A Better Place

לפני שבועיים הייתי בסיור במשרדים של Better Place. הייתה את האפשרות בטכניון, זה היה חינם וחופשי ועם שיחה עם נציג שלהם. אז הלכתי.

הגענו לשם אחר הצהריים. ראינו את קומת המכירות, ראינו את סרט ההסבר שבטוח כבר כולם הכירו ויצא לנו לנהוג במכונית. קיוויתי שאוכל לנהוג בה יותר מאשר 200 מטר קדימה ואז חזרה. אבל עדיין, החווייה מדהימה.

כשאני נהגתי ראשון, אמרו לי שהרכב דולק כי פספסתי את הצלצול שאמר את זה. כי זה פחות או יותר הסמן היחידי שיש. לא שומעים את המנוע. רק כשממש מחצתי את הדוושה אז שמעתי שריקה כמעט על קולית שהייתה המנוע החשמלי נותן לי כל מה שהוא יכול. וזה היה דיי הרבה.

אמרו לי שגם המהירות המקסימלית וגם מהירות התאוצה מוגבלת אלקטרונית לבטיחות, שיש תקנות שאסרו עליהם לעשות את זה מהר יותר. אני מאמין שאם לא היו מגבילים אותה, הפלואנס הזאת הייתה עושה פחות מ-13 שניות מאפס למאה.

היה כיף, היה מגניב. קיבלנו הרבה הסברים על המכונית, על הטכנולוגיה שלה, על המחשבה שהושקעה באיך שהיא פועלת והרבה דברים אחרים. השיחה הייתה הרבה יותר על מה הם הולכים להציע, על הפרישה, על להבין את איך הם הולכים לעבוד. היו שהתלוננו שהוא לא דיבר תכל’ס אבל גם בתור טכניוניסטים, כמה אפשר לדבר על הטכנולוגיה שהיא יחסית פשוטה ומובנת. ולמען האמת, הכל כבר היה קיים. מה ש-Better Place עושים זה לתת שירות שלא ניתן קודם והם עושים זאת על ידי שיתופי פעולה עם חברות קיימות ושימוש בטכנולוגיה קיימת.

הם התכוונו להתחיל למכור בינואר, פרישת התחנות והקמת התשתית עוד לא הושלמה אז ההשקה נדחתה ליוני. אנשים מסוימים כבר קיבלו את הרכבים שלהם אבל הפצה, שיווק ומכירות רציניות יתחילו עוד חודש-חודשיים. דעתי הסופית היא שלמרות שהמכונית הזאת לא מתאימה לצרכים שלנו, Better Place כן מכוונים אל החלק הארי של השוק ולכן המכוניות יכולות להתאים להרבה אנשים. ולמי שהיא כן מתאימה לו, אני לא חושב שיש סיבה ממש טובה לא לקנות אחת.


Posted in High-Tech, Less Interesting News, No Category, Practice, Thinking Out Loud by with comments disabled.