More Escape Pods: We Go Back & Midnight Blue

כרגיל, בסוף כל EscapePod הם מבקשים תרומה. אני לא ממש יכול לתת כסף כרגע אבל את הבקשה השנייה שלהם אני יכול למלא והיא לדבר על הפרקים. וכשיש פרקים ממש טובים, אני גם מרגיש צורך לחלוק אותם.

פרק 300 של Escape Pod הוא פרק מיוחד. את הפרקים המיוחדים ב-Escape Pod הם מקדישים ליוצרים מיוחדים. ובעוד פרק 100 הוקדש לאסימוב ופרק 200 הוקדש להיינליין, פרק 300 הוקדש לטים פראט, מי שצפוי להיות ההיינליין של דורנו.
We Go Back הוא פשוט סיפור נהדר. הוא כיפי ומגניב, עמוק ומרגש, וגם לא שוכח לדבר על כמה נושאים אקטואלים מעניינים. והכי חשוב, הוא גורם לך לחייך ולשמוח שהקשבת לו ברגע שסיימת. הוא גרם לי לרצות עוד, אז הלכתי לחפש את הסיפור המקדים לו.
עקבו אחרי הקישור בשביל הסיפור בטקסט או בשמע.

פרק 305 של Escape Pod היה Midnight Blue של וויל מקינטוש. וויל מקינטוש לקח את ההוגו על סיפורו Bridecicle בשנה שעברה. ויש לי הרגשה שהסיפור הזה יהיה מועמד בשנה הבאה. בקישור כבר נמצא הסיפור גם בטקסט וגם מוקרא אז אני לא אספר עליו יותר מכך שכנראה יש סיבה טובה למה וויל מקינטוש לקח הביתה הוגו. כי כמו טים פראט, הוא יודע לשלב את האלמנטים של הסיפור ביחד כך שהכל קורא ממש כצפוי אבל בצורה טובה שמביאה לידי שלמות את ההבנה בדיוק ברגע הגילוי. וכמו שמר מסבירה בסוף, הסיפור הזה הוא מגניב בלי להיות חסר פואנטה, הוא קליל בלי להיות מטופש, מתוק בלי להיות סאכריני ונגמר טוב בלי להיות ‘באושר ובעושר’. פשוט סיפור כיף.

אני חושב ששני הסיפורים האלו הם בין הטובים שיצאו מ-Escape Artists לאחרונה וכשאני מציין משהו זה רק אם אני חושב שהוא פורץ את הסקאלה. אני חושב שהסיפורים האלו יכולים גם לעבוד נהדר בעברית וקוראים עבריים יהנו מהם. אז גם אם We Go Back כנראה ידרוש קצת תרגום יצירתי, אני אשמח לעזור אם מישהו מעוניין לפרסם אותם בעברית.


Posted in Reviews by with 2 comments.

Comments

  • עודד says:

    בעקבות we go back קניתי את The Nex (הספר שעליו מבוסס הסיפור). הוא די מעניין, אם כי גם די ספר ילדים ולא ממש מד”ב. אחד הדברים המעניינים להשוות בין הספר לסיפור הקצר הוא שנראה שטים פראט שדרג את המד”ב רטרואקטיבית בין שני הסיפורים.

  • Eran says:

    הממ… מצאתי את הסיפור לקריאה באינטרנט.