אתמול בחם

היה יום מיון למשרת תמיכה טלפונית של חברת הכבלים.

הגעתי ב-9:30 בבוקר. מעין הורידה אותי בכוך של חם ליד קניון חיפה. ייבשו אותנו עד עשר בבוקר בקפיטריה לפני שהכניסו אותנו לפגישה. מישהי שם אמרה שאולי זה בשביל לבדוק כמה אנחנו סבלנים אבל אני לא יודע. לי אין בעיה עם סבלנות. אני בנוהל מחזיק על עצמי דברים לעשות במקרה ומשעמם לי.

המפגש הראשון היה היכרות קצרה. כל אחד התבקש לספר קצת על עצמו, מאיפה הוא מגיע, מה הוא עשה בעבר ולמה הוא בא לכאן. מיד לאחר מכן, נתנו לנו דף נייר עליו כתובים חמישה מקרים של מצבים חמורים במקום העבודה. נתבקשנו לדרג את המצבים לפי מה לדעתנו חמור יותר או פחות. ולאחר מכן חלקו את הקבוצה לשתיים וביקשו מכל חלק לדון בינם לבין עצמם ולהגיע להסכמה פה אחד מה הסדר הנכון. אף אחת מהקבוצות לא הצליחו.
אמרו לנו שקבוצות גדולות יותר הצליחו להגיע להסכמה בזמן המוגבל אבל קצת קשה לי להאמין לזה. אלו דברים מאוד אישיים ואי אפשר להגיע עליהם להסכמה פה אחד כל כך מהר.

אחרי השלב הזה יצאנו להפסקה קצרה בה ניפו כמעט חצי מהאנשים.

חזרנו למפגש נוסף בו שמו אותנו גב אל גב בזוגות והיינו צריכים, בתורות, להסביר לשני איך לצייר צורות על דף. אצלנו לא הלך כל כך טוב. אולי שמתי יותר מדי דגש על דיוק ופחות על זמן ואולי הייתי צריך להיות ברור בתיאורים שלי. כי אחרי זה קראו לי ולעוד מישהו למבחן נוסף: משחק תפקידים של שיחה עם לקוח. פה אני באמת לא יודע מה עשיתי לא בסדר. אולי נתתי לה להשתלט יותר מדי על השיחה או שלא הייתי מספיק מהיר אבל אחרי זה כבר ביקשו ממני ללכת.

דבר ראשון, אני אוהב לראות מבחנים שבאמת קשורים לעבודה שצריך לעשות. ודבר שני, הם באמת אמרו שהם מחפשים אנשים ספציפיים.

אולי אני פשוט לא מתאים להיות נציג תמיכה טלפוני.


Posted in No Category by with 4 comments.

Comments

  • עודד says:

    המבחן של דירוג חומרה של בעיות הוא מבחן מעניין – אני יכול לראות אותו מתאים לעוד הרבה סוגים של עבודות, לא רק תמיכה. תודה.

  • דרגורן says:

    אמרו לכם עבור איזה סוג של נציג תמיכה טלפוני אתם נבחנים?
    בחלק יפה של התרגילים הללו, לא בודקים “מה” אתה עושה, אלא “איך” אתה עושה את זה, ואיזה תכונות שלך באות לידי ביטוי

    לדוגמא בתרגיל של סיווג סדר העדיפויות – זה לא משנה הסדר עצמו, אלא איך אתה מצדיק אותו, האם אתה משכנע מספיק בשביל לשכנע אחרים, האם אתה גמיש ונכון לקבל דעות של אחרים (וכך לשנות את הדירוג שלך) וכו’

    וכמו בכל דבר – אם אתה יודע שזה מה שאתה רוצה, אתה יכול להתאמן בנושא, וכך להגדיל את הסיכויים שלך

  • Eran says:

    חשבתי על זה לאחר מכן. יש לי כמה חברים בתמיכה טלפונית שכנראה הייתי צריך להתקשר אליהם כדי לשאול מה עושים במיונים האלו.

  • Meira says:

    אין חכם כבעל ניסיון בפעם הבאה תצליח יותר למרות שלפי התאור שלך כמעט ההית שם.
    בכל אופן בהצלחה בפעם הבאה
    אמא