבה השבוע? צמחים שעירים מחזירים את אור השמש! ממציא רובה המים (מהנדס גרעין בהכשרתו) המציא מנוע חום ללא חלקים נעים שפועל ב-60% יעילות! חברת טאטה ההודית שיחררה את הנאנו, המכונית ב-2500 דולר שעושה 23 קילומטר לליטר (בינתיים אין מידע על ביצועים)! כבר כתבתי בעבר על המכונית המונעת באוויר דחוס. אז עכשיו אותה חברת טאטה ההודית תממן את הייצור של אותו מכונית ואולי נראה כאלו בכבישי אירופה בקיץ הזה!

3) בעולם בו אין מקום לדחוף כלום וכשיש אז הוא יקר, אנשים עוברים לספינות. אפשר לשים שם מאגרי מידע, לדוגמה.

4) במשחק שרצינו לשחק, עמיחי אמר שהוא יוציא את התוכנה מהמשחק בשביל לפשט את עניין הטכנולוגיה. הוא רצה רכיבים שאפשר להסיר ולהרכיב וכך לעשות מה שרוצים עם אלקטרוניקה. זה דווקא רעיון מעניין.

5) היי, ניהאו. האם יכול להיות שיהיו עוד סרטי Lensman?

6) נתגלה חור שחור ששוקל כמו גלקסיה קטנה. כמה? בערך פי 18 מיליארד מהשמש שלנו.

7)

64 words

8) ה-FBI החליטו בשביל גיימר אחד שלהכין כורים גרעיניים בבית של ההורים שלך זה לא רעיון טוב.

9) תצפית חדשה מובילה למסקנה מעניינת: היקום סופי אבל עטוף סביב עצמו. אז אם נטוס מספיק רחוק בכיוון מסוים נגיע למקום שבו התחלנו.

10) הוכרזו פרסי הדארווין ל-2007. והנה הם לפניכם.

11) תמיד ידעתי! מוזיקה בזמן העבודה, לא משנה איזו עבודה, משפרת את התפוקה.

12) והנה עוד משהו מעניין לבדוק: יש הרבה חיילים שמתעדים את החוויות שלהם בבלוג אבל הנה אחד שמתעד חוויות ממלחמה אחרת, מלחמת העולם הראשונה. האתר מקבץ את המכתבים שכתב לוחם מהמלחמה הגדולה, 90 שנה אחרי שנכתבו.

13) איברים מלאכותיים הנוצרים במעבדה, עכשיו במציאות. אומרים שם שכ-50,000 איש מתים כל שנהבארצות הברית בלבד כתוצאה מבעיות לב. ואני חושב לעצמי, כמה אנשים מתים בצורה שמשאירה את הלב שלהם תקין ובריא? וכמה מהם חתומים על כרטיס תרומת איברים?

14) מקלדות משעשעות לרוב. חלקן כבר נמכרות, חלקן בקרוב, רובם פשוט מוזרות מכדי לשים ליד הבלוק האפור שאתם קוראים לו מחשב.

15) אם צריך עוד סיבה לתבוע חברות גדולות, אז עכשיו תביעות חדשות מסמנות את HP ו-Compaq כמטרה בגלל מחשבים שהתפוצצו וגרמו לשרפות.

16) הנה קבוצה ראויה לשבח. Improv Everywhere ארגנה את ה“יום ללא מכנסיים” השביעי שלה. אז הם עושים את זה בינואר… בניו-יורק, פוטרלנד ושיקגו. וזה בלי לדבר על קנדה. אני חושב שלא הייתי יכול להצטרף גם אם רציתי.

17) עורכי דין בכמעט כל המדינות בארה”ב משדלים לתת להורים אפשרות למנוע מהילדים שלהם להרשם ל-MySpace. כאילו שזה יעזור. הרי ברור ש-Facebook יותר טוב. :)

18) טלפון סלולרי כעכבר תלת-מימדי אלחוטי? כנראה שבקרוב.

19) ומכיוון שסיפיליס היא המחלה הרשמית של מופע השוליים אז הידעתם? סיפיליס הגיעה מאמריקה.

20) דינוזארים היו חסרי מעצורים. לא רק כמו שאתם חושבים. חלקם קיימו יחסי מין בגיל ההתבגרות.

21) אני נורא אוהב את המשחק Alpha Centauri, בעיקר את איך שהוא בנוי ואיך שהוא מסופר. אחד הציטוטים שאני יותר אוהב ממנו הולך ככה:


Man’s unfailing capacity to believe what he prefers to be true rather than what the evidence shows to be likely and possible has always astounded me.
We long for a caring Universe which will save us from our childish mistakes, and in the face of mountains of evidence to the contrary we will pin all our hopes on the slimmest of doubts.
God has not been proven not to exist, therefore he must exist.
— Academician Prokhor Zakharov, “For I Have Tasted The Fruit”

זה מה שחשבתי כשקראתי שהרב הצבאי הראשי מתנגד לגיוס בנות ליחידות קרבות, בעיקר לשריון, כי “חיילות עם חיילים בצפיפות של טנק זה לא ישים. וגם נהגת של האמר זה לא ראוי.”
אז צר לי להודיע לך, אדוני הרבצ”ר, שהיו לנו בנות בטנקים בזמן האימון הגדודי האחרון. הם תיפקדו למופת ושמעתי מפקדים שאמרו שהם מעדיפים אותן. הבעיה היחידה הייתה שהדתיים בפלוגה לא רצו שהם יישנו במאהל שלהם. יצא לי גם לדבר איתן ועם מפעילות ההאמר והן מאוד גאות ומאוד מחשיבות את התפקיד שלהן, ובצדק.
לפי דעתי, אין שום סיבה שזה לא יעבוד. אם מבהירים לכל מי ומי שרוצה או רוצה להתגייס את התנאים שהיא או הוא עלולים לחיות בהם בתוך הטנק, ואם העונש אל כל מעשה לא ראוי בתוך הטנק, כל אפליה שהיא, יהיה כמו שאר העונשים על יחסים לא ראויים בין חיילים לחיילות שמחוץ לטנק, אין שום סיבה שזה לא יכול לעבוד.
כן, יש בנות שלא אוהבות את המחשבה של לחיות שעות ארוכות ואולי ימים בתוך טנק אבל בנות כאלו לא צריכות להתגייס לשריון ואם מישהי כן רוצה אז אני בטוח שאפשר למצוא את השיטה והיכולת כך שיהיה לה כמה שיותר נוח, עד כמה שיכול להיות נוח שם.

22) התמונות הראשונות של Messenger, התמונות הראשונות של חמה בכמה שנים טובות, פורסמו. למי שחובב אסטרונומיה. :)

23) ככה תשחזרו את הפלישה לנורמנדי עם שלושה אנשים בארבעה ימים

24) כנראה שעורכי הדין של פורד באמת יצאו מדעתם כי הם טוענים שפורד מחזיקה את הזכויות על כל תמונה של מכונית שלהם בכל מקום ובכל זמן.

25) מיקרוסופט שוב פעם משחקים אותה “אח גדול”. והפעם: פטנט למערכת שתחבר את המשתמש למחשב שלו בחיישני חילוף-חומרים אלחוטיים ותאפשר למנהל לעקוב אחרי העובדים שלו ביתר דיוק.

26) בבריטניה, אדם אחד ניסה למכור משחקים לא חוקיים לקבוצה של דייגים. כשגילה שלדייגים אין כסף, הוא החליף את המשחקים תמורת ארוחת סרטנים. השוטרים בכל זאת עצרו אותו.

27) ה-FDA האמריקני החליט שלא צריך שום תוויות מיוחדות על אוכל מחיות משוכפלות. משום מה, הם לא כללו כבשים ברשימת החיות שנתנו אבל זה לא מה שחשוב. מה שחשוב זה שספקי מזון מסוימים ושליש מאוכלוסיית ארצות הברית מתנגדת בכל תוקף להשתמש במוצרים כאלו.
ולמה? בכוונה כדי להתאכזר לחיות כשלא צריך? בכוונה לצוד חיות בסכנת הכחדה כשאין צורך? את זה אני באמת לא מבין.

28) ראו הוזהרתם, יום שבת הזה יהיה ה-19 לינואר 2008, בדיוק 30 שנה לפני באג ה-Y2K38, באג שנובע מהצורה בה UNIX סופרת זמן. באג זה עלול להשפיע על כל מערכת שמשתמשת בתוכנה הכתובה בשפת C ומערכות שמחשבות (הלוואות לדוגמה) 30 שנה קדימה עלולות להיתקל בבעיות.

29) מדענים הצליחו לשכפל עובר אנושי חדש מתא עור. האם לדתיים תהיה בעיה עם זה?


Posted in Less Interesting News by with 7 comments.

Comments

  • מאץ' says:

    לגבי 27: מה זאת אומרת, אוכל מחיות משוכפלות? האם לוקחים תא של חיה ויוצרים ממנו אברים שיהפכו לאוכל (כי אני כן רואה יתרון בסטייק שלא היה מודע, חי או חש כאב בדרך להפיכתו לסטייק, בהחלט!)? או שמשכפלים את החיה כולה, ואז הורגים אותה למאכל (וככה זה נשמע)?
    חוץ מזה, יש משהו מאוד בעייתי ב*ייצור* חיות למאכל. גם ככה יש תפיסה של בעלי חיים כמוצר, כמשהו חסר נפש וזכויות, שאפשר לשחוט, להתעלל בו, לעשות עליו ניסויים אכזריים למטרות שמפו, וכו’. הנדסה גנטית של חיות למזון מוצלח יותר, שיכפול בעלי חיים, אלה דברים מורכבים מבחינה אתית. ואני לא אומרת את זה רק בתור צמחונית… להסברים נוספים: המסעדה שבסוף היקום.

  • Nihau says:

    אני מקווה שכן :)
    אני מקווה שיעשו סדרה מצויירת מהם לפי הספרים.
    אבל הסיכוי קלוש.
    אין בספרים האלה סקס.
    אין בספרים האלה תלבושות חושפניות (להיפך, מתארים שם נשף ריקודים סלוני סגנון המאה ה-19).
    אבל יש המון אלימות וחלליות מגניבות ושאר מד”ב חוצה גבולות- אז אולי זה יספיק.

  • Eran says:

    עד כמה שראיתי, אפשר לעשות את שני הדברים. אבל אני חושב שהם מתכוונים לעשות את הדבר השני.
    אני חושב שזה יהיה בסדר גמור. הם גם משכפלים עכשיו בני-אדם למטרות תאי גזע ומנסים לשכפל שילובים אנושים-חייתיים. הכל יהיה בסדר.

  • Nihau says:

    מממ… אם ככה אז בגלגול הבא אני רוצה זנב! וחיבור סייברנטי (smartlink style) לפליסטיישן.

  • מאץ' says:

    אח, כמה שאני אוהבת את האופטימיות שלך.

  • Eran says:

    ייקח קצת זמן עד שנקבל השתלות כאלו.

  • מאץ' says:

    ואז כמה זמן ייקח למין האנושי להשתגע מקבלת ספאם ישירות לתוך מערכת העצבים? כי כשהם ימותו, אני רוצה את בלגיה ומפעלי השוקולד (אני לואו-טק, נו).