How the Bat Mobile Works?
לפי HowStuffWorks: “הבאטמוביל החדשה היא חללית שמותר לה לנסוע על הכביש. היא רכב אמיתי של שתיים וחצי טון בכל פעם שרואים אותה על המסך ובאותו הזמן היא אשלייה קולנועית אחת גדולה.”
נתן קראולי הוא השם של מי שבנה את הבאטמוביל. הוא התחיל מללכת לחנויות צעצועים ולקנות חלקים וערכות של מכוניות ומטוסים ולהרכיב מהם דגמים. אחרי שישה דגמים, כל אחד מהם 1:12, הוא מצא את המראה שהוא רצה והתחיל לעבוד על הדגם המלא.
משם הם המשיכו לדגם מלא מקלקר. פשוט לקחו בלוק ענק של קלקר אותו חתכו וגלפו כדי שיהיה אפשר לקבל מידות מדויקות ולהכין תבניות ליציקה.
הם בנו דגם לבדיקות כי הדרישות היו מאוד חמורות: (1) המכונית צריכה לעבור את ה-160 קמ”ש למרות הגודל שלה. (2) צריכה להיות מסוגלת להאיץ מ-0 ל-100 בחמש שניות. (3) צריכה להיות מסוגלת לחתוך פינות במהירות. (4) צריכה להיות מסוגלת לקפוץ 10 מטר ולנחות בלי להפגע.
אז בנו אותה בצורה מאוד מיוחדת, עם מערכת בלימה חד-צדדית כמו לטרקטורים, ובקפיצה הראשונה כל החלק הקדמי התפרק והיה צריך לבנות אותו מחדש.
כשהם סיימו איתה, הבאטמוביל הכיל מנוע 5.7 ליטר שבי V-8 מכוון לדרישות שהקצו להם. הסרן האחורי היה סרן של משאית עם תיבת הילוכים של משאית. הצמיגים האחוריים הם צמיגי בוץ 4X4 של 37 אינטש. הצמיגים הקדמיים הם צמיגי מירוץ של הוזייר. לכל גלגל קדמי היה מערכת בלימת זעזועים עצמאית שגרמה לגלגלים לבלוט החוצה כמעט מטר בקפיצה כדי שיהיה אפשר לספוג את הנפילה. המכונית עד כה עלתה כמה מיליוני דולרים.
כך נוצרו להם ארבע מכוניות, לא כולל דגם הבדיקות, שנבנו כמו מכוניות נאסקאר כדי לנווט ברחובות שיקגו בה צילמו את הסרט. כל מכונית מבפנים הייתה ספרטנית לחלוטין. אין חלונות צד ואין מראה אחורית. היו צריכים למקם מצלמות חיצוניות כדי שלנהג תהיה ראות נורמלית. ולכל זה הנהגים היו צריכים להתאמן חצי שנה מראש לפני שנסעו לשיקגו. אחת מהמכוניות הייתה ה-Flap Version, המכונית שתוכננה בשביל הצילומים בהם הבאטמוביל קופצת. מכונית אחרת הייתה ה-Jet Version עם מנוע רקטי המונע על ידי גז פרופאן. כל אחת מאלו עלתה 250,000 דולר ליחידה.
בנוסף לאלו בנו עוד מכונית שבא באטמן יכול להגיע ולהסתלק. המכונית הזאת היא חשמלית ולא נוסעת מהר אבל יש לה את כל ההידראוליקה בשביל תא הנוסעים וכל הגימיקים שלו. בנוסף לזאת יש גם את הסט הפנימי של הבאטמוביל שנבנה בתוך אולפן והוא החלק היפה והמבריק של המכונית. הוא גם יותר גדול בשביל שיהיה אפשר לשים בו מצלמות. אחרי זה בנו עוד מכונית חשמלית בגודל 1:5 בשביל רוב הקפיצות (אבל זה עדיין הרכב הגדול שקופץ את המפל).
אז לבסוף: המכונית אמיתית. אבל היא גם לא.
כשאתם רואים אותה נוסעת ברחובות, זאת אחת מארבע מכוניות המרוץ. גדולות חזקות ויפות אבל עם פנים של מכונית נאסקאר.
כשאתם רואים את המנוע הרקטי דולק, זאת ה-Jet Version עם מספיק פרופאן בפנים בשביל לעשות ברביקיו מכל טקסס.
כשאתם רואים אותה מרחפת אז זה הדגם ה-1:5 עם חיתוכים ל-Flap Version.
כשאתם רואים את באטמן נכנס ויוצא זאת הגרסה הנפתחת. יותר חלשה, עם פנים מרופד יותר ועוד נהג מוסתר מאחור.
כשאתם רואים את באטמן בתוך המכונית, זה הסט הסטטי.
Posted in No Category by Eran with 1 comment.
אז בסוף זה יוצא 7 מכוניות בשביל תוצר מכוער להפליא שחסר כל אלגנטיות עלילתית. אני מתביישת בשבילם.
הסרט הראשון של באטמן דומה לסרט הראשון של חולית- אולי לא נאמן 1:1 לקומיקס אבל עושה את העבודה הנדרשת על הצד הטוב ביותר- עלילה, בניית עולם, אמינות פנימית, אווירה נכונה לDC וליהוק נכון לשחקנים.
באטמן החמישי עושה את מה שחולית המיני סדרה עשתה- צמוד למקור הספרותי וחרא של תוצר סופי ברמות שבא למחוק את הזכרון ולחזור לתקופה הטוב הבה לא החשפת למשהו שהיית צריך להתקלח אחריו פעמיים רק כדי להרגיש רק מלוכלך.